دنیای فناوری

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۳۰۱۴

مهلت ۱۵ روزه برای توافق تیک‌تاک با اورکل

تیک‌تاک ۱۵ روز اضافی مهلت دارد تا برای همکاری با اورکل و والمارت به توافق برسد. به گزارش مهر به نقل از رویترز، دولت مهلتی ۱۵ روزه به بایت‌دنس داده تا عملیات واگذاری تیک‌تاک به شرکت‌های امریکایی را تکمیل کند. تحت فشار دولت امریکا، شرکت بایت‌دنس مذکراتی با اورکل و والمارت آغاز کرد تا بخشی از فعالیت‌ها و سهام تیک‌تاک در امریکا را به آنها واگذار کند. اما اسناد دادگاه نشان داد تیک‌تاک تا ۲۷ نوامبر فرصت دارد تا به توافقی با دو شرکت امریکایی دست یابد. روز پنج شنبه نیز وزارت خزانه‌داری امریکا اعلام کرد کمیته سرمایه‌گذاری خارجی امریکا مهلتی ۱۵ روزه برای اجرای توافقنامه در نظر گرفته تا دو طرف فرصت کافی برای همخوانی با قوانین داشته باشند.

اولویت‌بندی محتوای برچسب‌دار فیس‌بوک

هوش مصنوعی محتوای برچسب‌گذاری‌شده در فیس‌بوک را اولویت‌بندی می‌کند تا بازبین‌های انسانی آنها را سریع‌تر بررسی کنند. به گزارش مهر به نقل از انگجت، فیس‌بوک از چندی قبل برای بازبینی محتوای پلتفرم خود از هوش مصنوعی کمک می‌گرفت و امروز این شرکت آخرین روش‌ها برای استفاده از ماشین یادگیری برای انجام این امر را فاش کرده است. طبق گزارشی جدید فیس‌بوک از ماشین یادگیری برای اولویت‌بندی پست‌هایی استفاده می‌کند که توسط بازبین‌های انسانی بررسی می‌شوند. قبل از استفاده از فناوری مذکور، پست‌ها با توجه به تقدم زمانی دسته‌بندی می‌شدند. این روش مدت زمان واکنش به پست‌هایی که نیازمند توجه سریع هستند را افزایش می‌دهد. اما با استفاده از روش جدید این سیستم محتوای برچسب‌دار را با توجه به میزان گسترده و احتمال نقض قوانین اولویت‌بندی می‌کند.

موافقت امریکا با فروش تراشه گوشی به هواوی

شرکت کوالکام اعلام کرد مجوز دولت امریکا برای فروش تراشه‌های تلفن همراه نسل چهارم به شرکت هواوی تکنولوژیز چین را دریافت کرده است. به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، سخنگوی شرکت کوالکام اعلام کرد این شرکت مجوزی برای فروش شماری از محصولاتش شامل محصولات نسل چهارم دریافت کرده است. کوالکام و سایر شرکت‌های تولیدکننده نیمه‌رسانای امریکایی پس از اجرای محدودیت‌های تجاری امریکا علیه هواوی در سپتامبر، اجازه ندارند بدون مجوز ویژه دولت به این شرکت فروش داشته باشند. سخنگوی کوالکام درباره محصولات نسل چهارمی که به هواوی فروخته می‌شود توضیح نداد اما گفت مربوط به دستگاه‌های موبایل هستند. کوالکام درخواست‌های دیگری برای صدور مجوز دارد که هنوز توسط دولت امریکا بررسی نشده‌اند. هواوی در گذشته مشتری نسبتا کوچک تراشه‌های کوالکام بود که بزرگ‌ترین تامین‌کننده تراشه تلفن‌های همراه است. هواوی در گوشی‌های پرچمدارش از تراشه‌های طراحی داخلی استفاده کرده اما در مدل‌های ارزان قیمت از تراشه‌های کوالکام بهره گرفته است. تلاش هواوی برای طراحی تراشه‌های خود در سپتامبر با محدودیت‌های تجاری امریکا برای جلوگیری از دسترسی این شرکت به ابزارهای ساخت و طراحی نرم‌افزار، به مانع برخورد کرد. تحلیل‌گران صنعت بر این باورند که هواوی پیش از اجرایی شدن ممنوعیت دولت امریکا، به خرید و انبار کردن تراشه‌های مورد نیازش اقدام کرده است. فروش سایر شرکت‌های امریکایی نظیر مایکرون تکنولوژی به هواوی متوقف شده و این شرکت‌ها خواستار صدور مجوز دولت امریکا شده‌اند. اینتل اعلام کرده که مجوزی برای فروش به هواوی دارد.

 

ارسال نظر