اخبار

۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۶۳۴

تشویق مجازی در استادیوم‌های خالی با یک اپلیکیشن

شیوع ویروس کرونا باعث شده ورزشکاران حرفه‌ای در استادیوم‌های خالی به میدان بروند، اما یک اپلیکیشن برای تشویق مجازی ورزشکاران و تزریق هیجان و شادی به ورزشگاه‌ها ابداع شده است. به گزارش مهر به نقل از آسین‌ایج، شرکت یاماها یک اپلیکیشن تشویق مجازی ابداع کرده که کاربران با فشردن دکمه‌های مختلف تعبیه‌شده در آن می‌توانند اصوات مختلف را از طریق بلندگوهای استادیوم‌ها به گوش ورزشکاران برسانند. این اپلیکیشن ژاپنی می‌تواند تا حدی حس و حال حضور تماشاگران را در استادیوم‌ها زنده کند و به ورزشکاران نیز انگیزه بیشتری بدهد تا پشت درهای بسته و خالی از جمعیت بهتر رقابت کنند. هر یک از تیم‌ها می‌توانند از طریق اپلیکیشن یادشده انواع مختلفی از صوت‌ها و تشویق‌ها و شعارها را برای پخش در زمان رقابت‌های ورزشی برنامه‌ریزی کنند و شدت و ضعف این اصوات هم بر مبنای تعداد کاربران آنها خواهد بود. با توجه به اینکه بعید به نظر می‌رسد ویروس کرونا در آینده نزدیک ریشه‌کن شود، انتظار می‌رود اپلیکیشن یادشده محبوبیت زیادی پیدا کند. کاربران می‌توانند محل پخش صدای تشویق خود از داخل استادیوم را هم انتخاب کنند و به جمع افرادی بپیوندند که شعار خاصی را برای فریاد زدن انتخاب کرده‌اند. این اپلیکیشن به‌طور آزمایشی در استادیومی ۵۱ هزار نفری در ژاپن با استفاده از ۵۸ بلندگو با موفقیت آزمایش شده و حجم صدای تولیدشده مشابه با حجم صدای تماشاگران واقعی بوده است. از این اپلیکیشن می‌توان با تغییراتی در سالن‌های پخش کنسرت موسیقی و تئاتر و سالن‌های اجرای نمایش‌های کمدی و غیره استفاده کرد. انتظار می‌رود اپلیکیشن یادشده ظرف چند ماه آینده به بازار بیاید.

افزایش پهنای باند  و دیجیتالی شدن ارتباطات

در حال حاضر باند پهن نقطه اصلی رقابت اپراتو‌رها با یکدیگر محسوب می‌شود و افزایش پهن باند باعث خواهد شد که جامعه به سمت دیجیتال شدن گام بردارد. برای مقایسه عملکرد اپراتور‌ها در این زمینه بهتر است که نگاهی به میزان مشترکان هر یک بیندازیم. تا سه ماهه چهارم سال 98 مجموع مشترکان 3G  و ۴G همراه اول نزدیک 34 میلیون مشترک بود که از این میزان 12 میلیون مشترک از شبکه 3G و 21 میلیون مشترک از شبکه 4G استفاده می‌کردند. از سوی دیگر ایرانسل با مجموع 31 میلیون مشترک در شبکه‌های 3G و ۴G بوده است. رایتل نیز مجموعا 3 میلیون مشترک داشته که 1 میلیون از آنها از شبکه 3G و نزدیک 2 میلیون مشترک از شبکه 4G استفاده می‌کردند. البته نکته جالب اینجاست که با نگاهی به گزارش فصل نخست سال 98 می‌توان متوجه رشد میزان مشترکان شد.

کنترل روزانه کولر  تمامی قطارهای مترو

نایب‌رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: برای رفاه حال بیشتر مسافران کولر تمامی قطارهای مترو طی روز در چند مرحله کنترل می‌شود. به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه فرنوش نوبخت، با اعلام اینکه هواساز ایستگاه‌های مترو به منظور خنک کردن فضای ایستگاه‌ها فعال هستند.افزود: کولر تمامی قطارها طی چند مرحله کنترل می‌شود تا با توجه به گرم شدن هوا، شهروندان راحت‌تر از ماسک استفاده کنند. وی  تصریح کرد: استفاده از ماسک از 16 فر وردین ماه 99 که کار در سطح جامعه آغاز شد ابلاغ گردید. وی افزود: طبق تاکید مجدد رییس‌جمهور استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی الزامی است و ما نیز در 127 ایستگاه مترو ی تهران و حومه غرفه‌های عرضه ماسک را ایجاد کرده‌ایم و در صورتی که شهروندی فاقد ماسک باشد می‌تواند نسبت به تهیه آن اقدام کند.

 

ارسال نظر