دنیای فناوری

۱۳۹۹/۰۳/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۵۵۹

چگونه دو واتس‌اپ روی یک گوشی داشته باشیم؟

بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند بیش از یک سیم‌کارت دارند که همین مساله موجب می‌شود تمایل داشته باشند با هر دو شماره و سیم‌کارت خود واتس‌اپ یا سایر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان را داشته باشند که ممکن است مخاطبان آنها متفاوت باشند. به گزارش ایسنا به نقل از گجت‌نیوز، کارشناسان فعال در حوزه فناوری به این دسته از کاربران آموزش می‌دهند تا روی گوشی‌های هوشمند خود دو پیام‌رسان با بهره‌گیری از شماره سیم‌کارت‌های مختلف خود راه‌اندازی و استفاده کنند. بسیاری از برندهای تولیدکننده موبایل همچون سامسونگ، شیائومی، اوپو، ویوو، ایسوس، هواوی و آنر این امکانات را در بخش تنظیمات گوشی‌های هوشمند خود در اختیار کاربران قرار می‌دهند و آنها تنها کافی است در صورت تمایل آن را فعال‌سازی کنند. به عنوان مثال، کاربران گوشی‌های سامسونگ کافیست به بخش تنظیمات گوشی مراجعه کرده و با انتخاب گزینه امکانات پیشرفته (advanced features)، روی پیام‌رسان دوگانه (dual messenger) ضربه بزنند و اپلیکیشن پیام‌رسان مورد نظر خود همچون واتس‌اپ را فعال‌سازی کنند. بعد از روشن و فعال‌سازی این قابلیت تنها پس از چند لحظه و تکمیل فرآیند مربوطه، کاربران یک آیکون جداگانه روی صفحه مربوط به اپلیکیشن‌های گوشی خود مشاهده می‌کنند که با علامت نارنجی رنگ در زیر آیکون، آن را با واتس‌اپ قبلی و مورد استفاده متمایز می‌شود. کاربران بدین‌ترتیب قادر خواهند بود از این پس با مخاطبین مختلف و با شماره سیم‌کارت‌های مختلف خود به ارسال پیام و ارتباط با آنها بپردازند. البته نام این قابلیت در بخش تنظیمات گوشی‌های برند‌های مختلف اندکی متفاوت است به عنوان مثال در گوشی‌های شیائومی در بخش تنظیمات باید به دنبال گزینه اپلیکیشن‌های دوگانه (Dual Apps)، در گوشی‌های هواوی و آنر گزینه اپلیکیشن‌های دوقلو (apps twin)، گوشی‌های اوپو و ویوو گزینه app clone و در گوشی‌های ایسوس گزینه twin apps باشیم.

محدودیت ذخیره آهنگ در اسپاتیفای حذف شد

سرویس استریم موسیقی اسپاتیفای پس از مدت‌ها تصمیم به حذف محدودیت 10 هزار آهنگ در کتابخانه شخصی گرفت و از این پس کاربران می‌توانند به تعداد دلخواه، آهنگ به کتابخانه خود اضافه کنند. به گزارش دیجیاتو به نقل از تک‌کرانچ، در حالی که این سرویس پخش موسیقی حاوی بیش از ۵۰ میلیون آهنگ برای مشتریان خود است، تاکنون کاربران تنها قادر به ذخیره 10 هزار آهنگ در بخش «Your Library» بودند.

 کاربران بی‌شماری در سال‌های اخیر خواهان حذف این محدودیت از اسپاتیفای بودند، اما این شرکت با چنین ایده‌ای مخالفت می‌کرد. این سرویس در سال ۲۰۱۷ اعلام کرده بود که برنامه‌ای برای افزایش محدودیت در Your Library ندارد، چرا که کمتر از یک درصد کاربران با این محدودیت مواجه می‌شوند. توسط سیستم جدید تنها می‌توان در کتابخانه بیش از 10 هزار آهنگ ذخیره کرد و برای پلی‌لیست‌های شخصی همچنان این محدودیت پابرجا است. کاربران تنها قادرند برای هر یک از پنج دستگاه خود برای گوش دادن به موسیقی در حالت آفلاین، حداکثر ۱۰ هزار آهنگ دانلود کنند و این محدودیت تغییری  نکرده است.

