دیدگاه

۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۸۳۲

کرونا ۱۱۷هزار شغل آی‌تی را  در امریکا از بین برد

تازه‌ترین آمار منتشرشده توسط دولت امریکا نشان می‌دهد حدود ۱۱۷ هزار نفر از افراد شاغل در حوزه فناوری اطلاعات در این کشور شغلشان را از ماه مارس و به دنبال شیوع کرونا از دست داده‌اند. به گزارش مهر به نقل از زددی نت، اطلاعاتی که توسط دفتر کار امریکا منتشر شده حاکی است در شرایطی که میزان کاهش اشتغال در امریکا طی ماه‌های آوریل تا می تعدادی از حوزه‌ها چندان چشمگیر نبوده، اما این کاهش در مشاغل مرتبط با فناوری اطلاعات قابل توجه بوده است. بر اساس برآوردهای موسسه‌ای جانکو، تا ماه مارس سال ۲۰۲۰ و قبل از همه‌گیر شدن ویروس کرونا، در مجموع ۳.۶۵۵ میلیون نفر در امریکا در حوزه فناوری اطلاعات مشغول به کار بوده‌اند که از این افراد ۶۱درصد در حوزه طراحی محصولات رایانه‌ای و خدمات مرتبط، ۱۹ درصد در حوزه مخابرات، ۱۰ درصد در حوزه پردازش داده و خدمات میزبانی و ۱۰درصد در دیگر حوزه‌های فناوری اطلاعات مشغول به کار بوده‌اند. اما بررسی مجدد آماری در ماه آوریل نشان می‌دهد که تعداد کل این شاغلین به ۳.۵۳۸ میلیون نفر کاهش یافته است.

نامه ۱۶۰ محقق به زاکربرگ برای سختگیری بیشتر در فیس‌بوک

محققان در نامه‌ای از مارک زاکربرگ خواسته‌اند تا سیاست‌های سختگیرانه‌تری را نسبت به انتشار اخبار جعلی و پیام‌های تفرقه‌انگیز اتخاذ کند. به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، سه تن از محققانی که با بودجه مارک زاکربرگ مشغول پژوهش هستند، معتقدند فیس‌بوک نباید به دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا اجازه دهد از این پلتفرم برای گسترش اخبار جعلی و بیانیه‌های فتنه‌انگیز استفاده کند. علاوه بر این سه پژوهشگر، ۱۶۰ نفر از جمله ۶۰ استاد در موسسات پژوهشی برتر امریکا با امضای نامه‌ای از مدیر ارشد اجرایی فیس‌‌بوک درخواست کرده‌اند تا سیاست‌های سختگیرانه‌تری درباره اطلاعات نادرست و لحن آشوب‌انگیز پیام‌هایی اتخاذ کند که به‌خصوص در شرایط فعلی به مردم آسیب می‌رساند. محققان در این نامه اشاره کرده‌اند گسترش عمدی اخبار جعلی و لحن تفرقه برانگیز پیام‌ها با اهداف آنها برای استفاده از فناوری جهت جلوگیری و ریشه‌کن کردن بیماری، ارتقای آموزش‌های کودکان و اصلاحات در سیستم قضایی در تضاد است. دبورا مارکس از دانشکده پزشکی هاروارد و یکی از سه محقق نویسنده این نامه می‌گوید: «ماموریت ما برخلاف برخی مواضع فیس‌بوک است.

