دنیای فناوری

۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۹۳۳

حمله سایبری هکرها به کاربران تور

یک گروه هک ناشناس از دی ماه سال قبل با اضافه کردن سرور به شبکه Tor در حال انجام حمله  SSL stripping علیه کاربرانی است که با استفاده از مرورگر Tor به سایت‌های ارز دیجیتال دسترسی پیدا کرده‌اند. به گزارش دیجیاتو، بر اساس گزارش یکی از محققان امنیتی با نام مستعار Nusenu، این گروه هکری ۳۸۰ سرور خروجی مخرب را در شبکه Tor ایجاد کرده است.

حریم کاربران  در برنامه مشاوره پزشکی امریکایی

تعدادی از کارکنان سابق برنامه مشاوره پزشکی امریکایی آنلاین تاک اسپیس می‌گویند، اطلاعات خصوصی این افراد و مطالب بیان‌شده توسط آنها در اختیار اشخاص ثالث قرار می‌گرفت. 

به گزارش فارس به نقل از انگجت، تاک اسپیس از طریق برنامه‌های آی‌او‌اس و اندروید به کاربران نیازمند مشاوره پزشکی مشاوره می‌داد و طراحان این برنامه و مدیران تاک اسپیس بدون اجازه کاربران متن صحبت‌های آنها را بررسی کرده و عبارات پرتکرار و مورد استفاده مشترک اکثر بیماران را در اختیار گروه بازاریابی تاک اسپیس قرار می‌دادند. 

تیم بازاریابی از این اطلاعات برای شناسایی مشتریان جدید و طراحی تبلیغات بهتر و تاثیرگذارتر استفاده می‌کردند.

 پیش از این موسسان تاک‌اسپیس مدعی شده بودند که به‌شدت به حریم شخصی کاربران خود احترام می‌گذارند و اطلاعات آنها را در اختیار اشخاص ثالث قرار نمی‌دهند. اما حالا مشخص شده که این ادعاها صحیح نیست و تخلفات زیادی صورت گرفته است. به گفته یکی از پزشکان همکار تاک‌اسپیس که کریسا برنان نام دارد، مدیران این برنامه با وی تماس گرفته و خواهان کسب اطلاعات در مورد منبعی بودند که وی با بیماران خود به اشتراک گذاشته بود. همچنین از وی خواسته شده بود تا بیماران خود را به هر نحو ممکن مقید به استفاده از تاک‌اسپیس نگه دارد. شرکت یادشده هنوز در زمینه اتهامات وارده واکنشی از خود نشان نداده است.

روسیه  گوگل را جریمه کرد

دادگاهی در مسکو گوگل را به دلیل فیلتر نکردن محتوای ممنوع در روسیه ۱.۵ میلیون روبل معادل بیش از ۲۰ هزار دلار جریمه کرد. به گزارش ایسنا، طبق قانون روسیه، موتورهای جست‌وجو ملزم هستند لینک‌های مربوط به صفحات اینترنتی که حاوی اطلاعات ممنوع هستند را از نتایج جست‌وجو حذف کنند. برای سومین بار است که گوگل در روسیه بر سر این موضوع جریمه می‌شود. این شرکت پیش از این در ژوییه سال ۲۰۱۹ به میزان ۷۰۰ هزار روبل و در دسامبر سال ۲۰۱۸ به میزان ۵۰۰ هزار روبل جریمه شده بود. در این بین، رویترز در خبر جداگانه دیگری گزارش کرد دانمارک که از سانسور محتوای دانمارکی مربوط به یک اختلاف درباره کپی‌رایت توسط گوگل به خشم آمده، به دنبال گفت‌وگو با شرکت آلفابت در این خصوص است. گوگل اوایل اوت تمامی آهنگ‌های هنرمندان دانمارکی را در نسخه دانمارکی پلتفرم پخش ویدیوی یوتیوب پس از اینکه مذاکرات در خصوص کپی‌رایت با سازمان صادرکننده مجوز موسیقی کدا به نتیجه نرسید، حذف کرد. جوی موگنسن، وزیر فرهنگ دانمارک در بیانیه‌ای اظهار کرد این چالش عظیمی برای نشر موسیقی دانمارک است که پلتفرمی مانند یوتیوب گوگل عناوین دانمارکی را به‌دلیل اختلافات کپی‌رایت حذف می‌کند. گوگل باید مشخص کند که هنرمندان چقدر پول گرفته‌اند و این شرکت فناوری چه اقداماتی برای تضمین حقوق آنها انجام می‌دهد.

شکایت شرکت‌های فناوری از دولت ترامپ 

برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری ایالات متحده با موضع‌گیری علیه ترامپ از توقف صدور ویزای کار موقت انتقاد کردند. به گزارش دیجیاتو، شرکت‌های فناوری امریکا از جمله اپل، فیس‌بوک، توییتر و مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند توقف صدور ویزای کار موقت به آنها، کارفرمایان و اقتصاد ضربه می‌زند. اوایل تیر ماه امسال رییس‌جمهوری امریکا با صدور فرمان اجرایی، صدور ویزای کار موقت را به‌دلیل بیکاری بی‌سابقه ناشی از دنیاگیری ویروس کرونا تا پایان سال ۲۰۲۰ متوقف کرد. مدت کوتاهی پس از این فرمان شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله اپل و گوگل به اتخاذ چنین تصمیمی انتقاد کردند. به دنبال این تصمیم به اداره مهاجرت امریکا دستور داده شد تا از ورود کارکنان میهمان با ویزاهای موقتی از جمله ویزای H-1B جلوگیری شود که بسیاری از کارکنان حوزه فناوری بوسیله آن مجوز کار کردن در این کشور را به دست می‌آورند. تیر ماه امسال اتاق بازرگانی ایالات متحده امریکا با پشتیبانی گروه‌های بازرگانی مختلف از دولت ترامپ به خاطر جلوگیری از ورود کارکنان موقتی به امریکا شکایت کرد. حال نزدیک به ۵۰ شرکت، کمپانی، سازمان و انجمن‌های بازرگانی از این شکایت اعلام پشتیبانی کرده‌اند. شرکت‌هایی همچون فیس‌بوک، نتفلیکس، ادوبی، ردیت، گیت‌هاب، پی‌پال و آمازون اعلام کردند «توقف غیرمسوولانه برنامه‌های غیرمهاجرتی منفعتی برای ایالات متحده نخواهد داشت.»

 

ارسال نظر