اهدای 10 هزار داروی رمدسیور و 100 هزار کیت مولکولی به مناطق محروم کشور

۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۶۳۷

رییس ستاد اجرایی فرمان امام صبح روز گذشته با حضور در دفتر وزیر بهداشت ضمن دیدار و گفت‌وگو با وی، به جامعه سلامت خسته نباشید گفت و تعدادی از اقلام و تجهیزات پزشکی تولیدی ضدکرونایی ستاد رابه وزارت بهداشت اهدا کرد. 

وزیر بهداشت در این دیدار از نقش قابل توجه ستاد اجرایی فرمان امام در مقابله با بیماری کرونا قدردانی کرد.

سعید نمکی وزیر بهداشت در مراسم دیدار با محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام، ضمن تشکر از زحمات مدیران ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه مبارزه با بیماری کرونا اظهار داشت: از روز نخست نماینده ستاد فرمان اجرایی برادرانه تلاش کرد و این تلاش ادامه دارد که امیدوارم خداوند به عزت آن مجموعه به عنوان بازوی اصلی نظام بیفزاید.

وزیر بهداشت افزود: ستاد اجرایی گام‌های بزرگی برای توسعه نقاط کمتر برخوردار برداشته و نهضت بزرگی در توسعه زیرساخت آموزشی انجام داده است. در حوزه درمان، کشاورزی و صنعت در این شرایط سخت تحریم گام‌های موثری برداشته شد که امیدوارم طبق سفارش مقام معظم رهبری برای حمایت از محرومان گام‌های موثرتری‌برداریم.

وی عنوان کرد: روزهای اول شیوع کرونا برای ما سخت و نفس‌گیر بود و عزیزانی که دست ما را درآن روزها گرفتند در یاد ما و تاریخ خواهند ماند، آقای دکتر مخبر از همان ثانیه‌های اول در کنار ما بودند واعلام کردند تمام امکانات ستاداجرایی رابرای مقابله بااین ویروس بسیج می‌کنند که این موضوع عامل دلگرمی ما بود و سپاسگزاری ویژه داریم.

وزیر بهداشت با اشاره به تلاش ستاد اجرایی برای تولید اقلام پزشکی گفت: اینکه در کشور توانستیم در کمتر از یک ماه از وارد‌کننده تجهیزات پزشکی و اقلام بهداشتی به تولید‌کننده و صادر‌کننده تبدیل شویم، از دستاوردهای مهم کشور بود که یکی از اضلاع خلق این حماسه مهم ستاد اجرایی فرمان امام بود. نمکی خاطرنشان کرد: در فاز اول با بسیج ملی امکانات ازطریق سامانه ۴۰۳۰ که از خدمات بزرگ ستاد اجرایی است توانستیم آمار مرگ و میر را به نزدیک ۳۰ نفر برسانیم که دستاورد بزرگی بود. زحمات ستاد اجرایی برای تولید دارو چشمگیر بود، کرونا ویروس پیچیده‌ای است و ممکن است هر روز تغییرات جدیدی در آن ببینیم، اینکه یک دارو موثر هست و فردا نیست در تمام دنیا اینگونه است، مهم این است که ملت ما باور کرد که کشور ما توانایی تولید دارو را دارد و ملت در اوج تحریم احساس حقارت نکرد، یک بیمار ما پشت درب بیمارستان نماند، هیچ بیماری به دلیل کهولت سن پشت در بیمارستان نماند و هیچ بیمار افاغنه محروم از درمان نشد. وی افزود: تولید و توزیع داروی رمدسیور و فاویپیراویر برای مناطق محروم جای تشکر دارد، و اگر در پاییز همراهی آنفلوآنزا با کرونا داشته باشیم ظرفیت تله مدیسین ستاد اجرایی فرمان امام به کمک ما خواهد آمد.

وزیر بهداشت افزود: یکی از قسمت‌های عمده تلاش برای تولید واکسن در ستاد اجرایی فرمان امام انجام می‌شود و با کمک شرکت‌های دانش بنیان امروز از هیچ کشور دنیا عقب نیستیم و ملت می‌داند در اوج تحریم محتاج کشورهای خارجی نیستیم، ما به جای پرداخت پیش‌پرداخت به کشورهایی که بلاتکلیفند و نمی‌دانند می‌توانند واکسن را عرضه کنند یا نه، نگاهمان به تولید داخل است و تلاش می‌کنیم با رایزنی با برخی شرکت‌های خارجی زیرساخت‌های‌مان را برای اقدامات طولانی مدت تقویت کنیم. وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری الگوی هوشمندانه و بلندنظرانه را به دنیا نشان داد و درمسائل مختلف اعلام کردند که تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستند، سفارشات و حمایت ایشان به نیروهای درمان در راستای مبارزه با کرونا باعث دلگرمی ماست‌‌.

وی گفت: کرونا باعث همدلی و وفاق شد و یقینا تمرینی برای مبارزه با سختی‌ها بود که امیدوارم در آینده نزدیک شاهد مهار بیماری در کشور باشیم.

در ادامه این مراسم، محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: ما برای عرض خسته نباشید و خداقوت خدمت شما رسیدیم، بیماری کرونا ضایعه بزرگی برای کشور بود که امیدواریم این بلا از جان بشریت رفع شود و شاهد آرامش در کشور باشیم.

وی افزود: به عنوان حس وظیفه شرعی و انسانی که خودمان احساس کردیم از روز اول در خدمت وزارت بهداشت بودیم و این کمک تا روز آخر ادامه دارد، منابع فنی و نیروی انسانی ما نیز در اختیار وزارت بهداشت است.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام خاطرنشان کرد: اولین جلسه ستاد پس از انتخابات برگزار شد، روی بحث تولید تجهیزات متمرکز شدیم، در زمینه تامین تجهیزات پزشکی از خارج از کشور درروزهای نخست نیز موفق بودیم هرچند در برخی مواقع دشمن عهدشکنی کرد اما توجه داشته باشید ستاداجرایی موفق شد کمتر از ۲۴ روز کارخانه تولید ماسک را راه‌اندازی کند و تاکنون نزدیک به صد میلیون ماسک تولید و در اختیار وزارت بهداشت قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: در اوایل شیوع کرونا با حمایت ستاد، کارخانه‌‌ای در کردستان خط تولید خود را تغییر داد و هفته‌ای ۲۵۰۰ لباس پزشکی و گان را تولید کرد، روزانه ۲۵۰ هزار لیتر مواد ضد عفونی تولید می‌کنیم، بخش زیادی از کیت تشخیص مورد نیاز را تولید کردیم.

 

ارسال نظر