رویداد

۱۳۹۹/۰۶/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۷۳۹

نقش بخش خصوصی در توسعه صنعت ICT

رشد ۱.۷ درصدی سهم اقتصاد دیجیتال در GDP، حاصل تلاش بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان بوده و بخش خصوصی ICT در توسعه صنعت در کشور نقش ویژه و حائز اهمیتی داشته است. به گزارش سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، نشست مشترک «کمیته سنا» و «وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات» در محل این وزارتخانه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همراه با جمعی از معاونان این وزارتخانه و نمایندگان کمیته سنا تشکیل شد. در این جلسه، «اثرات پاندمی کرونا و جهش ناگهانی نرخ ارز بر کسب‌وکارها»، «درخواست تعدیل در قراردادهای حوزه فاوا»، «تخصیص ارز با اولویت ضروری و پراهمیت به حوزه ICT» و «استفاده از ظرفیت تشکل‌های بخش خصوصی به عنوان بازوی مشورتی، عملیاتی و اجرایی در امور حوزه فاوا»، از جمله موضوعات مورد گفت‌وگو بودند. 

 به دنبال نشست‌های این کمیته با «مرکز ملی فضای مجازی» و همچنین «دفتر امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت»  «ارسال درخواست به رییس‌جمهوری توسط ابوالحسن فیروزآبادی رییس مرکز ملی فضای در خصوص تعدیل در قراردادهای منعقده شرکت‌های ICT با دستگاه‌های اجرایی»، و همچنین «ارایه مفاد پیشنهادی کمیته سنا در خصوص چگونگی اعمال تعدیل در این قراردادها به دفتر امور صنایع وزارت صمت»  را در پی داشته است.

ایرادات فنی طرح ساماندهی شبکه‌های اجتماعی

رییس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلا‌می ‌ضمن وارد دانستن ایرادات فنی به طرح ساماندهی شبکه‌های اجتماعی گفت: ما می‌توانیم با تکنیک‌هایی مثل هوش مصنوعی، آسیب‌های امنیتی و اخلاقی در بستر موجود را تا حدودی از بین ببریم.  مصطفی طاهری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به واکنش‌ها نسبت به طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی گفت: در یک برآیند کلی من موافق این طرح نیستم و ایرادات اساسی به آن دارم. این طرح به دنبال این است که ما در شبکه‌های مجازی حکمرانی داشته باشیم که این حرف درستی است ما در این زمینه حکمرانی نداریم، اما باید متناسب با تجربیات جلو برویم و فکر اساسی در این زمینه داشته باشیم. در این طرح خیلی کارها پیشنهاد شده که قبلا تجربه شده و نتیجه‌اش را هم ‌دیدیم. ما در خصوص شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی اول باید به دنبال تکمیل شبکه ملی اطلاعات باشیم و تا زمانی که این کار را نکردیم عملا موفقیت و توفیق چندانی نخواهیم داشت. نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلا‌می‌ خاطرنشان کرد: مفاد طرح از نظر اجرایی و محتوایی ایرادات فنی دارند و من از نظر علمی ‌با آن مخالفم. معتقدم اول باید شبکه ملی اطلاعات را تکمیل کنیم و آن را به سرانجام برسانیم. ما باید از نظر زیرساخت‌های تولید محتوا کاری کنیم تا شبکه‌های اجتماعی داخلی به لحاظ تکنیکی با شبکه‌های اجتماعی خارجی قابل رقابت باشد.

 

ارسال نظر