دنیای فناوری

۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۱۶۸۷

یکپارچه‌سازی چت اینستاگرام و مسنجر کلید خورد

‌فیس‌بوک اعلام کرد برخی از کاربران اکنون می‌توانند پیامهایی را بین مسنجر و اینستاگرام ارسال کنند که نخستین گام در ‌‌یکپارچه‌سازی کامل سه سرویس رسانه اجتماعی جداگانه این شرکت است. به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، استن چادنوفسکی، نایب‌رییس مسنجر اظهار کرد مدیران ‌فیس‌بوک همچنین در حال بررسی افزودن مدل محدودی از مسنجر به اپلیکیشن اصلی ‌فیس‌بوک هستند تا کاربران جدید را تشویق کنند بدون دانلود یک برنامه جداگانه دیگر، به ارتباطاتشان با سایر کاربران بپردازند. مسنجر در ابتدا بخشی از اپلیکیشن ‌فیس‌بوک بود اما در سال ۲۰۱۴ با وجود نارضایتی کاربران، از این برنامه جدا شد. مارک زاکربرگ، مدیرعامل ‌فیس‌بوک طرح ‌‌یکپارچه‌سازی مسنجر، اینستاگرام و ‌واتس‌اپ را اوایل سال ۲۰۱۹ اعلام کرد. زاکربرگ همچنین اعلام کرده که تجارت یک اولویت بزرگ برای ‌فیس‌بوک است و این تلاشها متکی بر ‌‌پیام‌رسانی برای ارتباط میان کسب و کارها و خریداران خواهد بود. منتقدان می‌گویند این اقدام شکستن انحصارطلبی ‌فیس‌بوک را دشوارتر خواهد کرد. مدیران ‌فیس‌بوک هشدار داده‌‌‌اند که این یک پروژه فنی عظیم است و تکمیل آن سال‌ها طول خواهد کشید زیرا این برنامه شامل رمزنگاری همه پیامها بین سه سرویس است تا ‌فیس‌بوک نتواند آنها را بخواند. ‌فیس‌بوک ‌‌یکپارچه‌سازی را با مسنجر و اینستاگرام آغاز کرده و از تابستان در حال تست قابلیت ارسال پیام میان دو سرویس است و در هفته‌های آینده، ارسال این قابلیت را برای همه کاربران آغاز می‌کند. اما این تازه گام نخست است و شامل رمزنگاری سرتاسری نیست. مسنجر گزینه چت محرمانه را عرضه می‌کند اما این سطح از رمزنگاری در آپدیتهای اینستاگرام وجود ندارد. پیامهای ‌واتس‌اپ رمزنگاری شده‌‌‌اند و از این رو، ‌فیس‌بوک پیش از برقرار کردن ارتباط میان سه اپلیکیشن، باید این قابلیت را بین مکالمات مسنجر و اینستاگرام ایجاد کند.

