ادامه پروژه گازرسانی جاده هراز - آمل

۱۳۹۹/۰۵/۰۹ - ۰۰:۱۷:۴۸
کد خبر: ۱۶۹۵۲۰

 مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران گفت: تکمیل بهره‌برداری پروژه گازرسانی به منطقه کوهستانی جاده هراز بستگی به همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دارد.

جعفر احمدپور مدیرعامل شرکت گاز مازندران در جلسه بررسی پروژه گازرسانی به مناطق کوهستانی شهرستان آمل گفت: با توجه به قانون ایمنی راه‌ها، احداث تاسیسات می‌بایستی بعد از نوار تاسیسات زیربنایی که برای راه‌های استان‌های شمالی که 12.5 متر بعد از حریم مصوب تعیین گردیده است، انجام شود و این قانون، گازرسانی در مناطق کوهستانی را با مشکل روبرو کرده است.

وی افزود: با توجه به ضوابط اداره راه یک طرف از محدوده این مسیر بالای کوه و در سمت مقابل داخل دره باید تاسیسات خودمان را ایجاد کنیم. احمدپور یادآور شد: قانون رعایت حریم راه برای مسیرهای جلگه‌ای و کویری قابلیت اجرایی دارد، در مازندران و کوهپایه امکان رعایت حریم محورها وجود ندارد. مدیرعامل شرکت گاز مازندران تصریح داشت: با توجه به شرایط اقتصادی و محدودیت‌های بودجه‌ای، نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی در امر توسعه گازرسانی به مناطق محروم استان هستیم.

وی گفت: در حال حاضر پروژه گازرسانی به 17 روستای مناطق کوهستانی شهرستان آمل در دست اجرا است و طراحی گازرسانی به 80 روستا هم در حال صورت گرفتن است.احمدپور با بیان اینکه خط انتقال گاز 16 اینچ از گردنه امام‌زاده هاشم(ع) به طول 42 کیلومتر در اجرا می‌باشد، اظهار داشت: همه باید با همدلی و همزبانی برای پیشبرد پروژه‌های گازرسانی به مناطق محروم تلاش مضاعف کنند.

یادآور می‌شود جلسه بررسی پروژه گازرسانی به مناطق کوهستانی شهرستان آمل با حضور نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، معاون اداره راه، بخشدار منطقه لاریجان در آمل برگزار شد.

 

ارسال نظر