دنیای فناوری

۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۶۳۸

 

کشف حمله هکری  به شرکت‌های حقوقی اروپایی

بررسی‌های موسسه امنیتی کسپراسکای از حمله گروهی از هکرها به شرکت‌های حقوقی اروپایی خبر می‌دهد. به گزارش مهر به نقل از زددی‌نت، این هکرها که با عنوان Deceptikons فعالیت می‌کنند، علاوه بر شرکت‌های حقوقی، شرکت‌های نوپا و فناور فعال در حوزه مالی (موسوم به فین‌تک) را نیز مورد حملات خود قرار داده‌اند. پژوهشگران کسپراسکای می‌گویند به نظر می‌رسد این هکرها به سرعت اسرار مالی شرکت‌های تجاری و کسب‌وکارهای مختلف علاقه زیادی دارند و چندان به دنبال دسترسی به اسرار و اطلاعات محرمانه سازمان‌ها و نهادهای دولتی نیستند. این هکرها بیشتر به کشورهای اروپایی و خاورمیانه حمله کرده‌اند. از جمله اهداف این شرکت‌ها در خاورمیانه می‌توان به کشورهای اردن، مصر و رژیم صهیونیستی اشاره کرد. گروه Deceptikons در سال ۲۰۱۹ نیز یک حمله فیشینگ را علیه مجموعه‌ای از شرکت‌های اروپایی انجام داده بود. حملات این گروه از نظر فنی چندان پیچیده نیست و معمولاً با سوءاستفاده از آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزاری صورت می‌پذیرد.

تکمیل هر حمله  فیشینگ 21 ساعت طول می‌کشد

نتایج بررسی‌های امنیتی محققان شرکت‌های گوگل، پی‌پال، سامسونگ و دانشگاه آریزونا نشان می‌دهد تکمیل هر حمله فیشینگ از آغاز تا پایان تنها 21 ساعت طول می‌کشد. به گزارش فارس به نقل از زد‌دی‌نت، تحلیل عملکرد بیش از ۲۲.۵ میلیون قربانی حملات فیشینگ و محتوای بیش از ۴۰۴ هزار صفحه مورد بازدید این افراد نشان می‌دهد که برای تکمیل چرخه قربانیان هر حمله فیشینگ و سرقت اطلاعات از اشخاص مورد هدف به تنها ۲۱ ساعت زمان نیاز است. بر اساس همین پژوهش شناسایی هر حمله فیشینگ به‌طور متوسط به ۹ ساعت زمان نیاز دارد و بعد از شناسایی هر یک از این حملات به هفت ساعت اضافی زمان نیاز است تا بتوان به افراد قربانی هشدار داد و صفحات طراحی‌شده برای این حملات را خنثی کرد. مهم‌ترین بخش خنثی کردن حملات فیشینگ مربوط به شناسایی و از دسترس خارج کردن سایت‌های عامل این حملات است که عدم مقابله موثر با آنها قربانیان حملات فیشینگ را بیشتر می‌کند. ۳۷.۷۳ درصد از قربانیان این حملات مربوط به بعد از شناسایی حملات فیشینگ هستند که با تسریع در اطلاع‌رسانی می‌توان از تعداد این افراد کاست.

بلاک جهانی هواداران بولسونارو در فیس‌بوک

فیس‌بوک یک روز پس از اینکه توسط یک دادگاه برزیلی جریمه شد، اعلام کرد برخی از حساب‌هایی که تحت کنترل هواداران رییس‌جمهوری برزیل قرار دارند را در سطح جهانی مسدود خواهد کرد. به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، یک قاضی دادگاه عالی برزیل به فیس‌بوک دستور داد حساب‌های هواداران بولسونارو در خارج از این کشور را که در انتشار اخبار نادرست دست داشته‌اند، مسدود کند و فیس‌بوک را برای عدم اجرای این حکم بیش از ۳۶۷ هزار دلار جریمه و تهدید کرد اگر این شرکت شبکه اجتماعی همچنان به این حکم عمل نکند، جریمه روزانه خواهد شد. سخنگوی فیس‌بوک اظهار کرد این حکم آزادی بیان در خارج از قلمرو قضایی برزیل را تهدید می‌کند اما عنوان کرد که این شرکت با حکم مذکور موافقت کرده است. وی گفت: «با توجه به تهدید تعقیب قضایی کارمند برزیلی فیس‌بوک، در مقطع فعلی چاره‌ای به جز عمل به این تصمیم و مسدود کردن جهانی حساب‌های طرفداران رییس‌جمهوری برزیل نداریم اما در دادگاه عالی تقاضای تجدیدنظر خواهیم کرد.» الکساندر دو مورائس، قاضی برزیلی در حکمی اعلام کرده بود که فیس‌بوک و توییتر به دستورات دادگاه برای مسدود کردن حساب‌ها عمل نکرده‌اند و تنها حساب‌های داخل برزیل مسدود شده‌اند. جریمه قاضی تنها شامل حال فیس‌بوک شد و معلوم نیست آیا توییتر هم مشمول جریمه مشابه خواهد شد یا خیر. این قاضی در ماه مه دستور داده بود ۱۶ حساب توییتر و ۱۲ حساب فیس‌بوک هواداران بولسونارو که گویا در انتشار اخبار جعلی در زمان انتخابات سال ۲۰۱۸ دست داشتند، مسدود شوند. این حساب‌ها به دلیل نقض قوانین درخصوص نفرت‌پراکنی مسدود شدند.

آمادگی بایت‌دنس  برای واگذاری تیک‌تاک

در حالی که دونالد ترامپ اعلام کرده بود به‌دنبال ممنوعیت استفاده از تیک‌تاک در امریکا است، حالا به نظر می‌رسد بایت دنس، مالک این اپلیکیشن، موافقت کرده به‌صورت کامل فعالیت‌های آن در این کشور را واگذار کند. به گزارش دیجیاتو به نقل از رویترز، تیک تاک یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان و ایالات متحده امریکا است، اما مقامات امریکایی آن را یک تهدید برای امنیت ملی این کشور می‌دانند. بایت دنس به عنوان مالک این شبکه اجتماعی در گذشته به دنبال نگهداری سهم کوچکی از کسب‌و‌کار آن در امریکا بود که کاخ سفید چنین درخواستی را رد کرد. حالا این شرکت چینی می‌خواهد به صورت کامل از این کشور خارج شود و مایکروسافت این شبکه اجتماعی را در ایالات متحده امریکا تصاحب کند. در طرح پیشنهادی بایت دنس، مایکروسافت که صاحب شبکه اجتماعی لینکدین است، وظیفه حفظ امنیت تمام کاربران تیک‌تاک در امریکا را برعهده می‌گیرد. مایکروسافت در این زمینه اظهارنظری نکرده، البته گزارشی به توقف مذاکرات میان این دو کمپانی به علت تصمیمات کاخ سفید اشاره کرده است.

 

ارسال نظر