هواوی آماده توضیح روندهای کاری برای رفع تردیدها است

مدیر واحد ایتالیایی هواوی در مراسم افتتاحیه «مرکز امنیت سایبری» در رم اعلام کرد که این شرکت قصد ترک بازار ایتالیا را ندارد. وی همچنین اعلام کرد که شرکت آماده است تا با ارایه مستندات داخلی و نشان دادن فعالیت‌های خود، ضمن شفاف‌سازی فعالیت‌ها، نسبت به اتهامات وارده از خود دفاع کند. به گزارش دیجیاتو، مدیر واحد ایتالیایی هواوی معتقد است موضوعی برای پنهان کاری وجود ندارد و هواوی درها را باز گذاشته تا فعالیت‌های داخلی و مستندات موجود شرکت مورد بررسی قرار گیرد. با چنین رویکردی غول فناوری چینی اثبات می‌کند که فعالیت‌هایش برای امنیت ملی امریکا و سایر کشورها تهدیدآمیز نخواهد بود. مدیر هواوی ایتالیا اعلام کرد این شرکت آمادگی لازم جهت باز کردن درب‌‌های شرکت به روی همه را دارد تا نشان دهد فناوری‌ مربوط به توسعه تجهیزات ایجاد شبکه‌های 5G هیچ گونه تهدید امنیتی را به دنبال ندارد. «لوئیجی دی وکسیس»، مدیر واحد ایتالیایی هواوی در مراسم افتتاحیه مرکز امنیت سایبری در رم اعلام کرد: «موضوعی برای پنهان کاری نداریم و همه فعالیت‌ها و اطلاعات را در دسترس قرار می‌دهیم تا از فشارهای سیاسی موجود خلاص شویم.» ایالات متحده امریکا به ایتالیا و دیگر متحدان اروپایی نیز اعلام کرده بود که استفاده از تجهیزات هواوی در شبکه‌های نسل پنجم می‌تواند تهدید و خطر امنیتی به همراه داشته باشد. هرچند هواوی چنین اتهاماتی را رد می‌کند ولی در اثر همین اتهامات، طی یک سال گذشته مشکلات بسیاری برای غول فناوری چینی به وجود آمده است. دی وکسیس در ادامه اعلام کرد که علیرغم همه فشارها، هواوی قصد ترک کردن بازار ایتالیا را ندارد. این شرکت حتی در نظر دارد در زمینه انرژی، محصولات بیشتری را به سبد محصولات خود در ایتالیا اضافه کند و این موضوع را در دست بررسی قرار داده است.

گوگل برای معتبرسازی اخبار خود یک میلیارد دلار هزینه می‌کند

گوگل از سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری با همکاری ناشران مختلف اخبار خبر داده تا از نمایش اخبار جعلی و نامعتبر در بخش‌های مختلف وابسته به خود جلوگیری کند. به گزارش فارس به نقل از انگجت، استفاده گسترده از شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های مشهور در امریکا برای انتشار اخبار جعلی و دروغین موجب نگرانی جدی و سوءاستفاده‌های فراوان شده است. از همین رو برخی شرکت‌های مشهور فناوری در تلاش هستند تا با مشکلات اینچنینی مقابله کنند. گوگل برای ساماندهی اخبار و مقابله با انتشار مطالب جعلی قصد دارد محصول جدیدی به نام گوگل نیوز شوکیس ارایه دهد. این محصول تضمین خواهد کرد که کاربران محتوای خبری باکیفیت دریافت کنند. گوگل همچنین قصد دارد با راه‌اندازی خدمات یادشده روابط خود را با ناشران اخبار در کشورهای مختلف بهبود ببخشد. شرکت‌های فناوری مانند گوگل و ‌فیس‌بوک بارها به علت تبدیل شدن به ابزار نشر خبرهای دروغ مورد انتقاد قرار گرفته‌‌‌اند و هر دو قصد دارند در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا با این مشکل مقابله کنند. گوگل در سال ۲۰۱۸ هم ۳۰۰ میلیون دلار برای مقابله با اخبار جعلی سرمایه‌گذاری کرده بود. گوگل هم‌اکنون در استرالیا و فرانسه درگیر نبرد حقوقی با رگولاتوری‌های این دو کشور در زمینه ضرورت پرداخت پول به ناشران اخبار مختلف است. این شرکت امیدوار است با ابتکارعمل‌های جدید خود کشورهای یادشده را راضی کند از درخواست خود دست بکشند و برای نشر مشترک اخبار غیرجعلی همکاری کنند. خدمات گوگل نیوزشوکیس در آلمان و برزیل راه‌اندازی شده و برای ارایه آن در آرژانتین، کانادا و انگلیس با 200 ناشر خبر قراردادهایی منعقد شده است. این خدمات فعلا برای کاربران اندروید در دسترس بوده و برای کاربران‌ آی‌او‌اس نیز به زودی عرضه می‌شود.

 

ارسال نظر