دنیای فناوری

۱۳۹۹/۰۵/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۶۸۸

حذف هزاران بازی چینی از فروشگاه اپل

شرکت امریکایی اپل بیش از ۳۰ هزار برنامه بدون مجوز که ۹۰ درصد آنها بازی بودند را از فروشگاه اپ‌استور آیفون در چین حذف کرد. به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، این اقدام که در ماه ژوئن آغاز شد و در ژوییه به اوج رسید، به شیوه غیررسمی اجازه انتشار بازی‌ها در حالی که در انتظار دریافت مجوز دولت چین هستند، پایان داد. این وضعیت تنها در آیفون دیده می‌شد و فروشندگان اندروید چینی بدون استثنا تابع مقررات بودند. موسسه تحقیقاتی کیمای چین اعلام کرد حدود ۱۷۹ هزار برنامه بازی همچنان در فروشگاه چینی اپل وجود دارند که حدود ۱۶۰ هزار برنامه از میان آنها رایگان هستند. اپل پیش از این به سازندگان و ناشران بازی‌های iOS هشدار داده بود که برای ادامه فعالیت در چین، باید مجوز دریافت کنند و آشکارا گفته بود هرگونه بازی بدون مجوز پس از ۳۱ ژوییه از اپ استور حذف خواهد شد. چین یکی از بزرگ‌ترین بازارهای اپل برای فروش کالاها و خدمات دیجیتالی است و سازنده آیفون معمولا ۳۰ درصد سهم از فروش این برنامه‌ها دریافت می‌کند. اقدامات اخیر اپل نشان‌دهنده موضع جدی دولت چین در خصوص بازی‌های دیجیتالی است. تبلیغات‌کنندگان آنلاین مانند تنسنت و بایت‌دنس احتمالا از این موضع صدمه خواهند دید و بخشی از خریداران تبلیغات بازی را از دست می‌دهند.

عصبانیت کاربران ویندوز از مهاجرت اجباری به مرورگر اج

برخی کاربران ویندوزهای 7 و 10 از اینکه مایکروسافت کاربران این سیستم عامل را مجبور به مهاجرت اجباری به مرورگر اج می‌کند، خشمگین شده‌اند. به گزارش فارس به نقل از زد‌دی‌نت، مایکروسافت با اجرای برخی به‌روزرسانی‌های اجباری مرورگر اج را بدون درخواست و رضایت کاربران روی رایانه‌های آنها نصب می‌کند. این امر موجب خشم کاربران ویندوز و شکایت آنها در شبکه‌های اجتماعی شده تا جایی که برخی از آنها مرورگر اج را به بدافزاری مزاحم تشبیه کرده‌اند. مایکروسافت پیش از این هم نسبت به نصب برخی به روزرسانی‌های اجباری روی سیستم عامل ویندوز اقدام کرده بود و با اعتراض‌های تند کاربران مجبور به عقب‌نشینی شده بود. پیش از این برخی کاربران ویندوز ۱۰ از اینکه مایکروسافت داده‌های خصوصی کاربران مرورگر کروم را برای تشویق آنها به مهاجرت به اج سرقت می‌کند، اظهار خشم کرده بودند.

ترامپ برای حمله به شرکت‌های نرم‌افزاری چینی آماده می‌شود

طبق گزارشی جدید ترامپ بزودی اقداماتی درباره شرکت‌های نرم‌افزار چینی انجام می‌دهد. به گزارش مهر به نقل از رویترز، مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا ادعا می‌کند رییس‌جمهوری این کشور تصمیم دارد اقداماتی علیه شرکت‌های نرم‌افزاری چینی انجام دهد که اطلاعات کاربران را به‌طور مستقیم به دولت این کشور آسیایی منتقل می‌کنند. او در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فاکس‌نیوز گفت: «ترامپ گفت دیگر کافی است، ما این چالش را حل می‌کنیم. بنابراین در روزهای آینده او درباره نرم‌افزارهای مرتبط با چین که ریسک‌های امنیت ملی ایجاد می‌کنند، تصمیماتی خواهد گرفت.» این اخبار در حالی منتشر می‌شود که ترامپ چند روز پیش اعلام کرد دستور ممنوعیت اپلیکیشن تیک‌تاک در امریکا را صادر می‌کند. طی ماه‌های اخیر مقامات امریکایی ادعا می‌کنند شرکت مادر تیک‌تاک با دولت چین ارتباط نزدیکی دارد و از آنجا که اطلاعات کاربران را کنترل می‌کند، یک خطر امنیت ملی به شمار می‌آید.

 

ارسال نظر