دنیای فناوری

۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۱۸۲۶

استراتژی فیس‌بوک برای  جدا شدن اینستاگرام و ‌واتس‌اپ

فیس‌بوک مشغول تنظیم استراتژی برای جلوگیری از جدا شدن اینستاگرام و ‌واتس‌اپ است. به گزارش مهر به نقل از انگجت، نشریه وال‌استریت ژورنال به اسنادی دست یافته که ابزار دفاعی فیس‌بوک در مقابل دستور تجزیه این شرکت و جدا شدن اینستاگرام و ‌واتس‌اپ را نشان می‌دهد. این شبکه اجتماعی معتقد است با توجه به اقدامات پیشین مقامات، چنین تجزیه‌ای انجام‌نشدنی است. فیس‌بوک ادعا می‌کند تحقیقات «کمیسیون فدرال تجارت (FTC) » درباره ادغام اینستاگرام و ‌واتس‌اپ بدون هیچ‌گونه مانعی انجام و در نتیجه آن مبلغ کلانی برای یکپارچه‌سازی عملیات هر دو شرکت با فیس‌بوک صرف شد. تجزیه این شرکت‌‌ها نیازمند هزینه‌ای چند میلیارد دلاری و سیستم‌های عملیاتی جداگانه است که امنیت کمتری خواهند داشت و روی کاربران تاثیر می‌گذارند. فیس‌بوک از اظهارنظر درباره این اسناد خودداری کرده است. تیم وو استاد دانشگاه کلمبیا و یکی از کارشناسان سیاست‌گذاری در حوزه فناوری معتقد است اشاره به تاییدیه «کمیسیون فدرال تجارت» برای ادغام شرکت‌ها، استراتژی ضعیفی است. قانونگذاران این احتمال را در نظر نگرفته بودند که فیس‌بوک برای درهم شکستن رقابت اینستاگرام و ‌واتس‌اپ را بخرد. بنابراین با تغییر شرایط این استراتژی از تجزیه فیس‌بوک جلوگیری نخواهد کرد. چالش‌های تجزیه عاملی درباره تصمیم‌گیری در این زمینه به حساب نمی‌آید. این درحالی است که طبق گزارش‌های مختلف کمیسیون فدرال تجارت مشغول تدارک ثبت یک شکایت آنتی‌تراست (ضدانحصار) در پایان ۲۰۲۰ است و نتیجه تحقیقات آنتی‌تراست پارلمان امریکا نیز در ماه جاری (اکتبر) منتشر می‌شود.

موافقت مدیران شرکت‌های فناوری با ادای شهادت در سنا

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک به همراه مدیرعامل توییتر، جک دورسی و همچنین مدیرعامل گوگل موافقت کرده‌اند که در برابر کمیته بازرگانی سنا درباره ماده ۲۳۰ قانون شایستگی ارتباطات شهادت دهند. به گزارش دیجیاتو‌، این خبر یک روز پس از اینکه کمیته رای به احضار شرکت‌های آنها به همراه گوگل داد، منتشر شده است. در حالی که گوگل هنوز چنین موضوعی را رسما تایید نکرده، منابع مختلف از شهادت ساندار پیچای مدیرعامل آلفابت خبر داده‌اند. ماده ۲۳۰ قانون شایستگی ارتباطات از سال ۱۹۹۶ از پلتفرم‌های آنلاین مانند فیس‌بوک، توییتر و یوتیوب در برابر عواقب قانونی پست‌های کاربران محافظت می‌کند. در حقیقت این قانون مانع از ایجاد دردسر برای کمپانی‌هایی می‌شود که وابستگی شدیدی به محتوای کاربران دارند و در صورتی که این محافظت از بین برود، احتمالا نظارت آنها روی کاربران بسیار شدیدتر می‌شود. در ماه‌های گذشته سیاستمداران حزب دموکرات و جمهوری‌خواه قدم‌هایی برای تغییر در ماده ۲۳۰ برداشته‌اند و به این موضوع اشاره دارند که از زمان تصویب این قانون، اینترنت تغییرات قابل توجهی داشته است. دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا، چندین ماه پیش با امضای یک دستور اجرایی، پیشنهاد کرد که محافظت از پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی محدود شود. در ماه ژوئیه، دولت با یک دادخواست از FCC درخواست کرد تغییراتی در ماده ۲۳۰ اعمال شود تا علاوه بر حفظ آزادی بیان، پاسخگویی پلتفرم‌ها را نیز در پی داشته باشد. وزارت دادگستری در گذشته پیشنهادی برای کاهش محافظت‌های قانونی ماده ۲۳۰ برای پلتفرم‌های اینترنتی ارایه کرد. علاوه بر این یک لایحه سنا که توسط سناتورهای دموکرات و جمهوری‌خواه ارایه شده، به دنبال مدرن‌سازی ماده ۲۳۰ است که البته مربوط به محدودسازی محافظت‌های ایجاد شده توسط آن نمی‌شود. سناتورها می‌خواهند پلتفرم‌های آنلاین را به ارایه توضیحات درباره روش‌های نظارت خود از طریق یک سیاست قابل قبول و در دسترس مجبور کنند و گزارش‌های دقیقی درباره حذف پست‌ها و نظرات در اختیار آنها قرار دهند. انتظار می‌رود مدیرعامل فیس‌بوک و توییتر علاوه بر ماده ۲۳۰، درباره حریم شخصی مصرف‌کننده و تقویت رسانه‌ها نیز بحث کنند. این افراد در تاریخ ۷ آبان به صورت مجازی در مقابل کمیته شهادت خواهند داد.

سونی به‌دنبال کسب مجوز از امریکا برای تامین قطعات هواوی

تحریم‌های ایالات متحده امریکا مانع از همکاری شرکت‌ها با هواوی شده و حالا به نظر می‌رسد کمپانی‌های ژاپنی سونی و «Kioxia» برای تامین قطعات این غول فناوری چینی از دولت واشنگتن درخواست مجوز کرده‌اند. به گزارش دیجیاتو، در صورتی که گزارش اخیر مورد تایید قرار بگیرد، این کمپانی‌های ژاپنی پس از چندین برند دیگر مانند اینتل با دریافت مجوز می‌توانند قطعات موردنیاز هواوی را تامین کنند. با افزایش تنش‌ها میان امریکا و چین، دولت واشنگتن تحریم‌ها علیه هواوی را افزایش داد و مانع از همکاری شرکت‌های مختلف با این کمپانی چینی شد. در حال حاضر این شرکت نمی‌تواند برخی قطعات موردنیاز خود را تامین کند. هواوی یکی از بزرگ‌ترین مشتریان سنسورهای دوربین گوشی‌های هوشمند سونی است و Kioxia دومین سازنده بزرگ حافظه فلش در جهان محسوب می‌شود که قطعات موردنیاز این غول فناوری چینی را تامین می‌کند. در‌صورتی‌که این دو کمپانی ژاپنی موفق به دریافت مجوز از ایالات متحده امریکا نشوند، با کاهش شدید درآمد مواجه خواهند شد. سخنگوی سونی اعلام کرده که از تمام قوانین پیروی کرده و نمی‌تواند درباره مشتریان خاص اظهارنظر کند. سخنگوی Kioxia نیز در این زمینه صحبتی نکرده است.

 

ارسال نظر