اختلال در نمایشگر آیفون ۱۱  با ظهور رنگ سبز 

برخی کاربران گوشی آیفون 11 ادعا می‌کنند چند ثانیه بعد از باز کردن قفل این گوشی، رنگ سبز کمرنگی روی نمایشگر تلفن‌های همراه آنها ظاهر شده و از بین می‌رود. به گزارش مهر به نقل از انگجت، تعدادی از کاربران آیفون ادعا می‌کنند چند ثانیه پس از باز کردن قفل دستگاه رنگ سبز عجیبی در نمایشگر دیده می‌شود. رنگ سبز رنگ گوشی‌های آیفون 11 که تنها چند ثانیه بعد از باز کردن قفل گوشی نمایان می‌شود مشکل عجیبی است که شرکت اپل هنوز هیچ توضیحی برای آن ارایه نکرده است. هنوز مشخص نیست این امر به چه دلیلی اتفاق می‌افتد. اما با توجه به شکایت‌های کاربران که در وب‌سایت‌های ردیت و مک‌رومرز منتشر شده، این اختلال بیشتر در دستگاه‌های آیفون ۱۱، ۱۱Pro و ۱۱ Pro Max دیده می‌شود. البته به نظر می‌رسد برخی کاربران آیفون ایکس و ایکس‌اس نیز با این اختلال روبه‌رو شده‌اند. کاربران ادعا می‌کنند هنگامی که دستگاه در محیط تاریک و در حالت  Dark Mode و Night Shift قرار دارد این رنگ سبز مشخص می‌شود ولی برخی دیگر می‌گویند همیشه شاهد مشکل یادشده هستند.

آیفون‌های مسروقه از کار می‌افتند

شرکت اپل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است تمامی افرادی که با حمله و شورش به فروشگاه‌های اپل استور در امریکا محصولات و گوشی‌های آیفون را به سرقت برده‌اند، ردیابی شده و سپس از کار خواهند افتاد. به گزارش ایسنا به نقل از سون‌نیوز، اپل که به‌علت شیوع گسترده و پاندمی ویروس کرونا مجبور شده بود از ماه مارس سال جاری میلادی تمامی فروشگاه‌های حضوری خود را در سراسر جهان از جمله ایالات متحده امریکا تعطیل کند، به تازگی فروشگاه‌های خود را بازگشایی کرده بود، اما هفته گذشته مجبور شد تحت تاثیر شورش و اعتراضات اخیر مردم امریکا بار دیگر فروشگاه‌های اپل استور خود را در این کشور ببندد. همزمان با ادامه اعتراضات شدید مردم امریکا به کشته شدن یک فرد غیرمسلح سیاهپوست توسط رفتار خشونت‌آمیز نیروهای پلیس، بسیاری از فروشگاه‌های حضوری اپل در مناطق مختلف ایالات متحده مورد حمله معترضان و شورشگران قرار گرفت و در بسیاری از موارد علاوه بر صدمه زدن به فروشگاه‌ها، محصولات آنها را نیز به سرقت و غارت بردند. اکنون شرکت اپل به تمامی افرادی که گوشی‌های آیفون را در جریان شورش‌های اخیر از فروشگاه‌های اپل استور به سرقت برده‌اند با ارسال پیامی کاملا جدی هشدار داده است.

حذف ویدیوی کمپین ترامپ  از اینستاگرام، فیس‌بوک و توییتر

توییتر و شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و اینستاگرام جدیدترین ویدیوی تبلیغاتی ترامپ را به‌علت نقض کپی رایت حذف کرده‌اند. به گزارش دیجیاتو به نقل از ام‌اس‌پاوریوزر، در حالی که توییتر در برابر توییت‌های دونالد ترامپ واکنش نشان می‌دهد، فیس‌بوک اعتقاد چندانی به این کار ندارد و مارک زاکربرگ علامت‌گذاری پست‌ها را اشتباه می‌داند. با وجود چنین موضوعی، مدیرعامل فیس‌بوک خبر از تغییر در سیاست‌های این شبکه اجتماعی داده است. اگرچه فیس‌بوک برخلاف توییتر، پست ترامپ را علامت‌گذاری یا حذف نکرد، اما در حذف ویدیوی تبلیغاتی رییس‌جمهوری امریکا اقدامی مشابه با توییتر انجام داده است. به‌تازگی شکایتی علیه جدیدترین ویدیوی کمپین ترامپ تنظیم شده که آن را به نقض کپی رایت متهم می‌کند و همین موضوع باعث حذف ویدیو از شبکه‌های اجتماعی شده است. در این ویدیوی چهار دقیقه‌ای تصاویری از جورج فلوید، فرد سیاهپوستی که اخیرا توسط پلیس مینیاپولیس جان خود را از دست داده، وجود دارد. توییتر این ویدیو را پس از دریافت شکایت مبنی بر نقض کپی‌رایت غیرفعال کرد. 

 

ارسال نظر