دنیای فناوری

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۸۶۴

چین برای امنیت جهانی اطلاعات پیشقدم شد

دولت چین طرحی برای ایجاد استانداردهای جهانی امنیت اطلاعات تدوین کرده و از دولت‌ها می‌خواهد از آن پشتیبانی کنند. به گزارش مهر به نقل از رویترز، چین برای تنظیم استانداردهای جهانی امنیت اطلاعات پیشقدم شده است. این اقدام در حقیقت با تلاش‌های امریکا برای ترغیب کشورها به منع استفاده از تجهیزات فناوری چینی مقابله می‌کند. وال استریت ژورنال در گزارشی اشاره می‌کند، چین در طرحی به نام «ابتکار جهانی در امنیت اطلاعات» از تمام کشورها می‌خواهد امنیت داده‌ها را به روشی جامع، عینی و مبتنی بر شواهد کنترل کنند. این طرح در حقیقت از کشورها می‌خواهد با نظارت گسترده علیه کشورهای دیگر مخالفت کنند. همچنین از شرکت‌های فناوری می‌خواهد در محصولات و خدمات خود راهی برای جمع‌آوری غیرقانونی اطلاعات، کنترل سیستم‌ها و دستگاه‌های کاربران ایجاد نکنند. قرار است وزیر امور خارجه چین در سمیناری که با موضوع «دولت دیجیتال» در پکن برگزار می‌شود، جزییات این طرح را اعلام کند.

اصرار پنتاگون 

برای عقد قرارداد با مایکروسافت

وزارت دفاع امریکا می‌گوید بعد از بررسی‌های داخلی به این نتیجه رسیده که با شرکت مایکروسافت قراردادی به ارزش 10 میلیارد دلار در حوزه خدمات کلود منعقد کند. به گزارش فارس به نقل از انگجت، قرارداد مایکروسافت و وزارت دفاع امریکا در حوزه ارایه خدمات کلود پس از آن منعقد می‌شود که مذاکرات آمازون و پنتاگون در این زمینه به نتیجه نرسید. رابطه بد شرکت آمازون با ترامپ رییس‌جمهوری امریکا از جمله دیگر عواملی بود که موجب شد این شرکت قرارداد با پنتاگون را از دست بدهد و نتواند با وزارت دفاع امریکا به توافق برسد. جف بزوس رییس شرکت آمازون با دونالد ترامپ اختلافات زیادی دارد و همین مساله بر تمایل پنتاگون برای عقد قرارداد با مایکروسافت تاثیرگذار بوده است. پنتاگون با صدور اطلاعیه‌ای در این زمینه تاکید کرده که امیدوار است مایکروسافت بهترین کیفیت خدمات را به دولت امریکا ارایه کند. در عین حال آمازون در تلاش است با شکایت حقوقی علیه قرارداد دوجانبه مذکور در صورت امکان آن را از آن خود کند. در صورت نهایی شدن این قرارداد مایکروسافت خدمات خود را در حوزه کلود، پردازش هوش مصنوعی و غیره به پنتاگون ارایه خواهد کرد. اوراکل و آی‌بی‌ام از جمله رقبای آمازون و مایکروسافت برای ارایه این خدمات بودند که در سال گذشته کنار گذاشته شدند.

امکانات جدید شبکه شاد؛ از پخش زنده کلاسی تا آزمون‌ساز 

شبکه شاد در سال تحصیلی جدید به یک پلتفرم آموزشی تبدیل شده است که امکانات خوبی را در اختیار دانش‌آموز و معلم قرار می‌دهد. تاکنون بیش از ١٠ میلیون کاربر بدون هیچ مشکلی شبکه شاد جدید را نصب کرده‌اند و طی چند روز آتی سایر دانش‌آموزان و معلمان نیز می‌توانند نسخه جدید که قابلیت‌های آموزشی-تعاملی فراوانی دارد را نصب نمایند. 

  امکانات و تغییرات نسخه جدید شاد  

    زیباسازی و بازطراحی رابط کاربری

 با توجه به اینکه بازه سنی کاربران شاد گستردگی دارد و بر اساس مطالعه روانشناسی و استفاده از نظرات کارشناسان، گرافیک و فناوری اطلاعات رابط کاربری و تجربه کاربری در نسخه جدید شاد تغییرات قابل توجهی داشته است، از جمله جذابیت‌های بصری رنگی و کاراکتر استفاده شده است.

    احراز هویت و اعطای نقش به کاربران

 در شاد سه گروه کاربری مدیر، معلم و دانش‌آموز بر اساس شماره همراه ثبت شده است که احراز هویت می‌شوند.  بر اساس یکی از این سه نقش می‌توان فیچرهای مناسب همان نقش را ارایه داد؛ برای مثال به‌محض ورود و احراز هویت مدیر مدرسه کلاس‌های مدرسه به‌صورت خودکار تعریف می‌شوند و نیازی به ساخت گروه‌های کلاسی نیست.

    حضور و غیاب هوشمند

 معلم می‌تواند با تعیین برنامه هفتگی کلاسی و با مراجعه به لیست کلاسها از وضعیت حضور هر یک از دانش‌آموزان اطلاع حاصل کند؛ در کلاس آنلاین به‌صورت خودکار هر هفت دقیقه حضور دانش‌آموزان ثبت شده و به معلم اطلاع داده می‌شود.

    ارتباط زنده یک‌طرفه

سرویس ارتباط زنده یک‌طرفه تعریف می‌شود که در حال حاضر هر فردی که عضو گروه است می‌تواند با انتخاب گزینه پخش زنده برای افراد آن گروه ارتباط لایو یک طرف ایجاد کند و پخش زنده تا ٢۴ ساعت قابل دانلود است.

    پخش زنده کلاسی ارتباط زنده دوطرفه

 بعد از ارایه سرویس یک‌طرفه، توسعه سرویس ارتباط زنده دوطرفه با هدف برگزاری جلسات آنلاین مدیران، برگزاری جلسات اولیا و مربیان و کلاس‌های تعاملی ایجاد شده است. معلم در کلاس آنلاین می‌تواند با انتخاب پخش زنده دوطرفه کلاس‌های آنلاین تعاملی با هدف پرسش و پاسخ دانش‌آموزان برگزار کند.

    تماس دوسویه

 به‌صورت رایگان است و برای برگزاری آزمون‌های شفاهی و پرسش و پاسخ قابل استفاده است.

 

ارسال نظر