دنیای فناوری

۱۳۹۹/۰۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۱۹۳

کارکنان توییتر  برای همیشه دورکار شدند

توییتر اعلام کرده تعداد زیادی از کارمندان این شرکت می‌توانند حتی پس از پایان یافتن همه‌گیری ویروس کرونا و به‌طور دایم دورکاری کنند. به گزارش مهر به نقل از تلگراف، توییتر معتقد است به دلیل وضعیت خاص شرکت توانسته کارمندان خود را دورکار کند. همچنین نیروهای انسانی این شرکت طی چندماه گذشته ثابت کرده‌اند می‌توانند از راه دور به فعالیت خود ادامه دهند. تعداد اندکی از کارمندان توییتر که حضور فیزیکی آنها لازم است مانند کارمندان بخش نگهداری سرورها همچنان باید در محل کار حاضر شوند. توئیتر تصمیم بازگشت کارمندان به دفاتر کاری را به عهده خود آنها گذاشته و تمام دفاتر این شرکت به جز تعداد اندکی از آنها تا ماه سپتامبر بازگشایی نخواهند شد.

تلگرام تسلیم امریکا شد

مدیرعامل اپلیکیشن تلگرام به تازگی از لغو پروژه بلاک‌چین و عرضه رمز ارز اختصاصی خود خبر داد. به گزارش ایسنا، پاول دوروف، موسس و مدیرعامل اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام به تازگی اعلام کرده که پروژه بلاکچین و معرفی و عرضه رمز ارز اختصاصی خود را تحت تاثیر و فشار مقامات امریکایی لغو خواهد کرد. شبکه باز تلگرام  (Telegram Open Network) که به‌طور مخفف TON نامیده می‌شد قرار بود بستری برای کاربران اپلیکیشن تلگرام فراهم کند تا بدون ارتباط با سرورهای خود فعال بماند و به کاربران رمزارز‌های مختلف همچون بیت‌کوین امکان فعالیت دهد. اپلیکیشن تلگرام که اخیراً به یک رکورد جدید در تعداد کاربران دست یافته بود و بالغ بر ۴۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه را برای خود به ثبت رسانده بود، حالا به نظر می‌رسد که پس از مدت‌ها درگیری و اختلاف با کمیته امنیت مبادلات ایالات متحده امریکا، تسلیم شده و اعلام کرده که پروژه پلتفرم بلاک‌چین و رمز ارز اختصاصی خود تحت عنوان گرام را لغو کرده است.

ساعت هوشمندی که  با عرق بدن کار می‌کند

محققان دانشگاه گلاسگوی اسکاتلند موفق به ابداع ساعت هوشمندی شده‌اند که از عرق بدن کاربر نیرو می‌گیرد. به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌رادار، محققان دانشگاه گلاسگو در اسکاتلند یک فناوری ابداع کرده‌اند که می‌تواند از عرق بدن به جای باتری‌های سنتی در دستگاه‌ها استفاده کند. این فناوری با جمع‌آوری عرقی که بدن به‌طور طبیعی تولید می‌کند، کار می‌کند و باعث می‌شود یون‌های موجود در آن به پلیمرهای موجود در این فناوری واکنش دهند و در نتیجه واکنشی ایجاد می‌شود که برق تولید می‌کند. محققان این فناوری را با بستن یک نسخه کوچک از این سلول به دونده‌های در حال دویدن آزمایش کردند و دیدند که این سلول توانست چند لامپ LED را روشن کند که نشان داد این فناوری کار می‌کند و از لحاظ تئوری می‌تواند در مقیاس بزرگ‌تر نیز کار کند. اما آیا این فناوری می‌تواند در زندگی واقعی به شکل مناسب کار کند؟ با توجه به نتایج آزمایش اولیه، این فناوری مبتنی بر عرق کار می‌کند، اما به نظر نمی‌رسد که به اندازه کافی نیرو تولید کند تا به کاربر امکان دهد شارژ دستگاه پوشیدنی خود را به روش سنتی کنار بگذارد. در عوض این فناوری می‌تواند مکمل شارژ استاندارد باشد، به این معنی که می‌توان با وجود آن، ردیاب تناسب اندام یا ساعت هوشمند را به مراتب کمتر از آنچه در حال حاضر مجبور هستیم، شارژ کنیم. به نظر می‌رسد این فناوری برای ردیاب‌های تناسب اندام مناسب است، چرا که به‌طور معمول هنگام انجام فعالیت ورزشی که با تولید عرق همراه است، پوشیده می‌شوند، اما این امکان وجود دارد که این فناوری در ساعت‌های هوشمند نیز کار کند.

ثبت رکورد روزانه در ناحیه آهن‌سازی شرکت فولاد مبارکه

همکاران تلاشگر ناحیه آهن‌سازی با ثبت رکورد تولید روزانه آهن اسفنجی به میزان 8 هزار و 815 تن در واحد شهید خرازی موفقیت دیگری را در سال جهش تولید به نام خود ثبت کردند. داریوش رشیدی مدیر ناحیه آهن‌سازی با اعلام این خبر افزود: رکورد روزانه قبلی به میزان 8هزار و 640 تن بود که در فروردین‌ماه 99 به دست آمده بود. این رکورد تولید روزانه در سال جهش تولید و در ادامه عملکرد موفقیت‌آمیز این ناحیه در این سال حاصل شده که ناشی از عزم راسخ همکاران در این ناحیه برای مشارکت هرچه بیشتر در حرکت روبه‌رشد در مسیر تولید بیشتر و اقتصاد کشور است. وی همچنین افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته و اهتمام کلیه کارکنان ناحیه آهن‌سازی و واحدهای پشتیبانی، عملکرد درخشانی در سال 99 به ثبت برسانیم.

 

ارسال نظر