دنیای فناوری

۱۳۹۹/۰۹/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۳۴۰۶

روسیه از گوگل شکایت کرد

دولت روسیه از گوگل شکایت کرده زیرا در عمل به قوانین این کشور موفق نبوده است. به گزارش مهر به نقل از تاس، سازمان ناظر بر ارتباطات روسیه (Roskomnadzor) از گوگل شکایت کرده زیرا نتوانسته محتوای ممنوع این کشور را به‌طور موفقیت‌آمیز حذف کند. در بیانیه‌ای خبری مربوط به آن آمده است: «این شرکت متهم است در همخوانی با قوانین روسیه در خصوص حذف اطلاعات ممنوع در نتایج جست‌وجو شکست خورده است. گوگل حدود ۳۰ درصد محتوای خطرناک را از نتایج جست‌وجو حذف نمی‌کند.» فرآیندهای اداری در خصوص تخلف مکرر اپراتور موتور جست‌وجو در انجام وظایفش آغاز شده است. به گفته این سازمان در نتایج موتور جست‌وجوی گوگل منابع اطلاعاتی رصد شده که دسترسی به آنها در روسیه محدود شده است. گوگل هنوز هیچ اعتراضی نسبت به بیانیه سازمان مذکور اعلام نکرده است.

هشدار توییتر درباره لایک زدن توییت‌های گمراه‌کننده

توییتر از این پس در مورد بازتوییت یا لایک زدن توییت‌های حاوی محتوای غلط و گمراه‌کننده به کاربران هشدار می‌دهد تا از انتشار اخبار غلط در این شبکه اجتماعی جلوگیری شود. به گزارش مهر به نقل از انگجت، توییتر قبل از آغاز رقابت‌های انتخاباتی در امریکا برچسب‌زنی به توییت‌های حاوی اطلاعات غلط و گمراه‌کننده را آغاز کرده بود و این کار را حتی در مورد توییت‌های دونالد ترامپ رییس‌جمهوری فعلی امریکا انجام داده بود. حالا توییتر یک گام به جلو نهاده و در صورت بازتوییت یا لایک زدن چنین توییت‌هایی توسط دیگر کاربران به آنها هشدار می‌دهد. در صورتی که کاربران توییتر برای چنین کاری اقدام کنند پنجره‌ای باز می‌شود و پیامی از حساب کاربری پشتیبان توییتر به نمایش درمی‌آید. در این پیام تصریح شده که برچسب زدن توییت‌های غلط و جلوگیری از بازنشر آنها موجب کاهش ۲۹ درصدی انتشار اخبار جعلی شده است. توییتر یک هفته بعد از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا از برچسب زدن حدود ۳۰۰ هزار توییت به علت انتشار اخبار و اطلاعات دروغین از ۲۷ اکتبر تا ۱۱ نوامبر خبر داد. از مجموع این توییت‌ها ۴۵۶ توییت هم بطور کامل بلوکه شدند تا امکان ریتوییت یا لایک زدن آنها وجود نداشته باشد.

۷ ایالت امریکا از گوگل شکایت می‌کنند

گروهی شامل هفت ایالت امریکا قصد دارند ماه آینده میلادی دومین شکایت علیه گوگل را ثبت کنند. به گزارش مهر به نقل از رویترز، گروهی از ایالت‌های امریکا تصمیم دارند تا ماه آینده یک شکایت آنتی‌تراست (ضدانحصار) علیه گوگل ارایه کنند. این گروه از ایالت‌ها شامل کلورادو، آیوا، نبراسکا، نیویورک، کارولینای شمالی، تنسی و یوتا، تصمیم دارند پرونده خود را با شکایت دولت فدرال ترکیب کنند. در حال حاضر گوگل در واکنش به شکایات و تحقیقات دولتی، هرگونه اعمال خلاف قانون را رد و اعلام کرده است سلطه موتور جست‌وجو و بقیه محصولات آن در بازار به دلیل ترجیح مشتریان است. به گفته دو منبع آگاه این گروه از ایالت‌ها تصمیم دارند در اواسط ماه دسامبر دومین شکایت از شرکت فناوری مذکور را ثبت کنند. البته گروهی دیگر از ایالت‌ها به رهبری تگزاس قصد دارند شکایتی در همین زمینه ثبت کنند اما به گفته منابع آگاه موردی که به تازگی فاش شده وسیع‌تر است. این در حالی است که در ماه اکتبر وزارت دادگستری امریکا شکایتی ضد انحصار علیه گوگل ثبت کرد. شایان ذکر است شکایت گروه ایالت‌های مذکور وسیع‌تر از وزارت دادگستری امریکا نیز است. پرونده وزارت دادگستری امریکا بر تلاش‌های گوگل جهت گسترش و حفظ سلطه بر بازار تبلیغات متمرکز است.

هوش مصنوعی شعر می‌سراید

گوگل هوش مصنوعی توسعه داده که به کاربر کمک می‌کند شعر بنویسد. به گزارش مهر به نقل از انگجت، گوگل ابزاری به نام «شعر با شعر (Verse by Verse) » ارایه کرده که به کاربر کمک می‌کند تا شعر زیبایی بسراید. آخرین پروژه آزمایشی این شرکت که شعرنویسی با هوش مصنوعی است، پیشنهاداتی با شیوه شعرنویسی مشهورترین شاعران امریکایی به کاربران ارایه می‌کند. کاربر می‌تواند سه شاعر را انتخاب کند تا از آنها الهام بگیرد مانند امیلی دیکینسون، والت وایتمن و ادگار آلن پو. پس از انتخاب شاعران و ساختار شعر، ابزار هوش مصنوعی گوگل از کاربر می‌خواهد تا مصرع اول شعر را بنویسد. در مرحله بعد هوش مصنوعی گزینه‌های مختلفی را به او پیشنهاد می‌کند. البته این ابزار کاربر را مجبور نمی‌کند حتما از پیشنهاداتش استفاده کند. او می‌تواند آنها را دستکاری یا رد کند. هدف این ابزار الهام‌بخشی به کاربران است و درواقع یک شعر کامل را به جای او نمی‌نویسد. مهندسان گوگل برای ساخت این ابزار مجموعه بزرگی از اشعار کلاسیک را در سیستم بارگذاری کردند. آنها از آثار هر شاعر برای ارتقای مدل‌های هوش مصنوعی استفاده کردند تا شیوه‌های شعرنویسی مختلف را بهبود دهند. از آنجا که هدف مهندسان آن بود که سیستم پیشنهاداتی مرتبط به کاربران ارایه کند بنابراین به سیستم هوش مصنوعی آموزش داده شد تا درک کند بهترین گزینه‌ها برای مصرع بعدی یک شعر کدام هستند.

 

ارسال نظر