اخبار ویژه

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۳۰۱۵

میزان پوشش اپراتورهای تلفن همراه در شهرها، روستاها و جاده‌ها 

جدیدترین گزارش دوره‌ای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره آمار بخش ICT منتشر شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، جدیدترین گزارش دوره‌ای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره آمار بخش ICT نشان می‌دهد که در بخش ارتباطات موبایلی تعداد «روستاهای تحت پوشش خدمات تلفن همراه» رشد مناسبی داشته و «همراه اول» توانسته 44918 روستا را تحت پوشش خدمات شبکه خود درآورد که 2.4 برابر روستاهای تحت پوشش «ایرانسل» است. در ادامه این گزارش به پوشش 18127روستا توسط «ایرانسل» و 604 روستا نیز توسط «رایتل» پرداخته شده است. شاخص «درصد پوشش جمعیتی» نیز برای همراه اول 96.9 درصد، ایرانسل 87.21 درصد و رایتل 58.04 درصد است. اپراتور اول تلفن همراه با در اختیار داشتن بیشترین میزان پوشش جمعیت روستایی، همچنین بیشترین میزان پوشش جاده‌های کشور را با پوشش 74596 کیلومتری، در اختیار دارد. بعد از آن اپراتور دوم با پوشش 57763 کیلومتر جاده و اپراتور سوم با پوشش 23819 کیلومتری قرار گرفته‌اند.

یار خوب مشترکان تلفن همراه در دوران کرونا

همراه یار نام سرویس جدید همراه اول است که کاربران از طریق آن می‌توانند خدمات مربوط به سیمکارتشان را در محل دریافت کنند. همراه موبایلستان باشید تا با این سرویس بیشتر آشنا شویم. از زمانی که ویروس منحوس کرونا پدیدار شد، سبک زندگی مردم در جاهای مختلف جهان از جمله ایران تغییر کرد. مردم تمام سعی خود را می‌کنند تا امورشان را با کمترین ارتباط با سایرین انجام دهند و همین امر باعث رونق خدمات آنلاین شده است. خرید اینترنتی، دورکاری، تماشای آنلاین فیلم به‌جای حضور در سینما و بسیاری از این قبیل موارد از جمله اتفاقاتی هستند که بعد از کرونا رشد چشم‌گیری داشته‌اند. از سوی دیگر برخی از سازمان‌ها و نهاد‌ها نیز با ارایه برخی خدمات جدید سعی کردند تا از حضور مردم در مراکز مختلف جلوگیری کنند و کار‌ها را به صورت آنلاین انجام دهند. از جمله این سازمان‌ها می‌توان به همراه اول اشاره کرد. اپراتور اول کشور طرحی را تحت عنوان همراه‌یار آماده کرده است که در جریان آن به مشترکان این اپراتور خدمات در محل ارایه می‌شود و دیگر نیازی نیست تا افراد برای انجام برخی از کارهای مربوط به سیم‌کارت خود به دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه کنند. در طرح همراه یار کاربران می‌توانند ابتدا ثبت‌نام کرده  سپس با همان تعرفه خدمات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کار‌های خود را انجام دهند. التبه باید توجه داشت که کاربر در این طرح فقط هزینه ایاب و ذهاب را پرداخت می‌کند که بر اساس تعرفه سال 1399 مبلغ 20 هزار تومان است. پرداخت هزینه نیز برای کاربران سیمکارت دایمی روی قبض آنها صادر می‌شود و برای کاربران اعتباری نیز از اعتبارشان کسر می‌گردد.

     از کجا اینترنت بگیریم؟

خدمات مختلفی در این طرح ارایه می‌شود که از جمله آنها می‌توان به انتقال مالکیت (تغییرنام) شماره تلفن همراه، فعال‌سازی سیم کارت، قطع مفقودی سیم کارت، تعویض سیم کارت، ترابرد به همراه اول، نصب و آموزش نرم‌افزار و اپلیکیشن مانند همراه من و ... و دریافت کد محرمانه سیم کارت اشاره کرد. استفاده از این طرح باعث می‌شود که کاربر در وقت و هزینه خود صرفه جویی کند. زیراکه حضور در دفاتر خدمات الکترونیک نیازمند هزینه تردد است و از سوی دیگر وقت زیادی نیز باید صرف شود. در شرایط فعلی هم که حضور در مکان‌های شلوغ خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد، بهتر است که افراد از خدماتی نظیر همراه یار استفاده کنند. البته باید توجه داشت که همراه یار فعلا در تمام ایران در دسترس نیست و تنها مراکز استان‌هایی که در نقشه بالا به رنگ فیروزه‌ای هستند در حال حاضر امکان استفاده از این سرویس را دارند. در استان‌های نارنجی رنگ نیز به‌زودی این سرویس فعال خواهد شد. همراه اول مدعی شده که همراه یار را در آینده نزدیک در مراکز تمام استان‌های کشور فعال خواهد کرد.

مشارکت در برگزاری  مدرسه استارت‌آپی هوش مصنوعی

مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در راستای کمک به توسعه اکوسیستم استارت‌آپی کشور، در برگزاری مدرسه استارت‌آپی هوش مصنوعی مشارکت می‌کند.  به‌گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در راستای مشارکت در توسعه اکوسیستم استارت‌آپی کشور و با هدف استفاده از ظرفیت دانش و فناوری در راستای اولویت‌های این شرکت، به مشارکت در برگزاری مدرسه استارت‌آپی هوش مصنوعی پرداخته است. این مدرسه استارت‌آپی که توسط مرکز توسعه مهارت‌های اقتصاد دیجیتال (ماد) و با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و همکاری شتاب‌دهنده هوش مصنوعی همتک و شبکه یادگیری مهارت کی‌ورک برگزار خواهد شد، امکان استفاده از آموزش‌های تخصصی مورد نیاز برای توسعه کسب‌و‌کار در حوزه هوش مصنوعی، استفاده از تجربه و دانش مدرسان اکوسیستم استارت‌آپی کشور و تمرکز بر مسائل و اولویت‌های واقعی بازار کار به‎عنوان محوریت شکل‌گیری تیم‌های استارت‌آپی را برای شرکت‌کنندگان فراهم می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر حداکثر تا تاریخ ٢٧ آبان‌ماه به نشانی اینترنتی https: //maadcenter.com/ai-startup-school و صفحه این رویداد در شبکه اجتماعی اینستاگرام به نشانی instagram.com/maad_center مراجعه فرمایند.

 

ارسال نظر