دنیای فناوری

۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۱۵۳۸

محدودیت‌های امریکا علیه شرکت تراشه‌ساز چینی

وزارت بازرگانی امریکا از اعمال محدودیت‌های تازه علیه شرکت تراشه‌سازی چینی اس‌ام‌آی‌سی خبر داده است که تعامل میان این شرکت و طرف‌های امریکایی را ناممکن می‌کند. به گزارش فارس به نقل از انگجت، بر اساس محدودیت‌های جدید وزارت بازرگانی امریکا، شرکت‌های فعال در ایالات متحده برای هرگونه تعامل تجاری با شرکت تراشه‌ساز چینی اس‌ام‌آی‌سی باید مجوز صادرات دریافت کنند. پیش‌بینی می‌شود مجوزهای صادرشده توسط وزارت بازرگانی امریکا با این هدف بسیار محدود باقی بماند. دولت امریکا مدعی است فناوری شرکت اس‌ام‌آی‌سی در چین با اهداف نظامی به کار گرفته می‌شود و لذا این شرکت نباید بتواند با طرف‌های امریکا تبادل تجاری و بازرگانی داشته باشد. پیش از این رسانه‌های امریکایی ادعا کرده بودند که اس‌ام‌آی‌سی با دو شرکت بزرگ دفاعی در چین همکاری کرده و با اساتید دانشگاهی کار می‌کند که با ارتش چین در ارتباط هستند. اس‌ام‌آی‌سی با صدور بیانیه‌ای تمامی این ادعاها را رد کرده و افزوده تنها فعالیت‌های غیرنظامی و تجاری انجام می‌دهد.

اقبال به تبلت‌های دارای نمایشگرهای بزرگ با کرونا

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد شیوع ویروس کرونا، باعث رونق نسبی بازار تبلت‌ها شد و به خصوص میزان فروش تبلت‌های دارای نمایشگرهای بزرگ‌تر از ۱۰ اینچ را افزایش داد. به گزارش مهر به نقل از زد‌دی‌نت، رشد سرعت فروش تبلت‌ها از سال ۲۰۱۴ تا به امروز بی‌سابقه بوده و عامل این مساله شیوع کرونا و خانه‌نشینی میلیون‌ها کارمند، دانش‌آموز، دانشجو و غیره در سراسر جهان بوده که مجبور شدند برای انجام فعالیت‌های شخصی و حرفه‌ای از تبلت استفاده کنند. بررسی‌های موسسه استراتژی آنالیتیکس نشان می‌دهد با عرضه گوشی‌های هوشمند همه‌کاره و دارای نمایشگرهای نسبتاً بزرگ، رونق بازار تبلت در ابتدای دهه جاری میلادی به پایان رسید. اما شیوع ویروس کرونا این شرایط را تغییر داد و باعث شد خرید تبلت به خصوص برای استفاده‌های آموزشی و حرفه‌ای بیشتر شود. بر همین اساس فروش تبلت در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ حدود یک درصد افزایش یافته است. این در حالی است که از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ به‌طور مرتب رشد منفی برای فروش تبلت ثبت شده است. عرضه برخی از این تبلت‌ها همراه با صفحه کلید موجب بیشتر شدن محبوبیت آنها شده است. بر اساس پیش‌بینی استراتژی آنالیتیکس دو سوم میزان فروش بازار تبلت تا سال ۲۰۲۵ مربوط به تبلت‌هایی خواهد بود که نمایشگرهای ۱۰ اینچی و بزرگ‌تر دارند. این شرکت همچنین تداوم رونق بازار تبلت را تا پنج سال آینده پیش‌بینی کرده است.

سیستم عامل هواوی برای موبایل تا ۲۰۲۱ عرضه می‌شود

طبق گزارشی جدید نسخه بتای سیستم عامل هارمونی پس از مرحله آزمایشی اولیه تا فوریه ۲۰۲۱ میلادی برای تعداد محدودی از موبایل‌های هواوی عرضه می‌شود. به گزارش مهر به نقل از گیزموچاینا، هواوی در کنفرانس توسعه‌دهندگان ۲۰۲۰ خود از سیستم عامل هارمونی رونمایی کرد. اما وانگ چنگلو یکی از مدیران ارشد هواوی در مصاحبه‌ای اعلام کرد این شرکت تصمیم دارد نسخه بتای هارمونی را در ماه دسامبر فقط برای توسعه‌دهندگان نر‌م‌افزار ارایه کند. پس از مرحله آزمایشی اولیه «هارمونی OS ۲.۰ بتا» تا فوریه ۲۰۲۱ میلادی بتا برای تعداد محدودی از موبایل‌ها ارایه خواهد شد. همچنین فرایند آزمایش هارمونی چند ماه ادامه می‌یابد. به این ترتیب کارشناسان تخمین می‌زنند موبایل‌های پرچمدار سری P نخستین تلفن‌های هوشمند هواوی با سیستم عامل هارمونی باشند. البته این خبر هنوز تایید نشده است. همچنین هواوی در نظر دارد هارمونی OS را به عنوان زیربنایی برای دستگاه‌های هوشمند مجهز به اینترنت اشیا از جمله تلویزیون‌های هوشمند استفاده کند. پس از تحریم‌های دولت امریکا و قطع دسترسی به اندروید در دستگاه‌های هواوی، این شرکت چینی سیستم عامل خود را را‌ه‌اندازی کرد تا به این ترتیب به کسب‌وکار خود ادامه دهد.

سیستم تبادل رمز ارز کیوکوین هک شد

یک هکر با حمله به سیستم تبادل رمز ارز کیوکوین خسارتی 150 میلیون دلاری وارد کرد و تمامی کیف پول‌های دیجیتال این سیستم را غارت کرد. به گزارش فارس به نقل از زد‌دی‌نت، سیستم تبادل رمز ارز کیوکوین در سنگاپور طی روز گذشته به‌طور گسترده هک شده است.   کیوکوین خود این موضوع را تایید کرده و در وب‌سایت خود از نفوذ به تمامی سیستم‌هایش و تخلیه تمامی مبالغ موجود در کیف پول‌های دیجیتال کیوکوین خبر داده است. کیف پول‌های دیجیتال اپلیکیشن‌هایی برای مدیریت رمزارزها هستند که به اینترنت متصل هستند. کیوکوین اعلام کرده که هک این کیف پول‌ها را در تاریخ ۲۶ سپتامبر کشف کرده است. ارزش مبالغ موجود در این کیف پول‌های دیجیتال بالغ بر ۱۵۰میلیون دلار بوده است. عامل یا عوامل این حملات هنوز شناسایی نشده‌اند.

 

ارسال نظر