دنیای فناوری

۱۳۹۹/۰۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۹۵۶

نقص امنیتی در محصولات کلود غول نرم‌افزاری اروپا

شرکت نرم‌افزاری سپ آلمان از شناسایی یک آسیب‌پذیری امنیتی در ۹ درصد از محصولات کلود مورد استفاده ۴۴۰ هزار مشتری خود خبر داد. به گزارش مهر به نقل از زد‌دی نت، سپ اعلام کرده حفره امنیتی یادشده را به دنبال بررسی داخلی یکی از پلتفرم‌های خود را شناسایی کرده است. علت این مساله بی‌توجهی به یک یا چند استاندارد امنیتی در پلتفرم‌های سپ عنوان شده است. این شرکت حاضر به ارایه توضیحات بیشتر در این زمینه نشده است. سپ همچنین حاضر به ارایه توضیحات فنی در مورد ماهیت این آسیب‌پذیری امنیتی نشده است. این شرکت هنوز وصله امنیتی برای برطرف کردن مشکل یادشده عرضه نکرده و امیدوار است این وصله‌ها تا سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ عرضه شوند. سپ مدعی است، بررسی‌های کارشناسان امنیتی آن نشان می‌دهد هنوز هیچ فرد یا مجموعه‌ای از آسیب‌پذیری امنیتی شناسای‌ شده سوءاستفاده نکرده و داده‌های کاربران به دست هکرها یا جنایتکاران آنلاین نیفتاده است. این شرکت قبلاً هم برخی حفره‌های امنیتی را در تولیدات خود شناسایی و برطرف کرده بود که از جمله آنها می‌توان به Success Factors، Concur، CallidusCloud Commissions، Callidus Cloud CPQ، C4C/Sales Cloud  و پلتفرم‌های کلود و آنالیتیکس اشاره کرد.

تغییرات جدید زوم برای مقابله با حملات هکری

طراحان نرم‌افزار ویدئوکنفرانس زوم قصد دارند قابلیت‌های امنیتی این نرم‌افزار را تقویت کنند تا از حملات و مزاحمت‌های مکرر هکری جلوگیری کنند. به گزارش مهر به نقل از انگجت، همزمان با افزایش حمله به نرم‌افزار زوم و ورود ناگهانی افراد مزاحم به داخل اتاق‌های مجازی گفت‌وگو، طراحان این نرم‌افزار برای مقابله با این پدیده که به اصطلاح بمباران زومی یا zoombombing نام گرفته، دست به کار شده‌اند. از همین رو، ادمین‌های اتاق‌ها به‌تازگی به گزینه از کار انداختن شناسه‌های شخصی افراد مزاحم و نیز امکانات بیشتر برای برنامه‌ریزی و آغاز نشست‌های مختلف دسترسی یافته‌اند. اما از تاریخ نهم مه‌تمامی حساب‌های کاربری که بخواهند وارد محیط یک نشست شوند باید از کلمه عبوری که ادمین در اختیار آنها می‌گذارد، استفاده کنند. همچنین ادمین از گزینه‌های بیشتری برای تنظیم سطح دسترسی سایر حضار یک نشست و نیز بررسی هویت و صلاحیت آنها برخوردار خواهد بود. شیوع ویروس کرونا و خانه‌نشینی میلیون‌ها کارمند و نیروی حرفه‌ای در سراسر جهان، استفاده از نرم‌افزار زوم را افزایش داده ولی مزاحمت‌های شدید در محیط این نرم‌افزار برای معلمان، دانش‌آموزان، صاحبان مشاغل و غیره بسیاری از افراد را به سمت استفاده از نرم‌افزارهای رقیب مانند گوگل میت سوق داده است.

فرصت دوباره توییتر به کاربران قبل از ارسال

توییتر ویژگی جدیدی را برای مقابله با قلدری سایبری و آزار آزمایش می‌کند و به کاربران فرصت می‌دهد قبل از انتشار پاسخ‌های اهانت‌آمیز به یک توییت، آن را دوباره بررسی کنند. به گزارش خبرگزاری به نقل از انگجت، توییتر مشغول آزمایش ویژگی جدید است تا با قلدری سایبری و آزار در این پلتفرم مقابله کند. این شرکت طی یک طرح آزمایشی، قبل از پاسخ به توییت و ارسال یک پیام اهانت‌آمیز از کاربران می‌خواهد درباره آن دوباره فکر کنند. در بیانیه توییتر آمده است: «ما برای اینکه به کاربران اجازه دهیم دوباره درباره پاسخشان به یک توییت دوباره فکر کنند، طرحی را به‌طور محدود در دستگاه‌های iOS آزمایش می‌کنیم. طی این طرح اگر پاسخ کاربران حاوی مطالبی آزاردهنده باشد، به آنها فرصت داده می‌شود تا قبل از انتشار، آن را بررسی کنند.» این ویژگی مشابه قابلیت «ضدقلدری» است که سال گذشته اینستاگرام ارایه کرد. این اپلیکیشن اشتراک‌گذاری عکس با استفاده از هوش مصنوعی متن‌های اهانت‌آمیز را ردیابی می‌کند و از کاربران می‌خواهد قبل از ارسال کامنت، دوباره فکر کنند. نسخه این ویژگی در توییتر به دنبال واژه‌هایی در یک پاسخ می‌گردد که مشابه نمونه‌هایی است که قبلا گزارش شده‌اند. مدت‌هاست که توییتر با آزار در فضای آنلاین مقابله می‌کند و ویژگی‌های مختلفی را برای این منظور به کار گرفته است.