 اسپاتیفای در یادداشتی اعلام کرده که حذف محدودیت و دسترسی تمام کاربران به سیستم جدید، فرایندی زمانبر است. بنابراین اگر امروز چنین ویژگی را امتحان کنید، شاید با خطای «All Filled Up» مواجه شوید. اسپاتیفای محبوبیت بالایی در میان کاربران دارد به‌گونه‌ای که بالاترین سهم در این بخش از بازار را به خود اختصاص داده است. بر اساس آمار، سهم این سرویس پخش موسیقی در سال گذشته میلادی به ۳۵ درصد رسید و پس از آن، اپل موزیک با سهم ۱۹ درصدی قرار گرفت. این سرویس اخیرا به قابلیت «Group Session» مجهز شده که امکان گوش دادن همزمان به آهنگ توسط چندین کاربر را فراهم می‌کند.

الگوریتم‌های فیس‌بوک  به تفرقه‌انگیزی دامن می‌زنند

گزارشی جدید نشان می‌دهد فیس‌بوک با علم به اینکه الگوریتم‌های این شرکت به تفرقه‌ا‌‌فکنی و فعالیت گروه‌های افراطی دامن می‌زند، تلاشی برای اصلاح آنها نکرده است. به گزارش مهر به نقل از انگجت، طبق گزارشی جدید مدیران ارشد فیس‌بوک در برابر تلاش‌های داخل شرکت برای کاهش تفرقه‌انگیزی این پلتفرم مقاومت کرده‌اند. به نوشته وال‌استریت ژورنال گزارشی داخلی در فیس‌بوک الگوریتم‌هایی را رصد کرده که از «قابلیت جذب مغز انسان به تفرقه‌افکنی» سوءاستفاده و این شبکه اجتماعی را به یک مکان دوقطبی تبدیل می‌کند. این نشریه در تحقیقی دیگر اشاره کرده بود فیس‌بوک در سال ۲۰۱۶ میلادی متوجه شده به دلیل الگوریتم‌های توصیه‌ای، ۶۴ درصد کاربرانش به گروه‌های افراط‌گرای موجود در این پلتفرم  ملحق می‌شوند.

 سال بعد فیس‌بوک پروژه «فصل مشترک» را راه‌اندازی کرد. این پروژه تلاشی بود تا وضعیت دوقطبی در شبکه اجتماعی کاهش و همدردی میان کاربران افزایش یابد. اما در نهایت شرکت تصمیم گرفت درباره الگوریتم‌های توصیه‌ای فعالیتی انجام ندهد زیرا می‌ترسید ادعاها درباره تبعیض‌آمیز بودن فعالیت‌های شرکت بیشتر شود. از سوی دیگر تغییرات پیشنهادی دیگر برای کاهش این امر نیز به‌طور سطحی اجرا شدند. سخنگوی فیس‌بوک در بیانیه‌ای اعلام کرد این شرکت از سال ۲۰۱۶ تاکنون نکات بی‌شماری را آموخته و بیش از دو میلیون دلار صرف تحقیقات خارج شرکت درباره دوقطبی‌سازی فضای شبکه اجتماعی کرده است. در این بیانیه آمده است: «ما از ۲۰۱۶ تاکنون مطالب بسیاری آموختیم و آن شرکت سابق نیستیم. اکنون یک تیم یکپارچه‌سازی قدرتمند ساخته‌ایم، سیاست‌هایمان و عملکردهایمان را تقویت کرده‌ایم تا محتوای مضر را محدود کنیم. همچنین سعی داریم با کمک تحقیقات تاثیر پلتفرم خود روی جامعه را درک کنیم.»

شیائومی تولید موبایل 4G را متوقف می‌کند

طبق گزارشی جدید شرکت شیائومی قصد دارد تا پایان ۲۰۲۰ میلادی تولید موبایل‌های 4G را در چین متوقف کند تا منابع بیشتری صرف تولید دستگاه‌های 5G کند. به گزارش مهر به نقل از گیزموچاینا، شرکت‌های شیائومی از آغاز ۲۰۲۰ میلادی هر ماه موبایل‌های جدیدی در بازارهای مختلف عرضه می‌کند. تعداد زیادی از موبایل‌های جدید در چین نیز قابلیت 5G دارند. در همین راستا به گفته لی جون، مدیر ارشد اجرایی شیائومی، این شرکت تا پایان سال جاری تولید موبایل‌های4G در داخل چین را متوقف می‌کند. این شرکت چینی همچنین تحقیقات درباره 6G را آغاز کرده و مشغول توسعه ماهواره‌های اینترنتی است. به گفته جون، فناوری 5G با قابلیت‌های برگزاری ویدئو کنفرانس 4K/8K، بازی‌های رایانه‌ای در ابر و غیره صنعت موبایل را دگرگون می‌کنند.

