اخبار ویژه

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۸۲۲

ارایه خدمات ویژه همراه اول به دانش‌آموزان و دانشجویان

همراه اول در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مراکز آموزشی، خبر از رایگان کردن پهنای باند دسترسی به سامانه شاد، ارایه بسته‌های اینترنت آموزش با تخفیف ویژه و عرضه سیم‌کارت انارستان داد. به گزارش اداره‌کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید و ضرورت تشکیل کلاس‌های درسی دانش‌آموزان و دانشجویان به‌صورت مجازی، هزینه دسترسی به سامانه شاد را رایگان اعلام کرد.

  اینترنت سامانه شاد رایگان می‌شود 

والدین دانش‌آموزان و معلمان می‌توانند بدون هیچگونه نگرانی بابت هزینه‌های دسترسی به محتوای موجود روی این سامانه، به‌شکل رایگان به محتوای اپلیکیشن شاد دسترسی داشته باشند.

  سرویس اینترنت دانش‌آموزی

سرویس اینترنت دانش‌آموزی نیز برای ایجاد فضای امن اینترنت به منظور استفاده دانش‌آموزان از محتوای آموزشی مورد نیاز از طریق کد دستوری (ستاره مربع) فعال خواهد شد.

والدین می‌توانند برای اطمینان از دسترسی فرزندان خود به فضای اینترنتی سالم، این سرویس را فعال کنند. 

با فعالسازی این سرویس امکان دسترسی فقط به محتوای آموزشی در نظر گرفته شده، وجود خواهد داشت؛ همچنین در هر زمان که والدین تمایل داشته باشند، می‌توانند سرویس اینترنت دانش‌آموزی را غیرفعال کرده و مطابق روال قبل به کلیه محتوای اینترنتی مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

  ارایه بسته‌های دیتای آموزشی

همچنین برای آن دسته از دانش‌آموزان و معلمان که از بسترهای دیگر آموزشی استفاده می‌کنند، بسته‌های اینترنت آموزش با تخفیف ویژه‌‎ای در نظر گرفته شده است. این بسته‌ها که در روزهای آتی با کد دستوری فعال می‌شوند، برای استفاده از محتوای آموزشی مورد نیاز دانش‎آموزان و معلمان در نظر گرفته شده است و شامل حال تمامی مشترکان همراه اولی خواهد شد.

  عرضه سیم‌کارت انارستان با اینترنت پاک

در ادامه ارایه سرویس‌های مختص ایام تحصیل، همراه اول همچون گذشته و در راستای هویت‌بخشی به کودکان و نوجوانان، سیم‌کارت انارستان را که سیم‌کارتی اعتباری برای کودکان ۶ تا ١٨ ساله است ارایه می‌کند.

والدین می‌توانند برای ایجاد امکان استفاده از فضای اینترنتی سالم، مطمئن و متناسب با نیازمندی‌های دانش‌آموزان از جمله سامانه شاد، این سیم‌کارت را برای فرزندان خود تهیه کنند و از امکانات ویژه آن بهره‌مند شوند.

حضور شرکت‌های دانش‌‌بنیان در پروژه‌های همراه اول

هم‌زمان با برگزاری رویداد «معرفی نیازهای فناورانه حوزه امنیت فناوری اطلاعات»، ٢٢ شرکت دانش‌بنیان برای مشارکت در پروژه‌های تحقیق و توسعه همراه اول در حوزه امنیت فناوری اطلاعات اعلام آمادگی کردند. به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، رویداد آنلاین معرفی نیازهای فناورانه حوزه امنیت فناوری اطلاعات (افتا) روز یکشنبه ١۶ شهریورماه با همت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری و با مشارکت همراه اول برگزار شد. در این رویداد که با حضور حدود ۲۵۰ شرکت فعال حوزه امنیت فناوری اطلاعات و نمایندگانی از بخش‌های حاکمیتی، دولتی و خصوصی برگزار شد، سیاوش بیات سرمدی، معاون هوشمندسازی و راهکارهای دیجیتال و علیرضا نوروزی مشاور رییس مرکز تحقیق و توسعه اپراتور اول به ارایه مساله‌های فناورانه همراه اول پرداختند. ابزار تشخیص تهدیدات داخلی، تشخیص زودهنگام رخدادهای امنیتی از طریق شبکه‌های اجتماعی، قابلیت تحلیل امنیتی آگاه از کسب‎وکار و سامانه مدیریت چرخه عمر برنامه کاربردی با تمرکز بر جنبه‌های امنیتی به عنوان برخی از مساله‌های فناورانه شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام شد. شرکت‌کنندگان در این رویداد سه روزه پس از استماع ارایه نمایندگان اپراتور اول تلفن همراه، نسبت به تحلیل وضعیت و مساله‌های اعلام‌شده، جمع‌بندی‌های لازم را انجام داده و در پایان ٢٢ شرکت فعال در این حوزه، نسبت به همکاری با همراه اول رسما اعلام آمادگی کردند. این رویداد مجازی که به‌منظور شبکه‌سازی و بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع چالش‌های حوزه امنیت فناوری اطلاعات در حال برگزاری است، علاوه بر تحلیل جایگاه امنیت در اپراتورها، به بررسی امنیت در بانک‌ها، فضای مجازی، شبکه‌های کنترل صنعتی و بلاکچین را نیز خواهد پرداخت.

قطع چرخه کرونا با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی

دانش‌آموزان و کادر مدرسه می‌توانند با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی چرخه انتقال ویروس کرونا در مدارس را قطع کنند. سید عباس موسوی، رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: خانواده‌ها تصمیم می‌گیرند که از روش‌های حضوری یا غیرحضوری برای آموزش فرزندان استفاده کنند. اولیای مدرسه به ساعات غیرکلاس درس توجه کنند. شیوه‌نامه‌های بهداشتی مربوط به مدارس به مراکز آموزشی ابلاغ شده و تمام همفکری‌های لازم با مسوولان آموزش و پرورش استان انجام شده تا بتوانیم در کنار آموزش، سلامت دانش‌آموزان را نیز تضمین کنیم. براساس دستورالعمل ابلاغ شده، به والدین توصیه اکید می‌شود که اگر در خانواده کوچک‌ترین مورد مشکوک به کرونا پیدا شده دانش‌آموز را راهی مدرسه نکنند و در خانه آموزش‌های مجازی را پیگیری کنند.

 

ارسال نظر