ویژه

۱۳۹۹/۰۳/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۸۷۷

اتصال روستاهای کبودرآهنگ به اینترنت پرسرعت همراه اول

چند روز پیش، بعد از آیین افتتاح اتصال ١۵٨٧روستای کشور به شبکه اینترنت پرسرعت همراه اول، پرویز پرستویی در برنامه‌ تلویزیونی باغ رمضان درخواستی از اپراتور اول تلفن همراه مطرح کرد.

این بازیگر پرافتخار سینمای ایران در واکنش به توسعه اینترنت پرسرعت همراه اول ابراز امیدواری کرد روزی روستای «چارلی» که در آن متولد شده است نیز دارای اینترنت همراه شود.

با گذشت کمتر از سه هفته، همراه اول در راستای شعار «تحقق رویای دیجیتال» روستای «چارلی» و دیگر روستاهای اطراف از توابع شهرستان کبودرآهنگ استان همدان را به آخرین نسل از فناوری تلفن همراه مجهز کرد.

پرستویی در این مراسم که با استقبال چشم‌گیر ساکنان روستای چارلی مواجه شد، اظهار کرد: دیروز عصر اینترنت موبایلم را در این نقطه که سایت نصب شده است، چک کردم. این سایت سرعتی مطابق استاندارد پایتخت را به مردم کبودرآهنگ هدیه داده است و همین موضوع باعث شده روح جوانان این منطقه از کشور شاد شود.

عذرخواهی  مترو به دلیل نقص فنی یکی از قطارهای خط یک

 مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: صبح دیروز توقف یکی از قطارها در ایستگاه محمدیه منجر به اختلال در حرکت قطارها در خط یک متروی تهران شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه؛ محسن محمدیان ضمن عذرخواهی از شهروندان و مسافران در این خصوص گفت: یک رام قطار از سمت ایستگاه شهر ری به سمت ایستگاه تجریش در حال حرکت بود که در ایستگاه محمدیه پس از توقف دچار مشکل فنی شد و سبب شد تا در این خط با اختلال حرکت قطارها مواجه شویم.

وی افزود: این اتفاق در ساعت 10:30 صبح دیروز افتاد و رفع مشکل آن ۲۵ دقیقه به طول انجامید که توسط کارشناسان فنی شرکت این نقص برطرف شد و تردد در این خط به حالت عادی بازگشت.

بیمه‌شدگان روستایی  درگیر کرونا   حمایت می‌شوند 

مدیر صندوق بیمه تامین اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اصفهان، عماد استکی به مناسبت پانزدهمین سالگرد تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اصفهان در جمع خبرنگاران، گفت: این صندوق یک نهاد عمومی غیر دولتی و زیر مجموعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است که فعالیت اجرایی خود را از سال ۸۴ آغاز کرد. استکی هدف اصلی از تشکیل این صندوق را حمایت از روستاییان و عشایر و افراد دیگری دانست که مشمول هیچ بیمه‌ای نیستند.

مدیر صندوق بیمه تامین اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اصفهان افزود: کشاورزان، روستاییان، عشایر، قالیبافان، شاغلان حوزه صنایع دستی، کارگران فصلی، رانندگان که بار و مسافر بین جاده‌ای حمل می‌کنند، دامپزشکان و مهندسان کشاورزی ساکن شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر مشمولان این صندوق هستند. وی با بیان اینکه هم‌اکنون در استان اصفهان ۷۶ هزار و ۶۷۶ نفر در صندوق بیمه عضو شده‌اند، گفت: این صندوق سه تعهد در قبال بیمه‌شدگان دارد که شامل مستمری بازنشستگان است و شرط اصلی آن داشتن ۶۵ سال سن و ۱۵ سال پرداخت حق بیمه است، همچنین ازکارافتادگی و فوت جزو تعهدات این صندوق است، اما بحث درمان توسط سازمان بیمه سلامت انجام می‌شود.

 

ارسال نظر