دنیای فناوری

۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۷۶۶

راستی‌آزمایی پیام‌های واتس‌آپ ساده می‌شود

واتس‌آپ به‌منظور مقابله با انتشار پیام‌های جعلی و دروغین از طریق این شبکه اجتماعی و به خصوص از طریق بازنشر پیام‌های سایرین قابلیت‌هایی را در نظر گرفته است. به گزارش فارس به نقل از انگجت، واتس‌آپ دیروز از افزوده شدن قابلیت تازه‌ای به این پیام‌رسان خبر داد که به کاربران امکان می‌دهد تا در وب برای راستی‌آزمایی پیام‌های بارها بازارسال‌شده را جست‌وجو کنند. تا پیش از این واتس‌آپ برای پیام‌هایی که بیش از پنج بار ارسال می‌شدند نماد پیکان دوتایی را در نظر می‌گرفت. اما از این پس یک نماد ذره‌بین نیز برای تاکید در کنار پیام‌های یادشده نمایش داده می‌شود. اگر کاربری روی این ذره‌بین کلیک کند، مرورگر او نتایج جدید را نمایش می‌دهد یا اطلاعات دیگری را که در مورد محتوای بازنشر‌شده در دسترس است، در اختیار کاربران قرار می‌دهد. واتس‌آپ برای حفظ امنیت و حریم شخصی کاربران اصل این پیام‌ها را نمایش نمی‌دهد. این خدمات فعلا در برزیل، ایتالیا، ایرلند، مکزیک، اسپانیا، انگلیس و امریکا در دسترس قرار گرفته است. واتس‌آپ از سال ۲۰۱۹ تلاش‌های خود برای مقابله با انتشار اطلاعات دروغین را شدت بخشیده است.

خدمات  موسیقی گوگل  تا شهریور ماه  تعطیل  می‌شود

گوگل بعد از مدت‌ها تلاش برای راه‌اندازی یک سرویس موسیقی موفق در این زمینه شکست خورد و قصد دارد این خدمات را تا شهریور ماه تعطیل کند. به گزارش فارس به نقل از انگجت، اپلیکیشن پلی‌موزیک گوگل و خدمات مرتبط با آن تا شهریور ماه تعطیل می‌شوند و گوگل برای ارایه خدمات موسیقی روی سایت یوتیوب متمرکز می‌شود. قرار است روند تعطیلی این خدمات از استرالیا آغاز شود و سپس این کار در نیوزیلند صورت می‌گیرد. البته اپلیکیشن گوگل موزیک تا مهر ماه فعال خواهد بود تا کاربران اطلاعات خود را روی آن جمع‌آوری کنند. این امر موجب از دسترس خارج شدن کامل سرویس گوگل پلی خواهد شد. کاربران این خدمات تا ماه دسامبر مهلت دارند تمامی فایل‌های موسیقی و داده‌های مرتبط را منتقل کنند و بعد از آن داده‌های یادشده پاک می‌شوند. گوگل ابزاری برای انتقال داده‌های کاربران به یوتیوب از گوگل موزیک در نظر گرفته است.

استرالیا  دلیلی برای محدودیت تیک‌تاک پیدا  نکرد

به گفته نخست‌وزیر استرالیا، تحقیقات این کشور درباره تیک‌تاک هیچ شواهدی که به محدودیت آن منجر شود را نشان نداده است. به گزارش مهر به نقل از رویترز، به گفته نخست‌وزیر استرالیا تاکنون هیچ شواهدی که نشان دهد اپلیکیشن تیک‌تاک باید محدود شود، کشف نشده است. این درحالی است که دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا سعی دارد این اپلیکیشن اشتراک‌گذاری ویدئو را در کشور خود ممنوع کند. اسکات موریسون نخست وزیری استرالیا در این باره می‌گوید: «به‌طور حتم فعالیت‌های این اپلیکیشن را رصد می‌کنیم، اما تاکنون هیچ شواهدی که نشان دهد باید اقدامی در این باره انجام دهیم، کشف نشده است.» به گفته او ماه گذشته دولت استرالیا تحقیقاتی درباره تیک‌تاک انجام داده است. این در حالی است که مقامات امریکایی نیز به‌شدت فعالیت‌های این اپلیکیشن را رصد و اعلام کردند به‌دلیل شیوه جمع‌آوری اطلاعات کاربران، خطری برای امنیت ملی کشور به حساب می‌آید.

ضرر ۱۰۰ میلیون دلاری  از کلاهبرداری‌های کرونایی

خسارت امریکا از کلاهبرداری‌های مربوط به ویروس کرونا و دزدی هویت از زمان شیوع این اپیدمی در مارس، به حدود ۱۰۰ میلیون دلار رسیده و شکایت‌های مربوط به کلاهبرداری‌های کووید ۱۹ تقریبا دو برابر شده است. به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، گزارش یک گروه مدافع حقوق مصرف‌کننده که بر مبنای آمار دولتی بود، رشد سریع صنعت مجرمانه را نشان داده که به روش‌های مختلف از تماس‌های تلفنی پیشنهاد دروغین پول کمکی تا کلاهبرداری خرید و داروهای تقلبی به کلاهبرداری از شهروندانی پرداخته‌اند که از شیوع ویروس کرونا و رکود اقتصادی به وحشت افتاده‌اند. ایالت‌های کالیفرنیا، فلوریدا، نیویورک، تگزاس و پنسیلوانیا که پرجمعیت‌ترین ایالت‌ها در میان ۵۰ ایالت امریکا هستند، در پنج رتبه نخست بیشترین موارد کلاهبرداری‌های مربوط به ویروس کرونا قرار گرفتند. این پنج ایالت به اتفاق حدود یک‌سوم از بیش از ۱۵۰ هزار مورد کلاهبرداری مربوط‌به کووید ۱۹ که از اواسط مارس تاکنون به کمیسیون تجارت فدرال گزارش شده است را تشکیل می‌دهند. حتی ایالت‌های نسبتا کوچک امریکا هم در ماه‌های اخیر شاهد افزایش موارد کلاهبرداری مربوط به بیماری کووید ۱۹ بوده‌اند. این گزارش توسط گروه غیرانتقاعی سوشیال کت فیش منتشر شده که به مصرف‌کنندگان برای اجتناب از افتادن به دام کلاهبرداری‌های اینترنتی کمک می‌کند.

 

ارسال نظر