دنیای فناوری

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۸۲۳

حمله سایبری یک نوجوان  ۱۶ ساله به مدارس امریکا

یک نوجوان ۱۶ ساله اعتراف کرده به حمله DDoS در یکی از بزرگ‌ترین حوزه‌های آموزشی امریکا کمک کرده است. به گزارش مهر به نقل از گیزمودو، یک نوجوان فلوریدایی به حمله‌های DDoS در یکی از بزرگ‌ترین حوزه‌های آموزشی در امریکا کمک کرد که به سه روز تعطیلی در نخستین روزهای آغاز کلاس‌های مجازی مدارس منجر شد. به نوشته روزنامه میامی، مقامات آموزشی اعلام کردند یک نوجوان ۱۶ ساله در دبیرستان «ساوث میامی سینیور»، یکی از هکرهایی است که شبکه رایانه این حوزه آموزشی را فلج کرده و سبب شد دانش‌آموزان هنگام ورود به سیستم در آغاز سال تحصیلی با مشکل روبرو شوند. مقامات اعلام کرده‌اند شواهدی مبنی بر بیش از ۱۲ حمله DDoS در اختیار دارند. آنها هم‌اکنون در حال تحقیقات هستند تا دیگر افرادی که در این عملیات هک شرکت داشته‌اند را نیز شناسایی کنند. طبق اطلاعات موجود این نوجوان ۱۶ ساله به رهبری ۸ حمله DDoS برای اختلال در شبکه رایانشی حوزه آموزشی اعتراف کرده است. این دانش‌آموز با استفاده از ابزاری قدیمی که بیشتر نرم‌افزارهای حفاظتی قادر به رصد آن هستند، حمله سایبری را انجام داده است.

پرداخت پول به‌ازای غیرفعال کردن فیس‌بوک و اینستاگرام

فیس‌بوک با پرداخت مبلغی از برخی کاربران پلتفرم خود و اینستاگرام می‌خواهد شش هفته قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا حساب کاربری خود را غیرفعال کنند. به گزارش مهر به نقل از فاکس‌نیوز، فیس‌بوک به برخی از کاربران خود مبلغی پرداخت می‌کند تا شش هفته قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا حساب کاربری خود را غیرفعال کنند. الیزابت دوسکین، خبرنگار واشنگتن با انتشار اسکرین‌شات‌هایی این موضوع را فاش کرد. به نظر می‌رسد این اقدام فیس‌بوک بخشی از یک پروژه تحقیقاتی باشد که برای درک بهتر تاثیر این شبکه اجتماعی و اینستاگرام بر روندهای کلیدی سیاسی و رفتاری طی انتخابات ۲۰۲۰ ریاست‌جمهوری امریکا انجام می‌شود.در این اسکرین‌شات‌ها نوشته شده است: می‌خواهیم بدانیم شما در صورت پرداخت چه مبلغی حاضر به غیرفعال کردن حساب اینستاگرام خود در اواخر سپتامبر و به مدت یک تا شش هفته هستید. برای شرکت در این طرح باید حساب کاربری خود را در هر دو بازه زمانی گفته‌شده غیر فعال کنید و از آن استفاده نکنید. اسکرین‌شات‌ها نشان می‌دهند گزینه‌های پاسخ به این سوال شامل ۱۰ دلار به ازای هر هفته، ۱۵ دلار به ازای هر هفته و ۲۰ دلار به ازای هر هفته است. همچنین از کاربرانی که در این طرح شرکت می‌کنند خواسته می‌شود قبل از فعال کردن دوباره حساب خود در تحقیق شرکت کنند و سپس مبلغی دریافت کنند.

حمله به سایت‌های وردپرس

میلیون‌ها سایت که از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنند، به‌علت نقص امنیتی در یک پلاگین مورد حمله هکری قرار گرفته‌اند. به گزارش فارس به نقل از زددی‌نت، آسیب‌پذیری خطرناکی در یک پلاگین مشهور وردپرس به هکرها امکان داده تا به میلیون‌ها سایت حمله کنند. بررسی‌های موسسه امنیتی دیفاینت نشان می‌دهد مدتی است حمله به سایت‌های مجهز به سیستم مدیریت محتوای وردپرس رشد تصاعدی داشته و علت این مساله نقص امنیتی در پلاگین مدیریت فایل یا فایل منیجر در وردپرس است. این پلاگین روی بیش از ۷۰۰ هزار سایت نصب شده است. مهاجمان با سوءاستفاده از نقص این پلاگین می‌توانند فایل‌های مخرب و معیوب را روی سایت‌های مختلف ارسال کنند و سپس از آنها برای سرقت اطلاعات مدنظر خود بهره بگیرند. هنوز مشخص نیست نقص در پلاگین یادشده منجربه سرقت چه حجم از اطلاعات شده و چه سایت‌هایی قربانی بوده‌اند. از جمله تبعات این حملات می‌توان به راه‌اندازی شبکه‌های بوت‌نت، کنترل کامل سایت‌های معیوب و دستکاری ظاهر آنها اشاره کرد. شرکت دیفیانت می‌گوید بیش از ۱.۷ میلیون حمله را که قرار بود با سوءاستفاده از این حفره امنیتی انجام شود، شناسایی و دفع کرده است.

آمازون فروش بذرهای خارجی را ممنوع کرد

به‌دنبال عرضه و فروش دانه‌های مشکوک خارجی در امریکا و چند کشور دیگر در تابستان امسال، آمازون اعلام کرده که از تحویل و انتقال این نوع بسته‌ها خودداری می‌کند. به گزارش مهر به نقل از انگجت، آمازون اعلام کرده که هیچ نوع بذر و دانه خارجی را در ایالات متحده به فروش نمی‌رساند و در این زمینه تفاوتی میان بذرهای وارداتی از خارج از کشور و نیز بذرهایی که در داخل امریکا توسط غیرامریکایی‌ها توزیع شوند، وجود ندارد. آمازون بذرهای یادشده را مشکوک توصیف کرده و هدف از این اقدام را حفاظت از مشتریان و ارتقای تجربه آنها در زمان استفاده از خدمات آمازون اعلام کرده است. مقامات کشاورزی امریکا معتقدند ممکن است ارسال این بذرها در قالب نوعی کلاهبرداری انجام شده بود که به براشینگ شهرت دارد. در قالب این روش کلاهبرداری، افرادی که در زمینه تجارت اینترنتی فعالیت می‌کنند برای اینکه رتبه خود را در سایت‌های مشهور تجارت الکترونیک مانند eBay و آمازون بالا ببرند، محصولات خود را به‌طور تصادفی برای گروهی از افراد پست می‌کنند تا ادعا کنند تقاضا برای آن محصول خاص بالا بوده و جوی کاذب برای بیشتر شدن خرید محصول مذکور ایجاد کنند.

 

ارسال نظر