دنیای فناوری

۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۳۶۳۴

امریکا در پی تحریم یک شرکت تراشه‌سازی چینی

به گفته منابع آگاه دونالد ترامپ تصمیم دارد یک تولیدکننده تراشه چینی را به فهرست سیاه شرکت‌های نظامی اضافه کند. به گزارش مهر به نقل از رویترز، به گفته منابع آگاه و طبق یک سند افشا شده، دولت دونالد ترامپ تصمیم دارد تا SMIC (تولید‌کننده تراشه) و CNOOC (تولید‌کننده نفت و گاز) را به فهرست سیاه شرکت‌های نظامی چین اضافه کند. به این ترتیت علاوه بر محدود شدن دسترسی این شرکت به سرمایه‌های امریکایی، تنش میان دو کشور نیز افزایش می‌یابد. در اوایل ماه جاری فاش شد وزارت دفاع امریکا تصمیم دارد چهار شرکت چینی دیگر را به فهرست سیاه اضافه کند و ادعا کرد این ماهیت‌های تجاری به ارتش چین تعلق دارند یا توسط آن اداره می‌شوند. در همین راستا دونالد ترامپ اخیرا دستور اجرایی صادر کرده که طبق آن از اواخر سال آینده میلادی، خرید اوراق بهادار شرکت‌های حاضر در فهرست سیاه منع می‌شود. شرکت SMIC در بیانیه‌ای اعلام کرد به‌طور سازنده و شفاف با دولت امریکا همکاری می‌کند. علاوه بر آن محصولات و سرویس‌های این شرکت برای مصارف تجاری و شهری است. در بخشی از آن آمده است: «این شرکت هیچ رابطه‌ای با ارتش چین ندارد.» این شرکت به تجهیزات تهیه‌کنندگان امریکایی وابسته است. هنوز دقیقا مشخص نیست چه زمانی اسامی این شرکت‌ها منتشر می‌شود.

اعتصاب کارگران آمازون  در آلمان

اعتصاب کارگران آمازون در آلمان آغاز شده تا این خرده‌فروشی را وادار به رسمیت شناختن توافقنامه‌هایی کند که به‌طور جمعی برای کارکنان خرده‌فروشی شرکت‌های دیگر اعمال می‌شود. به گزارش مهر به نقل از رویترز، اتحادیه صنفی «وردی» از کارگران انبار آمازون در آلمان خواست برای دومین بار در کمتر از هفت روز اعتصاب کنند تا در فرآیند سفارش‌های مربوط به تخفیفات خرید جمعه سیاه اختلال ایجاد شود. این در حالی است که از پنج شنبه هفته گذشته تا شنبه جاری بیش از ۵۰۰ کارگرآمازون اعتصاب کرده بودند. اتحادیه «وردی» از سال ۲۰۱۳ میلادی یکی از سازمان‌دهندگان اعتصابات کارگری آمازون در آلمان است. این اتحادیه‌های صنفی امیدوارند با چنین اقداماتی آمازون را وادار به رسمیت شناختن توافقنامه‌هایی کنند که به طور جمعی برای کارکنان خرده‌فروشی شرکت‌های دیگر اعمال می‌شود. اتحادیه وردی معتقد است شرایط به وجود آمده به دلیل شیوع کرونا، لزوم پرداخت دستمزد بالاتر به کارمندان را نشان می‌دهد. علاوه برآن کارگران در برابر شیوع ویروس کرونا ایمن نیستند.

صدها ایمیل مدیران شرکت مایکروسافت هک شد

یک هکر با فروش اطلاعات دسترسی به صدها ایمیل متعلق به مدیران شرکت مایکروسافت تهدید امنیتی جدی برای این شرکت ایجاد کرده است. به گزارش مهر به نقل از انگجت، اطلاعات ایمیل‌های سرقت‌شده مربوط به برخی مدیران ارشد مایکروسافت، معاونان آنها و مدیران میانی این شرکت است که بالغ بر صدها آدرس ایمیل را شامل می‌شود. مدیران یادشده علاوه بر امریکا در برخی کشورهای اروپایی و در شعبات مایکروسافت در این کشورها مشغول به کار هستند و تعدادی از آنها نیز مسوولیت‌هایی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای این شرکت بر عهده دارند. فروش اطلاعات حساب‌های ایمیل یادشده اولین‌بار در یک بازار زیرزمینی متعلق به هکرهای روسیه آغاز شد. قیمت هر یک از این آدرس‌های ایمیل بسته به موقعیت مدیر مالک آن از ۱۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار در نوسان است. بررسی‌های موسسه امنیتی KELA نشان می‌دهد سرقت اطلاعات ایمیل‌های مذکور از طریق رایانه‌هایی رخ داده که آلوده به تروجان AzorUlt بوده‌اند. این تروجان از جمله بدافزارهای مشهوری است که برای سرقت اطلاعات به کار می‌رود. اصالت برخی از این آدرس‌های ایمیل تأیید شده و مایکروسافت در حال اطلاع‌رسانی در این زمینه به مدیران و کارمندان خود است.

رباتی که خریدها را از فروشگاه تا درب منزل حمل می‌کند

شرکت ال‌جی از تولید رباتی خبر داده که بعد از انجام خرید در فروشگاه‌های مختلف، تمامی اقلام را تا درب منزل حمل می‌کند. به گزارش فارس به نقل از زد دی نت، این ربات نه تنها از هوشمندی لازم برای انتخاب کالاها و برداشتن آنها از قفسه‌ها برخوردار است، بلکه می‌تواند به طور مستقل از آسانسور هم استفاده کند. ربات یادشده که کلوی سروی بات نام دارد، می‌تواند از فروشگاه زنجیره‌ای جی‌اس ۲۵ خرید کند که در پارک علمی ال‌جی در شهر سئول پایتخت کره جنوبی واقع است. از این ربات می‌توان برای خرید اقلام مختلفی مانند ساندویچ، نوشیدنی، مواد غذایی مختلف و غیره استفاده کرد. این ربات دارای سه قفسه است که در مجموع توان حمل ۱۵ کیلوگرم بار را دارند. برای سفارش کالا از طریق این ربات از یک اپلیکیشن ویژه به نام KakaoTalk استفاده می‌شود و ربات‌ها بعد از دریافت اقلام با کمک متصدی فروشگاه به‌طور مستقل به سمت مقصد حرکت می‌کنند و در زمان رسیدن به مقصد برای مشتری پیامک می‌زنند. کل این فرآیند در مجموع حدود ۵ دقیقه طول می‌کشد. ال‌جی در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از این ربات در بیمارستان‌ها و رستوران‌هاست.

 

ارسال نظر