دنیای فناوری

۱۳۹۹/۰۷/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۱۵۷۳

نقص فنی ساعت‌های اپل به علت به‌روزرسانی سیستم‌عامل

کاربرانی که تازه‌ترین نسخه از سیستم عامل اپل برای ساعت‌های هوشمند را نصب کرده‌اند، می‌گویند این به‌روزرسانی عملکرد ساعت‌ها را مختل می‌کند. به گزارش مهر به نقل از انگجت، مشکل یادشده به‌خصوص برای کاربرانی به وجود می‌آید که از ساعت‌های هوشمند سری ۳ شرکت اپل استفاده می‌کنند. بسیاری از کاربران با حضور در شبکه‌های اجتماعی تصریح کرده‌اند که نصب سیستم عامل جدید واچ‌او‌اس ۷ موجب راه‌اندازی مکرر ساعت می‌شود. این اتفاق گاهی چند بار در روز رخ می‌دهد و هنوز مشخص نیست چه مشکل فنی عامل این وضعیت است. برخی کاربران نیز می‌گویند بعد از نصب سیستم عامل مذکور شاهد قفل شدن ساعت، بالا نیامدن برخی برنامه‌ها و قابلیت‌ها و کند شدن عملکرد ساعت بوده‌اند. این مشکل برای ساعت‌های سری ۵ اپل رخ نداده و اپل نیز هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده اما به نظر می‌رسد با توجه به اعتراض‌های گسترده کاربران، اپل برای حل این مشکل یک بسته نرم‌افزاری به‌روزرسان عرضه کند.

کرونا فضای اداری گوگل را تغییر‌‌ می‌هد

مدیر ارشد اجرایی گوگل اعلام کرد این شرکت در اوج دورکار شدن کارمندان و تغییر شرایط کاری، مشغول اجرای تغییراتی در فضای اداری این شرکت است. به گزارش مهر به نقل از بیزینس‌اینسایدر، ساندار پیچای اعلام کرد این شرکت در هفته جاری تغییراتی در فضای اداری خود ایجاد‌‌ می‌کند تا در آینده بتواند بهتر از کارمندان پشتیبانی کند. او طی یک مصابه ویدئویی با نشریه تایم۱۰۰ گفت: «ما به ارتباط رو در رو و در کنار یکدیگر بودن و ایجاد یک اجتماع اعتقاد داریم. این امر در زمان حل مشکلات پیچیده اهمیت بسیاری زیادی دارد. بنابراین این روند تغییری نخواهد کرد. به نظر ما آینده کسب‌وکار، صد‌درصد دورکاری نیست.» او همچنین اشاره کرد گوگل مشغول تغییر طراحی فضاهای اداری خود است تا شرایط را برای روزهایی فراهم کند که کارمندان دوباره در محل کار جمع‌‌ می‌شوند. گوگل یکی از نخستین شرکت‌‌‌های بزرگی بود که در سایه شیوع ویروس کرونا در جهان اعلام کرد کارمندانش تا جولای ۲۰۲۱ میلادی دورکار خواهند بود.

تلاش کمیسیون اروپا به‌دنبال اخذ مالیات سنگین از اپل

به دنبال لغو حکم دادگاهی در اروپا برای دریافت مالیات ۱۳ میلیارد یورویی از شرکت اپل، کمیسیون اروپا علیه این حکم تقاضای فرجام‌خواهی کرده است. به گزارش مهر به نقل از زد‌دی‌نت، کمیسیون اروپا حکم یادشده را غیرعادلانه توصیف کرده و با طرح استدلال‌های قضایی و حقوقی تصریح کرده که حکم یادشده به روندهای رقابتی در میان شرکت‌های تجاری در اتحادیه اروپا آسیب می‌زند. به دنبال کشمکش‌های قضایی گسترده درباره این موضوع، تصمیم‌گیری در مورد آن به عالی‌ترین نهاد قضایی اتحادیه اروپا ارجاع داده شده بود. این دادگاه توافق مالیاتی اپل و مقامات مالیاتی کشور ایرلند را مورد بررسی قرار داد تا مشخص شود آیا این توافق غیرقانونی بوده یا خیر. مقامات کمیسیون اروپا می‌گویند اپل برای دور زدن قوانین مالیاتی اتحادیه اروپا و پرداخت مالیات کمتر فعالیت خود را در ایرلند متمرکز کرده تا با سوءاستفاده از قوانین خاص این کشور مالیات کمتری بپردازد و اپل استدلال کرده چنین کاری جرم نیست. در نهایت کمیسیون اروپا با توجه به درآمد کلان اپل از محل فروش محصولات و خدمات مختلف در کشورهای اروپایی خواستار دریافت ۱۳ میلیارد یورو مالیات از این شرکت شد. این درخواست با شکایت اپل توسط دادگاه عالی اتحادیه اروپا به‌علت فقدان شواهد و ادله کافی رد شد و حالا کمیسیون اروپا درخواست تجدیدنظر خود را تقدیم دادگاه کرده است. رسیدگی به این پرونده پیچیده مالیاتی از سال ۲۰۱۶ آغاز شده است.

پرتال پاسخگویی به پلیس آمازون راه‌اندازی شد

شرکت آمازون پرتالی را راه‌اندازی کرده که با مراجعه به آن‌‌ می‌توان از درخواست‌‌‌های پلیس امریکا برای دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران مطلع شد. به گزارش فارس به نقل از انگجت، هدف از راه‌اندازی پرتال جدید شرکت آمازون این است که کاربران دریابند پلیس چه اطلاعاتی را‌‌ می‌تواند در مورد افراد جمع‌آوری کند. تا به حال کاربران اطلاع دقیقی در مورد داده‌هایی که توسط پلیس در زمان استفاده از خدمات آمازون جمع‌آوری‌‌ می‌شد نداشتند و حالا با اطلاع از این مسائل‌‌ می‌توانند دقیق‌تر در مورد نحوه استفاده از آمازون تصمیم بگیرند. البته همه جزییات تعاملات پلیس و شرکت آمازون در این سایت در دسترس قرار نمی‌گیرد. از جمله داده‌هایی که پلیس‌‌ می‌تواند به‌سادگی از کاربران آمازون جمع‌آوری کند، می‌توان به شماره ملی، شماره سریال وسایل خریداری شده، جزییات پرداخت‌‌ها و حتی شماره‌های تامین اجتماعی اشاره کرد. همچنین پلیس‌‌ می‌تواند به اسامی دامنه و آدرس‌‌‌های آی‌پی کاربران خدمات وب سرویس آمازون دسترسی یابد. دیگر شرکت‌‌‌های فناوری مانند مایکروسافت، فیس‌بوک، اپل و گوگل نیز همکاری نزدیکی با پلیس امریکا دارند.

 

ارسال نظر