اخبار

۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۰۷۵

صدور مجوز مرحله اول افزایش سرمایه  فولادی

گروه صنایع معدنی فولاد| شرکت فولاد حاضر در بورس مجوز مرحله اول افزایش سرمایه به میزان ۳۲ درصد را از سازمان بورس گرفت و آماده برگزاری مجمع فوق‌العاده شد. مجوز مرحله اول افزایش سرمایه  ۲۹۰ میلیاردی سهم فولادی صادر شد.

به گزارش ماین نیوز، شرکت فولاد خراسان که درخواست افزایش سرمایه 50 درصدی داده بود، مجوز مرحله اول به میزان 32درصد را از سازمان بورس گرفت و آماده برگزاری مجمع فوق‌العاده شد.

براین اساس، «فخاس» سرمایه فعلی را از 900 میلیارد تومان به 1.19 هزار میلیارد تومان می‌رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی اعمال می‌شود تا صرف تامین وجوه مورد نیاز جهت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی شرق فولاد خراسان (شرکت فرعی) و تکمیل پروژه انباشت و برداشت واحد گندله‌سازی شود.

همچنین مجمع فوق‌العاده می‌تواند با انجام افزایش سرمایه از 1.19 به 1.35 هزار میلیارد تومان از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی موافقت و اختیار عملی کردن آن را به مدّت 2 سال به هیات‌مدیره تفویض کند تا پس از أخذ مجوز سازمان نسبت به عملی کردن آن اقدام شود.

بهسازی جاده  نسیم شمال قزوین

جاده نسیم شمال در شهر قزوین که از دل باغستان‌های سنتی و با ارزش قزوین می‌گذرد، برای تردد بدون زحمت مسافران بدون صدمه به میراث طبیعی در حال بهسازی است. کمربندی نسیم شمال یکی از جاده‌های مهم قزوین است که در عین حال شاهراه ارتباطی بین مرکز استان و شهرهای مجاور محسوب می‌شود.

شهرداری قزوین در عملیات عمرانی، حدود 5 کیلومتر از این جاده را در ۲ فاز اصلاح و بهسازی خواهد کرد.اگرچه این جاده از ابتدا قرار بود مسیر موقت عبور و مرور خودروهای اداره گاز در کنارگذر شهر باشد، اما با گذشت زمان این جاده مورد استفاده خودروهای عبوری قرار گرفت و به یکی از راه‌های تاثیرگذار قزوین تبدیل شد.  مدیران شهری تلاش می‌کنند در عین بهبود و بهسازی این جاده برای تردد شهروندان و مسافران، در حفظ یکی از ذخایر مهم محیط زیستی استان و کشور یعنی باغستان‌های سنتی قزوین نیز تلاش کنند.  سیاوش طاهرخانی، شهردار قزوین می‌گوید: در جریان عملیات اصلاح و بازسازی جاده نسیم شمال، عرض مسیر تغییر نکرده و صرفا جهت رفاه حال شهروندان و مسافران مسیر بهسازی شده است. البته بهسازی این جاده با توجه به قرار گرفتن در محدوده خارج شهر، به‌عهده شهرداری نبوده است. امسال بودجه حفظ باغستان‌های قزوین رشد ۴۰۰ درصدی داشته و شهرداری هر سال به‌ویژه در فصل گرما برای جلوگیری از حریق در این میراث طبیعی بودجه ویژه‌ای در نظر می‌گیرد.

 

اولین تاثیر مصوبه پایان «وس» مشخص شد

وزیر ارتباطات با اشاره به تاثیر مصوبه پایان خدمات ارزش افزوده در کلاهبرداری از مشترکان تلفن همراه گفت: «برداشت روزانه مبالغ «وس» از حساب مشترکان به هزار نفر کاهش پیدا کرده است.» 

محمدجواد آذری جهرمی در توییتر با اشاره به اولین اثر مصوبه پایان خدمات ارزش افزوده (وس) نوشت: «فقط در یک اپراتور تلفن همراه، در هر روز به‌طور متوسط از حساب ۴.۵ میلیون مشترک، مبالغی برای ارزش افزوده کسر می‌شد که این عدد هم‌اکنون به هزار نفر کاهش پیدا کرده است.» وی با انتشار مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در خصوص مقررات جدید ارایه خدمات ارزش افزوده موبایل خطاب به کاربران گفت: «اگر دیدید شارژ خطوطتان مثل سابق زود تمام نمی‌شود بدانید که احتمالاً قربانی بودید.»

 

ارسال نظر