احداث ۳۰ مرکز بهداشتی- درمانی برکت در مناطق محروم

۱۳۹۹/۰۲/۱۴ - ۱۱:۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۶۶۸۱۹

به گفته معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام، این بنیاد در سال جدید ۳۰ مرکز بهداشتی- درمانی جدید می‌سازد. 

محمد مهجوری با بیان این مطلب افزود: بنیاد برکت امسال ساخت ۳۰ مرکز بهداشتی- درمانی شامل خانه بهداشت، پایگاه سلامت، آزمایشگاه، مرکز تجهیزات پزشکی، پایگاه اورژانس، مرکز بهداشت و مرکز جامع سلامت را در مناطق محروم و روستایی کشور در دستور کار دارد. وی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت در سال گذشته نیز ۴۰ مرکز جامع سلامت و خانه بهداشت را در مناطق کمتر توسعه یافته کشور به بهره‌برداری رسانده است. معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت با اشاره به برخورداری ۱۹ استان کشور از خدمات این بنیاد در حوزه پروژه‌های عمرانی مرتبط با بهداشت و درمان گفت: با ساخت و تکمیل ۳۰ مرکز بهداشتی- درمانی بنیاد برکت در سال ۹۹ تعداد پروژه‌های بنیاد در این حوزه تا پایان سال جاری به ۱۷۰پروژه خواهد رسید.

مهجوری تصریح کرد: بنیاد برکت قرارداد ساخت و تکمیل ۲۱۰ پروژه بهداشتی- درمانی را در سراسر کشور دارد که برای عملیاتی کردن این پروژه‌ها ۷۰۰میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی کرده است.

وی تاکید کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با هدف توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی، ارتقای شاخصه‌های سلامت و بهداشت و ارایه خدمات درمانی به مردم مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، اجرا  و تکمیل پروژه‌های بهداشتی- درمانی را در مناطق محروم و روستایی کشور از طریق بنیاد برکت دنبال می‌کند.  به گفته معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت، پروژه‌های بهداشتی- درمانی این بنیاد در ۱۹ استان و ۹۴ شهرستان به بهره‌برداری رسیده یا در حال ساخت است.  مهجوری با اشاره به اینکه استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان و لرستان بیشترین سهم را از پروژه‌های بهداشتی- درمانی بنیاد برکت را به خود اختصاص داده‌اند، اظهار داشت: همچنین در حوزه‌ امور زیربنایی، مشارکت در ساخت و تکمیل ۱۱ بیمارستان در مناطق محروم، از برجسته‌ترین اقداماتی است که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از طریق بنیاد برکت انجام داده، که تاکنون ۸ بیمارستان در شهرستان‌های درگز، مینودشت، گرمسار، میانه، بانه، فردوس، قرچک ورامین و بهار در همدان به بهره‌‌برداری رسیده و احداث بیمارستان‌ نی‌ریز در استان فارس نیز امسال به پایان خواهد رسید.

 

ارسال نظر