دنیای فناوری

۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۱۳۷۰

همکاری گوگل‌پی و ویزا برای تسهیل پرداخت  بی‌سیم

گوگل پس از همکاری خود با شرکت ویزا خبر داده تا نقل‌و انتقال توکن‌های دیجیتال و نیز پرداخت‌های مبتنی بر فناوری بی‌سیم و سیار ان‌اف‌سی تسهیل شود. به گزارش فارس به نقل از آسین‌ایج، کاربران می‌توانند از کارت‌های اعتباری خود برای پرداخت با استفاده از توکن‌های ایمن دیجیتال که به گوشی وصل می‌شود، استفاده کنند. این تحول هم سرعت پرداخت‌های آنلاین دیجیتال را افزایش می‌دهد و هم استفاده از گوشی‌های هوشمند برای خرید انواع کالا و خدمات را تسهیل می‌کند. این خدمات باعث می‌شود تا کاربران گوشی‌های اندرویدی بتوانند بدون نیاز به به‌اشتراک‌گذاری فیزیکی کارت‌های دبیت یا اعتباری به خدمات مد نظر خود دسترسی داشته باشند. از این طریق خدمات ان‌اف‌سی نیز به راحتی در دسترس قرار می‌گیرد و کاربران تنها با نزدیک کردن گوشی به ترمینال‌های خرید می‌توانند روند پرداخت هزینه کالاهای مختلف را انجام دهند. گوگل اعلام کرده با همکاری بانک‌های مختلف دامنه ارایه این خدمات را به زودی افزایش می‌دهد. انتظار می‌رود این خدمات با استقبال میلیون‌ها نفر در امریکا مواجه شود.

ابزار فیس‌بوک برای کنترل کپی‌رایت عکس‌ها

فیس‌بوک در حال آزمایش ابزاری است که به کاربران امکان می‌دهد تا عکس‌های متعلق به خود را شناسایی کنند و بتوانند برای رعایت حقوق مالکیت معنوی خود اقدام کنند. به گزارش فارس به نقل از انگجت، بسیاری از کاربران فیس‌بوک از اینکه عکس‌های خاص گرفته‌شده توسط آنها از سوی سایر کاربران بدون اجازه مورد استفاده قرار می‌گیرد نارضایتی دارند. از همین رو فیس‌بوک ابزار جدیدی به نام مدیریت حقوق عکس‌ها را به صورت آزمایشی عرضه کرده است. ابزار یادشده به خالقان و مالکان عکس‌ها امکان می‌دهد تا عکس‌های مربوط به خود را شناسایی کنند و برای ایفای حقوق مالکیت معنوی آنها اقدام کنند. این ابزار هم در فیس‌بوک و هم در اینستاگرام در دسترس خواهد بود. کاربران برای استفاده از این ابزار باید فایل سی‌اس‌وی هر عکس متعلق به خود و متادیتای آن را آپلود کنند و سپس نحوه کپی‌رایت آن را مشخص کنند. سپس این اطلاعات در اختیار فیس‌بوک قرار می‌گیرد تا در مورد هر عکس اعمال شود. در صورت بی‌توجهی سایر کاربران به قوانین مذکور به آنها هشدار داده شده و عکس مورد نظر از دسترس خارج می‌شود.

اتصال نهایی خط لوله سراسری رشت - رامسر در بستر سیاهکلرود 

مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز ایران از اتصال نهایی خط لوله سراسری رشت - رامسر در بستر رودخانه سیاهکلرود استان گیلان خبر داد. به‌گزارش روابط عمومی، مقدم بیگلریان با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال 98 به دلیل وقوع سیل در رودخانه سیاهکل رود و تخریب بخشی از گابیون موجود و همچنین شرایط ناایمن خط انتقال گاز، اقدامات اولیه نظیر سپرکوبی طرفین خط لوله و ترمیم گابیون موجود و ایمن‌سازی موقت انجام شده بود.ایمن‌سازی دایم این خط با اجرای پروژه تعمیق در بستر رودخانه سیاهکلرود شامل 166 متر لوله‌گذاری جدید با 79 متر پوشش بتنی یکپارچه بوده که اتصال نهایی آن با تلاش و کوشش شبانه روزی همکاران خطوط لوله در 18 شهریور با موفقیت انجام گردید.

3 روستا تحت پوشش تصفیه‌خانه آب گلپایگان قرار گرفتند

مدیر آبفا گلپایگان اعلام کرد: در سال جاری سه روستای دم آسمان، شادگان و فاویان با جمعیتی بالغ بر هزار و 100 نفر از آب شرب سالم و بهداشتی تصفیه‌خانه گلپایگان برخوردار شدند، این در حالی است که در سال گذشته 9 روستای مجتمع زرنجان هم تحت پوشش تصفیه خانه آب گلپایگان قرار گرفتند. ناصر دهقادنی افزود: در حال حاضر 50 درصد آب شرب مجتمع 26 روستایی جلگه از تصفیه خانه آب گلپایگان تامین می‌شود و درصدد هستیم با احداث یک باب مخزن ذخیره هزار مترمکعبی و اجرای خط انتقال از تصفیه خانه، همه آب شرب ساکنان این مجتمع روستایی از تصفیه خانه گلپایگان تامین شود. وی ساخت مخزن هزار مترمکعبی مجتمع روستایی زرنجان را در مراحل پایانی اعلام کرد و افزود: احداث منبع هزار مترمکعبی زرنجان که در ابتدای سال در دستور کار قرار گرفت هم‌اکنون به پیشرفت فیزیکی 80 درصدی رسیده است. وی ادامه داد: هم‌اکنون 49 روستا با جمعیتی بالغ بر 14 هزار و 500 نفر تحت پوشش شرکت آبفا گلپایگان قرار دارند و به منظور تامین پایدار آب شرب آنها، درصدد هستیم که این روستاها را تحت پوشش تصفیه خانه آب گلپایگان قرار دهیم چرا که در سال‌های اخیر به دلیل وقوع خشکسالی‌های اخیر آبدهی چاه‌ها و دیگر منابع محلی بسیار کاهش یافته است. مدیر آبفا گلپایگان عنوان کرد: در حال حاضر از 49 روستای گلپایگان، 15 روستا به‌طور کامل تحت پوشش طرح آبرسانی از تصفیه خانه گلپایگان قرار دارند و 26 روستای مجتمع زرنجان هم با بهره مندی از مخزن 2 هزار مترمکعبی 400 دستگاه بیش از 50 درصد آب شرب آنها از طریق تصفیه خانه گلپایگان تامین می‌شود . دهقادنی خاطرنشان ساخت: هم‌اکنون 11 روستا در منطقه گلپایگان به دلیل پراکندگی و بعد مسافت تحت پوشش تصفیه خانه گلپایگان قرار ندارند و آب شرب آنها از منابع محلی مانند چاه و چشمه تامین می‌شود و انتظار می‌رود در سال‌های آینده این روستاها نیز با اجرای خطوط انتقال از آب تصفیه خانه بهره مند گردند. 

 

ارسال نظر