اخبار

۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۰۸۵

مهلت درج آدرس سامانه‌های دانشگاه‌ها تا ۳۰ مهر ماه

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات با بیان اینکه دانشگاه‌ها برای دریافت اینترنت در سامانه جدید وزارت ارتباطات ثبت‌نام کنند، گفت: دانشجو یان و اساتید می‌توانند از سامانه‌های دانشگاه‌های خود به‌طور رایگان از اینترنت استفاده کنند. ستار هاشمی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه ترافیک آموزش مجازی برای تمامی مراکز آموزش دانشگاهی و حوزوی در صورت ثبت‌نام سامانه‌های دانشگاه در سامانه وزارت ارتباطات رایگان خواهد بود، گفت: دانشگاه‌ها باید برای استفاده دانشجویان و اساتید از اینترنت رایگان برای آموزش مجازی نشانی سامانه‌هایی که از آن استفاده می‌کنند را در سامانه وزارت ارتباطات ثبت کنند. وی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اینکه تمامی دانشگاه‌های سراسر کشور بتوانند از اینترنت رایگان برای آموزش مجازی استفاده کنند، سامانه‌ای راه‌اندازی کرده است تا همه مراکز علمی با ثبت نشانی سامانه‌های مورد استفاده دانشگاه از ترافیک رایگان استفاده کنند. وی ادامه داد: در سامانه وزارت ارتباطات دانشگاه‌ها پس از تکمیل مشخصات باید مشخصات مدیر فناوری و رابط دانشگاه را حتما به ثبت برسانند چرا که وزارت ارتباطات برای صحت‌سنجی اطلاعات با آنها ارتباط تلفنی برقرار کرده تا از صحت آنها اطمینان پیدا کند. هاشمی اضافه کرد: در سامانه وزارت ارتباطات شماره تماس‌های مختلفی را برای کمک به دانشگاهیان درج کرده‌ایم که در صورتی که در فرایند ثبت اطلاعات دچار مشکل یا سوال بودند بتوانند از کمک کارشناسان در طول ساعت اداری استفاده کنند. وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۱۳۳۴ سامانه دانشگاه‌های کشور در سامانه وزارت ارتباطات تأیید شده و برای اعمال ترافیک رایگان آموزش مجازی به اپراتورها ابلاغ شده است. از طرفی دانشجویان دانشگاه‌ها برای استفاده از سامانه‌های مراکز علمی خود باید مطمئن شوند که آدرس‌های سامانه دانشگاه جزو لیست تأییدشده در سامانه وزارت ارتباطات قرار داشته باشد که در صورت نبود آدرس سامانه دانشگاه باید بلافاصله به مسوول فناوری دانشگاه اطلاع داده تا او اطلاعات آدرس سامانه دانشگاه‌ها را در سامانه وزارت ارتباطات ثبت کند. ‌تمامی دانشگاه‌های سراسر کشور تا ۳۰ مهر ماه مهلت دارند نسبت به درج آدرس سامانه‌ دانشگاه‌های خود در سامانه جدید وزارت ارتباطات اقدام کنند. اینترنت رایگان آدرس سامانه‌های دانشگاهیان هیچ‌گونه محدودیتی نخواهند داشت زیرا به هر میزانی که از این سامانه‌ها استفاده شود هیچ‌گونه اختلالی به وجود نخواهد آمد.

قطعی اینترنت  در برخی مناطق مقطعی است

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران گفت: سرعت پایین و کیفیت غیر قابل قبول اینترنت ADSL مخابرات در بعضی از مناطق به دلیل اشکال فنی به صورت مقطعی ایجاد می‌شود اگر محدوده خاصی دچار اختلال است مردم اعلام کنند. به گزارش فارس، محمدرضا بیدخام با بیان اینکه سرعت پایین اینترنت مخابرات به صورت مقطعی و در برخی از مناطق به دلیل اشکال فنی به وجود می‌آید، گفت: قطعی اینترنت یا کاهش سرعت و کیفیت پایین در همه کشور نیست بلکه بعضی از مناطق مخابراتی احتمال دارد به صورت مقطعی به علت مشکلات فنی سرعت اینترنت کاهش یابد که این موضوع کوتاه‌مدت بوده و رفع می‌شود. وی افزود: در حال حاضر مردم اگر در محدوده خاصی از شهر یا محل سکونت خود دچار مشکل اینترنتی هستند اعلام کنند تا نسبت به رفع آن اقدام شود.

جزییات ماهواره «پارس ۱» اعلام شد

در آستانه طراحی و ساخت و تحویل ماهواره سنجش از دور «پارس ۱»، وزارت ارتباطات جزییات این ماهواره، کاربرد و نحوه قرارگرفتن آن در مدار زمین را اعلام کرد. به گزارش مهر، ماهواره «پارس ۱» توسط پژوهشگران پژوهشگاه فضایی طراحی و ساخته شده و هم‌اکنون مراحل تحویل به سازمان فضایی ایران را طی می‌کند. در همین حال ماهواره «ناهید ۲» نیز در این پژوهشگاه مراحل ساخت را می‌گذراند. در این راستا وزارت ارتباطات اعلام کرد: ماهواره‌های «پارس۱» و «ناهید۲» آخرین مدل از ماهواره‌های ایرانی، در حال پشت سر گذاشتن مراحل نهایی ساخت و آزمایش فنی پیش از تزریق به مدارهای فضایی هستند. ماهواره «پارس۱» به عنوان یک ماهواره سنجشی قرار است با استفاده از دوربین دارای رزولوشن بالا و توان تفکیک ۱۵ متری، از تمام نقاط کشور عکسبرداری کند و با استفاده از فرستنده پرقدرت مخابراتی عکس‌های خود را از مدار ۵۰۰ کیلومتری سطح زمین به ایستگاه‌های زمینی ارسال کند. این تصاویر قرار است برای پایش اراضی کشاورزی و جنگل‌ها، بررسی وضعیت دریاچه‌ها و تخمین وسعت مخاطرات طبیعی همچون آتش‌سوزی‌ها و سیل مورد استفاده قرار گیرد. دقت تصاویر پارس ۱ آنقدر زیاد است که می‌شود از فضا فهمید حوض وسط میدان فردوسی پایتخت پر است یا خالی. اما ماهواره «ناهید۲» یک میکرو ماهواره مخابراتی مکعبی با وزن ۱۱۰ کیلوگرم است که مدل ارتقا یافته ماهواره «ناهید ۱» است و از زمین قابل هدایت و کنترل بوده و با تامین انرژی از سلول‌های خورشیدی، می‌تواند در ارتفاع ۵۵۰ کیلومتری از سطح زمین به مدت دو سال شناور باشد. هر دو این ماهواره‌ها در پژوهشگاه فضایی وزارت ارتباطات ساخته و مراحل آزمایش‌های تخصصی را در آزمایشگاه‌های پیشرفته خلأ حرارتی، ارتعاشات، اندازه‌گیری خواص جرمی، سازگاری الکترومغناطیس را پشت سر می‌گذارند.

 

ارسال نظر