دنیای فناوری

۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۰۳۹

توییتر ادعای ایمنی ترامپ در برابر کرونا را برچسب جعلی زد

رییس‌جمهوری امریکا در توییتی ادعا کرد در برابر بیماری کووید۱۹ ایمن است. در همین راستا توییتر برچسبی به این پیام افزود زیرا ناقض قوانین آن است. به گزارش مهر به نقل از رویترز، توییتر روز گذشته برچسبی به پیام دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا در شبکه اجتماعی اضافه کرد. دراین توییت ترامپ ادعا کرد نسبت به ویروس کرونا ایمن است. چنین محتوایی خلاف قوانین پلتفرم مذکور درباره اطلاعات گمراه‌کننده درخصوص کووید۱۹ است. رییس‌جمهوری امریکا در این توییت نوشته بود: «روز گذشته پزشکان کاخ پایان بیماری را به‌طور کامل تایید کردند. این بدان معنا است که من به کووید۱۹ مبتلا نمی‌شوم (ایمن هستم) و آن را منتقل نمی‌کنم.» توییتر برچسب و اعلامیه‌ای به این پست افزوده است. در اعلامیه آمده است: توییت مذکور خلاف قوانین پلتفرم درباره انتشار اخبار گمراه‌کننده و خطرناک درباره کووید ۱۹ است.

شرکت‌‌های فناوری امریکایی هدف مجازات‌‌های اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا مشغول تهیه فهرستی از شرکت‌‌‌های بزرگ است تا قوانین سختگیرانه‌تری بر آنها اعمال کند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، اتحادیه اروپا از مدت‌ها قبل تصمیم داشت اقداماتی برای کنترل بیشتر شرکت‌‌‌های بزرگ فناوری انجام دهد. در همین راستا یک منبع آگاه به روزنامه فایننشال تایمز اعلام کرده اتحادیه اروپا مشغول تهیه فهرستی از ۲۰ شرکت بزرگ فناوری است که در مقایسه با رقبای کوچک‌تر خود با قوانین سختگیرانه‌تری مانند اشتراک‌گذاری اجباری اطلاعات و شفافیت بیشتر، روبرو می‌شوند. شرکت‌‌‌های حاضر در این فهرست براساس سهم از بازار، تعداد کاربران و وابستگی شرکت‌‌‌های دیگر به پلتفرم‌هایشان انتخاب می‌شوند. هرچند هنوز مشخص نیست نام چه شرکت‌هایی در این فهرست ذکر شده، اما کارشناسان معتقدند پلتفرم‌‌‌های امریکایی بخش اعظم آن را تشکیل می‌دهند و احتمالا شرکت‌هایی بزرگی مانند آمازون، اپل، فیس‌بوک و گوگل در آن وجود خواهندداشت. این روند به تنش موجود میان شرکت‌‌‌های امریکایی و دولت امریکا دامن می‌زند و در حقیقت در راستای تحقیقات کمیته‌های مجلس امریکا است که این پلتفرم‌ها را به انحصار طلبی در بازار متهم می‌کنند. از سوی دیگر هرچند زمان ارایه این فهرست اعلام نشده، اما هدف تهیه آن همچنان یکسان است. اتحادیه اروپا قصد دارد اقدامی فراتر از جریمه شرکت‌‌‌های بزرگ انجام دهد و راهی برای تغییر عملکرد این شرکت‌ها در اسرع وقت بیابد حال خواه این راه هموار کردن مسیر رقابت باشد یا اجبار شرکت‌ها به تجزیه.

بلای جدید  دستگاه‌های اینترنت اشیا

بات‌نت جدید HEH که به تازگی کشف شده است، می‌تواند تمام داده‌های سیستم‌‌‌های آلوده مانند روترها، سرورها و دستگاه‌های اینترنت اشیا (IoT) را پاک کند. به گزارش ایسنا، بات‌نت (Botnet) شبکه‌ای از چندین کامپیوتر است که مخفیانه و بدون اطلاع صاحبانشان، توسط یک بات‌مستر برای انجام فعالیت‌‌‌های مخرب یا ارسال ایمیل‌‌‌های هرزنامه تحت کنترل گرفته شده است. این بات‌نت‌ها یا دستگاه‌های اجیرشده می‌توانند بسیار مشکل‌ساز باشند. حمله بات‌ها مانند باج‌افزارها که سایت‌ها را به‌طور کامل قفل می‌کنند، به‌تازگی بیشتر مطرح شده و منجر به نارضایتی شده‌ است. حمله بات‌ها نامحسوس است، به همان اندازه هم برای یک تجارت ویران‌کننده است، زیرا حساب‌‌‌های اعتباری به سرقت می‌رود و به فروش می‌رسد، اطلاعات کارت‌ها ناقص می‌شوند و تصمیمات بدی بر اساس داده‌های ناقص گرفته می‌شود. اطمینان بیش از حد به امنیت سایبری، مشاغل را قربانی حمله بات‌ها می‌کند. در این راستا و به نقل از مدیریت راهبردی افتای ریاست‌جمهوری، بات‌نتی شناسایی شده که با حمله به هر سیستم متصل به اینترنت گسترش پیدا می‌کند. بات‌نت HEH، با به دام انداختن دستگاه‌های آلوده، آنها را به انجام حملات Telnet در اینترنت مجبور می‌کند تا باعث تقویت بات‌نت شوند؛ این ویژگی بات‌نت به مهاجمان اجازه می‌دهد تا ضمن اجرای دستورات Shell روی دستگاه آلوده، همچنین لیستی از عملیات shell از پیش تعریف شده، را اجرا کنند تا تمام پارتیشن‌‌‌های دستگاه پاک شود. بدافزارHEH، در عین حال فاقد هرگونه ویژگی‌‌‌های تهاجمی از قبیل توانایی راه‌اندازی حملات دیداس، امکان نصب Crypto-miners یا کدی برای اجرای پروکسی‌ها و پخش ترافیک برای عاملان مخرب است. پایگاه اینترنتی zdnet نیز نوشته است: از آنجا که این بات‌نت، نسبتاً جدید است، محققان نمی‌توانند تشخیص دهند که آیا عمل پاک‌سازی دستگاه از روی عمد انجام می‌شود یا فقط یک روال خود تخریبی با کدگذاری ضعیف است. اما صرف نظر از هدف، اگر این ویژگی بات‌نت راه‌اندازی شود، می‌تواند به غیرفعال شدن صدها یا هزاران دستگاه منجر شود. این مساله می‌تواند شامل روتر‌‌های خانگی، دستگاه‌های هوشمند اینترنت اشیا و حتی سرور‌‌های لینوکس باشد. بات‌نت می‌تواند با پورت‌‌‌های Telnet هرچیزی با امنیت ضعیف، حتی سیستم‌‌‌های ویندوز را آلوده کند، اما بدافزار HEH فقط در سیستم عامل (* NIX) کار می‌کند. از آنجا که پاک کردن همه پارتیشن‌ها، سیستم عامل یا firmware دستگاه را نیز پاک می‌کند، این عملیات قابلیت این را دارد که به‌طور موقت دستگاه‌ها را از کار بیندازد، تا زمانی که firmware یا سیستم عامل آنها دوباره نصب شود. 

 

ارسال نظر