دنیای فناوری

۱۳۹۹/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۱۶۶۹

فراخوان گوگل برای بازگشت کارمندانش 

شرکت گوگل به کارکنانش توصیه کرد تا پایان سال به کشوری که در آنجا استخدام شده و مشغول فعالیت بودند، بازگردند. به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، در دوران اوج شیوع کووید ۱۹ شرکت گوگل که در مونتین ویوی کالیفرنیا مستقر است، به برخی از کارمندانش اجازه داد برای دلایل شخصی مانند بازگشت به کشور مادریشان و ادامه فعالیت به شکل دورکاری به خارج بروند. یک منبع آگاه گفت: «این سیاست اکنون به پایان رسیده اما در مناطقی که از نظر شیوع بیماری پرریسک مانده‌اند، مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.» هنگامی که شیوع ویروس کرونا در مارس آغاز شد، گوگل یکی از نخستین شرکت‌هایی بود که از کارمندانش خواست از خانه کار کنند و در ژوییه اعلام کرد به کارمندانش اجازه خواهد داد به‌مدت یک سال وظایف خود را از راه دور انجام دهند. کالین گرنت، تحلیلگر شرکت ایرلندی داوی در یادداشتی اعلام کرد در ایرلند، از بسیاری از کارمندان فناوری که در دوران اوج شیوع ویروس کرونا کشور را موقتا ترک کرده بودند، خواسته شده است تا پایان سال بازگردند که تا حدودی به دلایل مالیاتی و حقوقی است. وی برآورد کرد که حداکثر ۳۰ درصد از ۷۰۰۰ کارمند ایرلندی گوگل در دوران اوج کرونا کشور را ترک کردند.

شکایت از گوگل به‌علت  نقض حقوق مالکیت معنوی

شرکت سونوس یک روز قبل از عرضه گوشی جدید پیکسل ۵ گوگل شکایتی را علیه این شرکت تقدیم دادگاه کرده و آن را به نقض 5 حق اختراع خود متهم کرده است. به گزارش مهر به نقل از انگجت، حق اختراع‌های مورد اشاره سونوس فناوری‌هایی را در بر می‌گیرد که برای تنظیم صدا و ارتقای کیفیت آن به کار می‌رود. درگیری حقوقی گوگل و سونوس از ابتدای سال ۲۰۲۰ آغاز شد. در آن زمان سونوس مدعی شد ۵ اختراع ثبت شده این شرکت که در بلندگوهای تولیدی آن مورد استفاده بوده توسط گوگل بدون اجازه مورد استفاده قرار گرفته است. یکی از مهم‌ترین این فناوری‌ها همگام‌سازی بلندگوهای بی‌سیم با یکدیگر را تسهیل می‌کند. گوگل در واکنش به این ادعا در ماه ژوئن اظهار داشت که سونوس هم بدون کسب اجازه از فناوری‌های گوگل در حوزه‌های جست‌وجو، شبکه، نرم‌افزار و پردازش صوت استفاده کرده است. با این حال گوگل بنا ندارد سونوس را مورد پیگرد قضایی قرار دهد. در مقابل سونوس گوگل را به بی‌اعتنایی به شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران کوچک امریکایی متهم کرد و افزود که برای جلوگیری از انحصارطلبی این شرکت ادعاهای خود را پیگیری می‌کند.

امکان پرداخت پول  با اسکن کف دست 

آمازون در دو فروشگاه خود در سیاتل (امریکا) دستگاه اسکنر کف دست را ارایه کرده است که به مشتریان کمک می‌کند با قرار دادن دست خود بالای دستگاه هزینه خریدهایشان را پرداخت کنند. به گزارش مهر به نقل از دیلی‌میل، این فناوری که «آمازون وان» نام دارد با جمع‌آوری اطلاعات مربوط به سطح کف دست افراد و مرتبط کردن آن با کارت‌های اعتباری امضایی مخصوص هر فرد ایجاد می‌کند. این دستگاه در دو فروشگاه «آمازون‌گو» ارایه شده و در ماه‌های آینده نیز در فروشگاه‌های بیشتری ارایه می‌شود. اسکنرهای کف دست علاوه بر پرداخت برای موارد دیگری از جمله استفاده از کارت‌های وفاداری مشتریان در وارد شدن به اماکنی مانند استادیوم یا ساختمان‌های اداری نیز کارآمد است. دسامبر سال گذشته آمازون اعلام کرد حق امتیاز اختراع یک سیستم اسکن بدون لمس را به دست آورده و اکنون نسخه واقعی آن عرضه شده است. این شرکت ادعا می‌کند دلیل انتخاب اسکنر کف دست به جای فناوری شناسایی صورت، دقت بیشتر آن است.

امریکا، اروپا را از همکاری باهواوی منصرف می‌کند

ایتالیا و آلمان مشغول بررسی همکاری با هواوی برای توسعه ۵G هستند. در همین راستا امریکا درباره همکاری با این شرکت چینی به کشورهای اروپایی هشدار داده است. به گزارش مهر به نقل از رویترز، یک مقام امریکایی ادعا کرد شرکت هواوی به دولت چین کمک می‌کند و شریک سوءاستفاده از حقوق بشر است. این اظهارنظر در حالی بیان می‌شود که دولت امریکا فشارهای خود را برای ممنوعیت استفاده از تجهیزات ۵G شرکت چینی در این قاره افزایش داده است. آلمان و ایتالیا مشغول بررسی توسعه نسل پنجم موبایل با همکاری هواوی هستند. در همین راستا کیت کراچ معاون وزیر امورخارجه امریکا در امور اقتصادی در نخستین تور اروپایی خود از ماه مارس تاکنون به این دو کشور هشدار داد.

 

ارسال نظر