دنیای فناوری

۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۱۴۵۲

تایلند از فیس‌بوک و توییتر شکایت کرد

وزارت اقتصاد و اجتماعی دیجیتال تایلند از فیس‌بوک و توییتر شکایت کرده زیرا آنها در مسدود کردن محتوای غیرقانونی در این کشور موفق نبوده‌اند. به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، دولت تایلند فیس‌بوک و توییتر را به ناتوانی در اجرای دستور دادگاه برای مسدودسازی محتوای غیر‌قانونی متهم و از آنها شکایت کرد. بودهیپونز پوناکانتا، وزیر اقتصاد و اجتماع دیجیتال این کشور در یک کنفرانس خبری اعلام کرد این نخستین‌باری است که وزارتخانه او تحت قانون «جرایم رایانه‌ای» تایلند چنین اقدامی‌را درباره شبکه‌های اجتماعی اتخاذ می‌کند. البته قبلاً این وزارتخانه از وب‌سایت، مالکان حساب‌های کاربری و کاربران شبکه‌های اجتماعی شکایت کرده است. شکایت مذکور در بخش پلیس ناظر بر جرایم فناوری ثبت شده است. به گفته پوناکانتا، فیس‌بوک و توییتر ۱۵ روز فرصت دارند تا حکم دادگاه برای مسدودسازی صدها حساب کاربری را اجرا کنند. محتوایی که دولت تایلند خواستار حذف آن در فیس‌بوک و توییتر شده، مواردی مانند قمار آنلاین، محتوای مستهجن، مواد مخدر و غیره را دربرمی‌گیرد. تایلند خواستار مسدود شدن ۶۶۱ حساب کاربری در فیس‌بوک بوده که تاکنون ۲۱۵ مورد آن از پلتفرم حذف شده، توییتر نیز تاکنون ۶۹ حساب کاربری را مسدود کرده است.

تلاش توییتر برای اطلاع‌رسانی درباره جاسوسی سایبری امریکا

تلاش چندین ساله توییتر برای اطلاع‌رسانی دقیق در مورد جاسوسی‌های سایبری دولت امریکا از این شبکه اجتماعی کماکان ادامه دارد. به گزارش فارس به نقل از انگجت، توییتر در سال ۲۰۱۴ دولت امریکا را مورد پیگرد قضایی قرار داد، زیرا کاخ سفید مخالف انتشار دقیق تعداد نامه‌های دریافتی دولت و دستگاه قضایی این کشور برای دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران توییتر بود.  در نهایت دو طرف نتوانستند در مورد نحوه اطلاع‌رسانی در مورد درخواست‌های دسترسی دولت امریکا به اطلاعات خصوصی کاربران توییتر به توافق برسند و وزارت دادگستری امریکا و اف‌بی‌آی درخواست‌های توییتر را رد کردند. در آوریل گذشته یک قاضی رسیدگی‌کننده به این پرونده درخواست توییتر برای رسیدگی مجدد به موضوع را رد کرد و حالا توییتر در مورد این تصمیم تقاضای فرجام خواهی کرده است. قاضی رسیدگی‌کننده به این پرونده مدعی شده به‌علت دغدغه‌های مربوط به امنیت ملی با درخواست توییتر مخالفت کرده، در عین حال توییتر معتقد است انتشار جزییات بیشتر به کاربران کمک می‌کند فعالیت‌های دولت امریکا را درک کنند و بتوانند از آزادی بین خود حفاظت کنند.

حذف تبلیغات دروغین  از تیک‌تاک

مدیران اپلیکیشن تیک‌تاک از حذف تبلیغات دروغین مربوط به مکمل‌های کاهش وزن سریع خبر داده‌اند. آنها پیش از این نیز از حذف ویدئوهای خشن و مروج خودکشی خبر داده بودند. به گزارش فارس به نقل از انگجت، تیک‌تاک سیاست‌های تبلیغاتی خود را به‌روز کرده تا تبلیغات مواد غذایی و مکمل‌های به سرعت لاغرکننده را از این نرم‌افزار حذف کند. مدیران تیک‌تاک می‌گویند این تبلیغات کاربران را به دروغ به این نتیجه می‌رسانند که شرایط بدنی آنها در وضعیت مطلوبی نبوده و باید به سرعت تغییر کند. از همین رو بسیاری از افراد تحت تاثیر این تبلیغات محدودیت‌های زیادی را به خود تحمیل می‌کنند که به سلامت آنها آسیب می‌زند. همچنین آن دسته از تبلیغات مکمل‌های رژیمی‌ و کاهش‌دهنده وزن که مورد تایید قرار بگیرند، به هیچ‌وجه برای افراد زیر ۱۸ سال قابل دسترس نخواهند بود. تیک‌تاک افزوده در تلاش است تا اطلاعات تغذیه‌ای و رژیمی‌را از طریق منابع معتبر تهیه کرده و در دسترس کاربران قرار دهد. تیک‌تاک پیش از این از شبکه‌های اجتماعی امریکایی خواسته بود تا از نمایش تبلیغات مروج خشونت، نفرت‌پراکنی و خودکشی خودداری کنند.

ممنوعیت استفاده از تصاویر سیاسی در پروفایل فیس‌بوک

فیس‌بوک مجموعه مقررات جدیدی برای ارتباطات کارمندانش در محل کار وضع کرد که شاخص‌ترین آن ممنوعیت استفاده از تصاویر سیاسی برای عکس پروفایلشان است. به گزارش ایسنا به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، مقررات جدید استفاده کارمندان از تصاویر تبلیغ‌کننده نامزدهای سیاسی یا آرمان و اهداف به عنوان عکس پروفایل را ممنوع و آنها را ملزم کرده از تصویر خودشان استفاده کنند. جو آزبورن، سخنگوی فیس‌بوک در بیانیه‌ای گفت: «ما عمیقا به آزادی بیان، مذاکرات آزاد و فرهنگ مبتنی بر احترام و فراگیری شرکت احترام می‌گذاریم اما بر اساس درخواست‌های کارمندان‌مان، سیاست‌های و ابزارهای کارمان را به‌روزکرده‌ایم تا مطمئن شویم افراد از هر دو گزینه حق بیان و حق انتخاب برخوردار هستند.» مقررات جدید یک هفته پس از این اعلام شدند که مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک به کارمندانش درباره مقررات جدیدی برای راهنمایی در خصوص بحث‌ها و مکالمات داخلی اطلاع داده بود. مقررات جدید فیس‌بوک همچنین مفهوم آزار و اذیت را توسعه داده و هرگونه ارتباط تحقیرآمیزی که فضای کاری غیردوستانه‌ای را برای یک گروه محافظت‌شده ایجاد می‌کند، قدغن کرده است. همچنین فیس‌بوک مشخص کرده است در کدام بخش‌های محیط کار بحث درباره مسائل اجتماعی و سیاسی می‌تواند انجام شود. این شرکت حمایت از میانه‌روی گروه‌های کاری غیررسمی‌را افزایش داده است.

 

ارسال نظر