 بنابراین برندهای شیائومی و ردمی موبایل‌هایی با این فناوری عرضه کرده‌اند. به دلیل شیوع ویروس کرونا در چین، زنجیره عرضه و ذخایر این شرکت با مشکلاتی روبرو شده و به همین دلیل اکنون ذخیره موبایل‌های 5G در انبارهای شرکت خالی است. همین موضوع سبب شده شیائومی ۲۵۰ میلیون یوان به کارخانه‌ها کمک کند تا تولید موبایل‌های مجهز به نسل پنجم اینترنت را افزایش دهند. همچنین این شرکت تصمیم دارد تا پایان ۲۰۲۰ میلادی تولید موبایل‌های 4G در چین را متوقف کند تا بتواند سرمایه بیشتری صرف دستگاه‌های 5G کند. با توجه به افزایش روزافزون محبوبیت فناوری‌های نوین و گسترش فعالیت شرکت‌های مختلف تکنولوژی و اپراتورهای بین‌المللی برای برقراری و توسعه زیرساخت‌های لازم برای فناوری نسل پنجم اینترنت 5G، یک رقابت تنگاتنگ میان غول‌های تکنولوژی درگرفته است و آنها در تلاشند نخستین اپراتور و شرکت مخابراتی باشند که امکان دسترسی و بهره‌برداری از جدیدترین نسل اینترنت را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند.

کرونا دوباره کارخانه نوکیا را  در هند تعطیل کرد

شرکت نوکیا فعالیت کارخانه خود در جنوب هند را پس از مثبت شدن جواب آزمایش کرونای کارگرانش متوقف کرد. به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، شرکت فنلاندی نوکیا که دیگر از معروف‌ترین شرکت‌های تولیدکننده موبایل در جهان به شمار می‌رود، چندی پیش از توقف و تعطیلی دوباره فعالیت و خطوط تولید کارخانه خود در جنوب هند خبر داد. کارخانه نوکیا همچون بسیاری دیگر از شرکت‌های بزرگ پس از حدود دو ماه قرنطینه سراسری در هند با حفظ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی آغاز به کار کرده بود و حالا به گفته منابع آگاه، به نظر می‌رسد که حداقل ۴۲ نفر از کارکنان و پرسنل فعال در این کارخانه به ویروس خطرناک و مرگبار کرونا یا بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند. البته این در حالی است که نوکیا هنوز به صورت رسمی در خصوص تعداد کارگران مبتلا به کرونا در کارخانه این شرکت در جنوب هند اظهارنظر نکرده است. سخنگوی نوکیا تنها در خصوص بازگشت و آغاز به کار دوباره فعالیت و خطوط تولید این کارخانه در آینده‌ای نزدیک با رعایت مسائل بهداشتی ابراز امیدواری کرده است. پیشتر نیز شرکت اوپو به عنوان یکی از تولیدکنندگان چینی موبایل از توقف کارخانه خود در پایتخت هند، دهلی‌نو، پس از ابتلای حداقل ۹ نفر از کارگران به کرونا خبر داده بود. بر اساس آخرین آمارهای منتشرشده، بالغ بر ۱۴۵ هزار و ۳۸۰ نفر در هند به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که در این میان ۴۱۶۷ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. شرکت چینی اوپو نیز در این اواخر فعالیت یکی از واحدهای خود را از سرگرفته بود. اما به دلیل ابتلای ۹ کارگر به ویروس کرونا مجبور به تعلیق فعالیت‌ها شد.

این در حالی است که همزمان با شروع گسترده و ویروس کرونا و اعلام قرنطینه در بسیاری از شهرها و کشورهای جهان، و دورکاری خیل عظیمی از کارکنان شرکت های مختلف معلوم و مشخص شد که تمامی کارهای لازم از طریق خانه و اینترنت نیز قابل انجام است و نیازی به حضور فیزیکی آنها در محل کار نیست.


 

ارسال نظر