دنیای فناوری

۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۳۷۵۰

فیس‌بوک به تبعیض  علیه کارگران متهم شد 

وزارت دادگستری امریکا فیس‌بوک را به تبعیض علیه کارگران امریکایی و استخدام مهاجران به جای آنها متهم و از آن شکایت کرده است. به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، دولت ترامپ با شکایت علیه فیس‌بوک، آن را متهم به تبعیض علیه کارگران امریکایی کرده است. به‌طور دقیق دولت امریکا ادعا می‌کند فیس‌بوک به جای کارمندان امریکایی، کارگران خارجی با ویزای مخصوص را برای ٢٦٠٠ شغل با درآمد بالا استخدام کرده است. وزارت دادگستری امریکا اعلام کرد شبکه اجتماعی مذکور از به کارگیری و استخدام کارگران واجد شرایط امریکایی برای مشاغلی خودداری می‌کند که برای کارگران با ویزای موقت رزرو شده‌اند. ویزاهایB1-H مربوط به شرکت‌های بزرگ فناوری هستند و توسعه‌دهندگان برنامه و دیگر کارمندان این شرکت‌ها از آن بهره می‌گیرند. این شکایت پس از دو سال تحقیقات گسترده توسط بخش حقوق شهروندی وزارت دادگستری امریکا انجام شده است. در بیانیه بخش حقوق شهروندی وزارت دادگستری امریکا آمده است: «فیس‌بوک عمدا سیستم استخدامی ایجاد کرده که به کارگران واجد شرایط امریکایی اجازه نمی‌دهد به‌طور عادلانه از فرصت‌های شغلی باخبر شوند. درعوض صاحبان ویزاهای موقت را به کار می‌گیرد.» متوسط درآمد سالانه فرصت‌های شغلی مذکور ١٥٦ هزار دلار است.

حمله فیشینگ به زنجیره توزیع واکسن کرونا

شرکت آی‌بی‌ام از حملات فیشینگ به زنجیره توزیع سرد واکسن‌های مدرنا و فایزر خبر داده است. به گزارش مهر به تقل از انگجت، شرکت آی‌بی‌ام اخیرا اعلام کرد از یک حمله فیشینگ هماهنگ جهانی علیه شرکت‌ها و سازمان‌های مربوط به زنجیره توزیع سرد واکسن‌های کووید١٩با خبر شده است. این بخشی از زنجیره تامین ذخیره واکسن‌ها است که سرد ماندن آنها را تامین می‌کند. سرمایش بخشی مهم از فرآیند توزیع دو واکسن فایزر و مدرنا است زیرا آنها را باید در دمای کمتر از ٩٤-و ٤- درجه فارنهایت نگهداری کرد. در این حمله سایبری هکرها وانمود کردند یکی از مدیران ارشد شرکت چینی هایربیومدیکال هستند. این شرکت چینی ادعا می‌کند تنها تهیه کننده زنجیره سرد کامل در جهان است. در مرحله بعد هکرها ایمیل فیشینگ حاوی یک ضمیمهHTML ارسال کردند که از دریافت کننده اطلاعاتی شخصی را درخواست می‌کرد. آنها تصمیم داشتند با استفاده از این اطلاعات در مرحله بعد به شبکه‌های حساس دسترسی یابند. آی‌بی‌ام اعلام کرد حداقل ١٠ سازمان مختلف با چنین حمله‌ای روبرو شدند. البته این شرکت هنوز نمی‌داند این حملات موفقیت آمیز بوده‌اند یا خیر.

مذاکرات امریکا با مدیر هواوی برای اقرار به نقض تحریم‌ها

دولت امریکا سرگرم مذاکره با منگ وانژو، مدیر مالی هواوی پیرامون توافقی است که کمک می‌کند وی که اکنون به جرم نقض تحریم‌های واشنگتن در بازداشت خانگی در کانادا به سر می‌برد، به چین برگردد. به گزارش ایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه نوشت: وکیلان خانم منگ طی هفته‌های اخیر با مقامات وزارت دادگستری امریکا گفت‌وگو کرده‌اند تا وارد توافق تعویق پیگرد قانونی شوند. قرار است مذاکرات بیشتری در هفته پیش رو با هدف انعقاد توافق پیش از پایان دوره دولت ترامپ صورت بگیرد. خانم منگ دسامبر سال ۲۰۱۸ در ونکوور کانادا دستگیر شد. امریکا وی و شرکت هواوی را به نقض تحریم‌ها علیه ایران متهم کرده و خواستار استرداد مدیر مالی هواوی به امریکا شده است. واشنگتن مدعی است که خانم منگ به بانک‌های بزرگ از جمله HSBC درباره روابط هواوی با یک زیرمجموعه در ایران به نام اسکای کام دروغ گفته تا بتواند خدمات بانکی دریافت کند اما هواوی ارتکاب هرگونه تخلف را تکذیب کرده است. تحت توافقی که اکنون مورد مذاکره قرار دارد، اگر خانم منگ ادعاهایی که علیه وی وجود دارد را بپذیرد، امریکا با تعویق پیگیرد قانونی علیه وی یا لغو اتهامات مذکور موافقت خواهد کرد. همچنین وی می‌تواند از کانادا که در حال حاضر در بازداشت خانگی به سر می‌برد، به چین برگردد. منگ تاکنون در برابر این پیشنهاد مقاومت کرده زیرا بر این باور است که هیچ کار خلافی انجام نداده است.

شکایت مصرف‌کنندگان اروپایی از عمر کوتاه باتری آیفون

گروه‌های حامی مصرف‌کننده در اتحادیه اروپا از شرکت امریکایی اپل به دلیل ادعاهای گمراه‌کننده درباره عمر باتری مدل‌های قدیمی‌تر گوشی آیفون شکایت کرده و خواستار دریافت ۱۸۰ میلیون یورو (۲۱۷ میلیون دلار) خسارت شدند. به گزارش ایسنا، این شکایت‌ها مربوط به کاربران مدل‌های مختلف آیفون ۶ است. شکایت‌های مذکور منعکس‌کننده شکایت‌های امریکایی علیه اپل به دلیل گمراه کردن مصرف‌کنندگان درباره عمر باتری و آپدیت‌های نرم‌افزاری است که عملکرد این گوشی‌ها را کند کرد. این شرکت مستقر در کالیفرنیا ماه گذشته موافقت کرد برای فیصله دادن به تحقیقات رگولاتورهای متعدد امریکایی ۱۱۳ میلیون دلار پرداخت کند و همزمان مصرف کنندگان به دنبال موافقت دادگاه با حل و فصل یک شکایت گروهی به ارزش حداکثر ۵۰۰ میلیون دلار هستند. بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل در بیانیه‌ای اعلام کرد هرگز عامدانه کاری برای کوتاه کردن عمر باتری محصولاتش یا تضعیف مدل‌های قدیمی برای وادار کردن مصرف‌‌کنندگان به ارتقای گوشی‌شان به مدل جدیدتر انجام نمی‌دهد.

 

ارسال نظر