دنیای فناوری

۱۳۹۹/۰۵/۰۹ - ۰۰:۱۸:۴۱
کد خبر: ۱۶۹۵۲۱

توییتر قوانین خود را آپدیت می‌کند

توییتر مشغول آپدیت قوانین مربوط به انتشار محتوای خشن و نفرت‌پراکنی است و از این پس لینک‌های توئیت‌شده که به چنین محتواهایی مربوط هستند را مسدود می‌کند. به گزارش مهر به نقل از انگجت، توییتر مشغول رفع شکافی در قوانین خود است تا انتشار محتوای خشن و نفرت‌پراکنی را در پلتفرم خود محدودتر کند. در همین راستا این شرکت قوانین درباره مسدود کردن لینک به محتوایی که خشونت و نفرت‌پراکنی را آپدیت می‌کند. البته این شبکه اجتماعی در حال حاضر نفرت‌پراکنی و خشونت در توئیت‌ها را ممنوع کرده اما قوانین فعلی آن شامل لینک‌های موجود در پیام‌ها نمی‌شود. بنابراین برخی کاربران با ضمیمه کردن لینکی به محتوای پیام خود می‌توانند قوانین توییتر را نقض کنند. قانون جدید از ۳۰ جولای (۹ مرداد) اجرایی می‌شود و طبق آن احتمالاً لینک‌های URL در توئیت‌ها که به محتوای خشونت‌آمیز و نفرت‌پراکنی مربوط است، مسدود خواهند شد. علاوه بر آن حساب‌های کاربری که چنین لینک‌هایی را به‌طور مرتب منتشر می‌کنند نیز معلق می‌شوند. توییتر در بیانیه‌ای در این باره نوشته است: هدف ما مسدود کردن لینک‌های مخرب به شیوه‌ای متناسب با حذف توئیت‌های ناقض قوانین‌مان است.

شبکه‌های اجتماعی خارجی در ترکیه قانونمند می‌شوند

پارلمان ترکیه قانون جدیدی برای تنظیم شبکه‌های اجتماعی در این کشور تصویب کرد. به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، پارلمان ترکیه قانونی در خصوص شبکه‌های اجتماعی در این کشور تصویب کرد. این قانون تعریفی رسمی و قانونی از شبکه‌های اجتماعی ارایه می‌کند و هدف آن تعیین نمایندگانی از سوی این شرکت‌ها برای انجام تحقیقات رسمی و فرایندهای قانونی مربوط به جرایم در این پلتفرم‌ها است.

قانون مذکور در حقیقت ماهیت‌های حقوقی یا حقیقی را تعریف می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهند محتوایی را در فضای آنلاین ایجاد و رصد کنند یا به اشتراک بگذارند. محتوای مذکور هرگونه متن، تصویر، صوت یا موقعیت را شامل می‌شود.

همچنین شبکه‌های اجتماعی خارجی که روزانه بیش از یک میلیون بازدیدکننده در ترکیه دارند، باید در این کشور حداقل یک نماینده داشته باشند. اطلاعات تماس این فرد باید در وب‌سایت پلتفرم مشخص و دسترسی به آن آسان باشد. همچنین نماینده مذکور باید شهروند این کشور باشد. علاوه بر آن شبکه اجتماعی باید اقدامات لازم جهت ذخیره اطلاعات کاربران داخل ترکیه را اتخاذ کنند.

شرکت‌هایی که این قوانین را نقض کنند با جریمه روبرو می‌شوند. پیش از این جریمه‌های در نظرگرفته‌شده برای شبکه‌های اجتماعی بین ۱۰ تا ۱۰۰ هزار لیر ترکیه (معادل ۱۵۰۰ تا ۱۵هزار دلار) بود. اما اکنون مبلغ جریمه‌ها بین یک تا ۱۰ میلیون لیر ترکیه (۱۴۶ هزار تا یک میلیون و ۴۶۱ هزار و ۶۵۰ دلار) تعیین شده است.

پاسخ مدیران شرکت‌های فناوری به اتهام انحصارطلبی

مدیران شرکت‌های بزرگ فناوری امریکا که قرار است تا ساعاتی دیگر در جلسه استماع کنگره برای توضیح رفتارهای انحصارطلبانه خود حضور یابند بیانیه مشترکی صادر کردند. به گزارش فارس به نقل از انگجت، قرار است در کمیته قضایی مجلس نمایندگان امریکا به اتهام شرکت‌های گوگل، اپل، فیس‌بوک و آمازون در زمینه انحصارطلبی تجاری و تلاش برای از میدان به درکردن رقبای ارایه‌دهنده خدمات مشابه رسیدگی شود. در این راستا مدیران عامل این چهار شرکت بیانیه‌ای مشترک صادر کرده و با هدف تاثیرگذاری بر روند جلسه استماع به نفع خود تلاش کردند این مساله را توضیح دهند که به هیچ‌وجه رفتاری انحصارطلبانه در دنیای کسب‌وکار نداشته‌اند.

برخی از این افراد مانند جف بزوس، مدیرعامل شرکت آمازون برای اولین‌بار است که در جلسه استماع کنگره امریکا حضور می‌یابند. در این بیانیه هر چهار نفر بر نقش مثبت و سازنده خود و شرکت‌هایشان در اقتصاد امریکا تاکید کرده و افزوده‌اند کسب‌و‌کارهایی که در سه دهه اخیر راه‌اندازی کرده‌اند برای کسب‌و‌کارهای متوسط و کوچک نیز درآمدآفرین بوده است. ارایه خدمات تبلیغاتی به شرکت‌های دیگر، درآمدزایی و کمک‌رسانی و راهنمایی شرکت‌های کوچک و سرمایه‌گذاری قابل توجه در فناوری‌های جدید یاری‌رسان دیگر شرکت‌ها و حوزه‌های علمی و پزشکی از جمله دیگر ادعاهایی است که در این نامه مطرح شده است.

تیم کوک در بخشی از این نامه افزوده که اکوسیستم اپ‌استور بیش از ۱۳۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ به اقتصاد امریکا کمک کرده و این رقم در سطح جهان به نیم تریلیون دلار می‌رسد. رییس فیس‌بوک هم مدعی شده این شبکه اجتماعی از طریق متصل کردن جهان کاری مفید انجام داده است. مدیران این شرکت‌ها در نامه مذکور طیف گسترده‌ای از رقبای خود را نام برده‌اند و گفته‌اند با وجود این همه رقیب نمی‌توان آنها را بازیگری انحصاری دانست.

 

ارسال نظر