دنیای فناوری

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۱۶۲۷

تبلت اندرویدی جان سخت سازگار با دستکش

شرکت سامسونگ از عرضه تبلت اندرویدی جان‌سخت تازه‌ای خبر داد که نمایشگر آن با دستکش هم سازگار است و برای انتقال فرامین لزومی به لمس انگشت‌ها نیست. به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، تبلت یادشده با استاندارد نظامی اس‌تی‌دی ۸۱۰ اچ سازگاری داشته و نه تنها در صورت سقوط به عمق یک متری آب برای نیم ساعت سالم می‌ماند و در برابر گرد و خاک نیز مقاوم است، بلکه حتی در صورت سقوط روی سطوح سخت از فاصله ۱.۵ متری نیز دچار مشکل نمی‌شود. این تبلت همراه با یک قلم هوشمند عرضه می‌شود که آن هم ضدآب بوده و دارای یک قاب محافظتی است. تبلت مذکور دارای یک نمایشگر ۸ اینچی ال‌سی‌دی با دقت ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل بوده و برای استفاده از آن نیازی به از دست خارج کردن دستکش‌های صنعتی نیست. ظرفیت باتری این تبلت ۵۰۵۰ میلی آمپر بوده و بنابراین برای مدت یک روز قابل استفاده است. این تبلت از طریق اتصال مستقیم به سیم هم قابل استفاده است. برای این تبلت چند کلید برای دسترسی سریع به اپلیکیشن‌های پرکاربرد هم درنظر گرفته شده است. یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی در جلو امکانات این دوربین را تکمیل می‌کند. دوربین‌های این تبلت از استاندارد واقعیت افزوده ARCore پشتیبانی می‌کنند که اجرای برنامه‌های مهندسی و عمران را تسهیل می‌کند. قیمت این تبلت هنوز اعلام نشده است.

باج‌افزار موذی صدها بیمارستان امریکا را فلج کرد

یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های ارایه خدمات بهداشتی و درمانی در امریکا مورد هجوم یک باج‌افزار قرار گرفته و از همین رو صدها بیمارستان در این کشور فلج شده‌اند. به گزارش مهر به نقل از انگجت، آن دسته از بیمارستان‌های امریکا که از خدمات شرکت یو‌اچ‌اس یا Universal Health Services  استفاده می‌کنند به‌علت تسخیر رایانه‌هایشان با باج‌افزاری موذی امکان ارایه هرگونه خدمات به بیماران و مراجعه‌کنندگان را از دست داده‌اند. یو‌اچ‌اس یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خصوصی امریکاست و درآمد سالانه آن در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۱۱.۳۷ میلیارد دلار بوده است. این مشکل ابتدا با غیرممکن شدن دسترسی به رایانه‌های مورد پشتیبانی یو‌اچ‌اس در برخی بیمارستان‌ها آغاز شد و سپس با راه‌اندازی مکرر رایانه‌ها و قفل شدن آنها و نمایش پیام‌های هشدار دریافت باج ادامه یافت. یو‌اچ‌اس ضمن تأیید وقوع این مشکل، علت آن را موضوعات امنیتی عنوان کرده است. این شرکت مدعی شده به علت این حمله باج‌افزاری اطلاعات بیماران یا کارکنان بیمارستان‌های مختلف در دسترس هکرها قرار نگرفته است. یو‌اچ‌اس هر سال به امور بیش از ۳.۵ میلیون بیمار در بیش از ۴۰۰ بیمارستان و مرکز درمانی در امریکا و انگلیس رسیدگی می‌کند. برخی کارکنان بیمارستان‌های آسیب‌دیده به این علت می‌گویند مجبور شده‌اند به استفاده از قلم و کاغذ روی بیاورند و قادر به دسترسی به پرونده دیجیتال بیماران نیستند. همچنین دسترسی به سوابق درمان، انجام آزمایش‌های مختلف و غیره در این بیمارستان‌ها ناممکن شده است. این حمله باج‌افزاری موجب شده تا بیماران بدحال و دارای شرایط اضطراری به بیمارستان‌های اطراف منتقل شوند. باج‌افزار عامل این حمله Ryuk نام دارد و تمامی فایل‌های ذخیره‌شده بر رایانه‌های بیمارستان‌های مذکور را رمزگذاری کرده تا بدون پرداخت هزینه به هکرها قابل دسترسی نباشند. پیش از این موارد مشابه این نوع حمله در بیمارستان‌های کشورهای دیگری مانند آلمان رخ داده است.

آمازون دزدگیر صندوق پستی ساخت

شرکت آمازون حسگری ساخته که به در صندوق پستی می‌چسبد و از دزدی بسته‌ها و نامه‌های افراد جلوگیری می‌کند. به گزارش مهر به نقل از دیلی‌میل، سرویس پست امریکا روزانه ۱۸۷.۷ میلیون بسته پستی و نامه را جابه‌جا می‌کند. ارسال این تعداد بسته پستی و نامه، فرصت ایده‌آلی برای سارقان است تا هویت افراد را سرقت کنند. در همین راستا آمازون یک حسگر جدید طراحی کرده که داخل صندوق پستی قرار می‌گیرد و هنگامی که در آن باز یا بسته می‌شود، به کاربر هشدار می‌دهد. به این ترتیب نامه‌ها و بسته‌های پستی افراد را از خطر سرقت در امان نگه می‌دارد. این حسگر جدید «میل باکس سنسور» (Mailbox Sensor) با اپلیکیشن رینگ یکپارچه می‌شود و پیام هشدار برای کاربران ارسال می‌کند. علاوه بر آن حسگر مذکور مجهز به دوربینی است که هنگام باز شدن درصندوق پستی فعال می‌شود. میل باکس سنسور که با قیمت ۳۰ دلار عرضه می‌شود دارای یک دوربین است و پس از اتصال به در صندوق پستی با هر بار باز و بسته شدن آن روشن می‌شود. این حسگر نیز با اتکا به فناوری «سایدواک» آمازون ساخته شده تا به شبکه وای‌فای متصل شود. این فناوری برای گسترش استفاده از وای‌فای در حسگرها، چراغ‌های هوشمند و دستگاه‌های هوشمند و کم‌مصرف دیگر است که در خانه نصب می‌شوند. کاربران با کمک این فناوری می‌توانند دستگاه‌های هوشمند را در هر نقطه‌ای از ملک خود (حتی مکانی که سیگنال‌های بلوتوث و وای‌فای را دریافت نمی‌کند)، قرار دهند و از آنها استفاده کنند.

 

ارسال نظر