دنیای فناوری

۱۳۹۹/۰۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۱۱۷

بدافزارها و ویروس‌های رایانه‌ای به عکس تبدیل می‌شوند

مایکروسافت و اینتل در حال اجرای طرحی مشترک هستند که در قالب آن بدافزارهای خطرناک برای تجزیه و تحلیل دقیق‌تر به عکس تبدیل شوند. به گزارش مهر به نقل از زددی نت، طرح یادشده در قالب یک پروژه یادگیری عمیق ماشینی موسوم به استامینا اجرا می‌شود. از این طریق شناسایی و طبقه‌بندی بدافزارها تسهیل می‌شود. بر همین اساس، نمونه‌هایی از بدافزارهای مختلف به عکس تبدیل شده و سپس این عکس‌ها اسکن می‌شوند تا الگوها و بافت‌های اختصاصی آنها استخراج شوند. در نهایت این فرایند به تولید یک فایل نهایی متشکل از کدهای باینری می‌انجامد که درک و تحلیل بدافزارها را تسهیل می‌کند.

مشترکان شبکه 5G  روی نردبان صعود

شرکت مخابراتی اریکسون به تازگی پیش‌بینی خود از تعداد مشترکان شبکه 5G تا سال ۲۰۲۵ میلادی را تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا افزایش داده است. به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، شرکت سوئدی اریکسون که از بزرگ‌ترین و معتبرترین اپراتورهای مخابراتی در جهان به شمار می‌رود و در سال‌های اخیر تلاش بسیاری برای توسعه زیرساخت‌های مربوط به راه‌اندازی نسل پنجم شبکه اینترنت همراه موسوم به شبکه 5G کرده است، به تازگی اعلام کرده که تحت تاثیر شیوع گسترده و همه‌گیری ویروس کرونا که منجر به اعلام وضعیت اضطراری، قرنطینه، تعطیلی تمامی کسب‌وکارها و دورکاری کارکنان شرکت‌های مختلف در کشورهای مختلف جهان شد، تعداد مشترکان شبکه 5G تا سال ۲۰۲۵ میلادی به ۲.۸ میلیارد کاربر افزایش پیدا خواهد کرد. این شرکت پیشتر برآورد و اعلام کرده بود که تا پنج سال آینده تعداد مشترکان نسل پنجم اینترنت همراه، ۲.۶ میلیارد کاربر خواهد بود.

ارسال کمک‌های بهداشتی گوانگجو و شیان به اصفهان 

ظرفیت امور بین الملل شهرداری اصفهان در دسترس دستگاه‌های دولتی و غیردولتی است  پیوندها و نامه‌نگاری‌های اصفهان با شهرهای خواهرخوانده برای برون رفت از مشکلات ناشی از کرونا به بار نشست و بیش از یکصد جعبه اقلام بهداشتی شامل ماسک، لباس ایزوله و عینک از شیان و گوانگجو ارسال شده و در اختیار شهر اصفهان قرار گرفت تا بین کادر درمانی توزیع شود. در همین رابطه اقلام اهدایی شهر شیان به اصفهان با شعار «رفاقت در روزهای مشقت» برای توزیع در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار گرفت.  به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه در شرایط شیوع کرونا با یک بیماری روبرو بودیم که تصویرسازی شرایط از دو ماه آینده را دشوار می‌کرد، اظهار کرد: با وجود این چالش می‌توانستیم شرایط شهرهایی که قبل از ما درگیر شده‌اند را ببینیم و از تجربیات آنها استفاده کنیم. 

 

ارسال نظر