رونمایی از بزرگ‌ترین تلویزیون OLED جهان

ال‌جی تلویزیونی با نمایشگر OLED و وضوح تصویر 8K رونمایی کرده که بزرگ‌ترین نمایشگر «اوال‌ای‌دی»جهان است. به گزارش مهر به نقل از گیزموچاینا، شرکت ال‌جی از بزرگ‌ترین و یکی از گران‌قیمت‌ترین تلویزیون‌های خود رونمایی کرده است. این دستگاه بخشی از سری LG Signiture است. نمایشگر عظیم ۸۸ اینچی وضوح8K دارد و در ژوئن ۲۰۲۰ میلادی عرضه می‌شود. تلویزیون LG OLED 8K در سری ZX و در دو سایز عرضه می‌شود که یکی از آنها نمایشگر OLED و ۸۸ اینچی با وضوح 8K است. دیگری نیز نمایشگری ۷۷ اینچی با همین کیفیت وضوح است. شرکت کره‌ای ال‌جی ادعا می‌کند این تلویزیون‌ها به دلیل ۴ برابر تراکم پیکسل بیشتر تصاویر زنده‌تری نسبت به نمایشگرهای 4K دارند. متاسفانه در حال حاضر هیچ محتوای 8K برای نمایش آماده نیست. بنابراین تصاویری که در این دستگاه نمایش داده می‌شود نسبت به تلویزیون‌های عادی 4K کیفیت بهتری دارند. قیمت نسخه ۸۸ اینچی این تلویزیون ۳۴ هزار و ۶۷۶ دلار و نسخه ۷۷ اینچی ۲۳ هزار و ۴۳۰ دلار اعلام شده است. این دستگاه بسیار نازک و شبیه عکسی روی دیوار است همچنین نمایشگر ۸۸ اینچی ال جی به دستیار صوتیLG ThonQ مجهز است. در نسخه ۸۸ اینچی پردازشگر Gen3 AI نصب شده است.

۲۵ درصد کارمندان ایر‌بی‌ان‌بی اخراج می‌شوند

وب‌سایت ایر‌بی‌ان‌بی که مردم در آن اقامتگاه‌های خود را اجاره می‌دهند، اعلام کرده به دلیل شیوع ویروس کرونا، ۲۵ درصد نیروی کار خود در سراسر جهان را اخراج می‌کند. به گزارش مهر به نقل از تلگراف، شرکت امریکایی «ایر‌بی‌ان‌بی (Airbnb) » اعلام کرده به دلیل پیامدهای اقتصادی ناگوار شیوع ویروس کرونا ۲۵ درصد نیروی کار خود در سراسر جهان را اخراج می‌کند و احتمالا کسب‌وکار خود را کوچک‌تر کند. ایر‌بی‌ان‌بی وب‌سایتی است که مردم در آن اقامتگاه‌ کرایه می‌دهند. برایان چسکی، مدیر ارشد اجرایی این شرکت در نامه‌ای به کارمندان این خبر را اعلام کرده و گفته است هیچ چاره‌ای جز اخراج ۱۹۰۰ نفر از کارمندان و کاهش تمرکز شرکت روی پروژه‌های آزمایشی ندارد. به گفته او ویرانی کسب‌وکار ایر‌بی‌ان‌بی موقت یا کوتاه‌مدت نیست. چسکی طرح این شرکت برای بازگشت به نقطه اولیه و لغو سرمایه‌گذاری در هتل‌ها و خدمات مسافرتی را نیز توضیح داده. این در حالی است که قرار بود در سال جاری شرکت ایر‌بی‌ان‌بی سهام خود را در بورس عرضه کند. اما به دلیل شیوع ویروس کرونا با کاهش شدید رزرو اقامتگاه و درآمدهای دیگر روبرو شده است. پیش‌بینی می‌شود درآمد این شرکت نسبت به سال ۲۰۱۹ میلادی نصف شود. کارمندان اخراجی ایر‌بی‌ان‌بی پاداش ۱۴ هفته خدمت همراه پاداش کل خدمت آنها در شرکت را دریافت می‌کنند.

 

ارسال نظر