دنیای فناوری

۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۵۹۸

شکایت از گوگل  به علت نقض حریم شخصی

گوگل حتی در صورت خاموش کردن جی‌پی‌اس گوشی باز هم موقعیت مکانی کاربران را ردگیری می‌کند و همین امر دستمایه شکایت از این شرکت شده است. به گزارش فارس به نقل از آسین‌ایج، مقامات محلی در ایالت آریزونای امریکا شکایتی را علیه گوگل تقدیم دادگاه کرده‌اند و این شرکت را به  فریب کاربران متهم کرده‌اند. در این شکایت که مارک برنوویچ دادستان کل آریزونا به دادگاه تقدیم کرده، استدلال شده که گوگل همیشه موقعیت مکانی کاربران را ردگیری می‌کند و حتی اگر آنها سیستم موقعیت‌یابی مکانی گوشی را خاموش کنند، گوگل باز هم از این کار دست برنمی‌دارد. طرح این شکایت حاصل تحقیقی دوساله در مورد عملکرد گوگل است. در این شکایت تصریح شده جلوگیری از ردگیری کاربران توسط گوگل تقریبا غیرممکن است و این شرکت با نقض حریم شخصی و بدون رضایت و اطلاع افراد چنین کاری می‌کند.

استفاده از واقعیت افزوده برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی

گوگل به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از واقعیت افزوده قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند. به گزارش مهر به نقل از انگجت، گوگل یک ابزار واقعیت افزوده جدید در اختیار دارد که به کاربران کمک می‌کند خارج از خانه قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند. این پروژه آزمایشی

 Sodar نام دارد که در حساب کاربری Expriments with Google در توییتر ارایه شده است. در این پروژه حلقه‌ای با شعاع سه متر اطراف موبایل کاربر در نظر گرفته می‌شود. هدف این ابزار ایجاد راهی است تا فرد بتواند فاصله‌ای دو متر اطراف خود در نظر بگیرد و قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی را بهتر رعایت کند. پروژه Sodar یک اپلیکیشن مجزا نیست و نیازی نیست کاربر برای استفاده آن را نصب کند. برای این منظور کافی است فرد به وب‌سایت Sodar مراجعه کند.

خرید اینترنتی با استفاده از صدا

گوگل از قابلیت جدیدی که به‌طور آزمایشی در دستیار صوتی گوگل اسیستنت او اضافه کرده، خبر داده است. به گزارش ایسنا به نقل از اندروید پلیس، شرکت گوگل به عنوان توسعه‌دهنده دستیار صوتی گوگل اسیستنت   اعلام کرده است که قصد دارد قابلیت جدیدی را به آن اضافه کند تا کاربران بتوانند از طریق ارسال فرمان صوتی خرید اینترنتی کنند. البته این قابلیت به صورت محدود و آزمایشی اجرا شده و در صورتی که با موفقیت روبرو شود، در آینده‌ای نزدیک در دسترس عموم کاربران قرار خواهد گرفت. در واقع گوگل سعی دارد از طریق مطابقت صوتی یا  Voice match امنیتی خریدهای اینترنتی را برای کاربران افزایش دهد. قابلیت مطابقت صوتی یا  Voice Match در گوگل اسیستنت به این دستیار صوتی هوشمند این امکان را می‌دهد تا صدای افراد و کاربران را از یکدیگر تشخیص دهد که به عقیده بسیاری از کارشناسان   فعال در حوزه امنیت سایبری این قابلیت می‌تواند بسیاری از مشکلات امنیتی در خریدهای اینترنتی را برطرف کرده و یا به حداقل برساند. 

 

ارسال نظر