دنیای فناوری

۱۳۹۹/۰۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۸۱۸

هوش مصنوعی انسان‌ها را  از مذاکرات تجاری حذف کرد

یک شرکت نوپا در کشور استونی که خدمات هوش مصنوعی ارایه می‌دهد از عرضه ابزاری خبر داده که با استفاده از آن می‌توان انسان‌ها را از مذاکرات تجاری حذف کرد. به گزارش مهر به نقل از زددی‌نت، شرکت پاکتوم می‌گوید ابزار یادشده توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای والمارت امریکا به کار گرفته شده و آنها رضایت داشته‌اند. پاکتوم که چند ماه قبل توسط 8 نفر تأسیس شده، امیدوار است با خودکارسازی فرآیند مذاکرات تجاری بتواند تحولی اساسی در این عرصه ایجاد کند. یکی از موسسان این شرکت به نام کاسپار کورجس قبلاً برنامه‌ای برای تسهیل مسکن‌یابی از طریق اینترنت عرضه کرده بود. ماشین‌های هوشمند به‌زودی به جای ایفای نقش پشتیبان در جریان مذاکرات تجاری، به مذاکره‌کنندگانی حرفه‌ای مبدل می‌شوند. در این شرایط انسان‌ها فرصت دارند تا روی تصمیم‌گیری‌های استراتژیک‌تری متمرکز شوند و کارهای اجرایی و عملیاتی را به سیستم‌های هوشمند بسپارند. به گفته وی، ابزار طراحی‌شده توسط پاکتوم دارای یک داشبورد است که می‌تواند به‌طور خودکار روند مذاکرات را آغاز کرده و به نتیجه برساند. در نهایت کاربران شاهد آن هستند که از ۱۰۰۰ مذاکره برنامه‌ریزی‌شده در یک هفته ۶۰۰ مورد به نتیجه رسیده و قراردادهای آنها به‌طور خودکار امضا شده‌اند. سیستم مذاکره هوشمند پاکتوم از امکاناتی مانند ابزار مصاحبه با مشتری، قابلیت ضبط تمامی اطلاعات جمع‌آوری‌شده در طول مذاکره به‌صورت طبقه‌بندی‌شده و منظم، تعیین ارزش و اهمیت عقد قرارداد با طرف مذاکره برخوردار است.

نصب برنامه ردیابی کرونا در هند اجباری شد

اپلیکیشن‌های ردیابی ویروس کرونا از طریق تعاملات شهروندان یکی از راه‌های مهار شیوع این ویروس است که در بسیاری از کشورها مورد توجه قرار گرفته اما مشکلاتی نظیر نقض حریم خصوصی همواره به این برنامه‌ها نسبت داده می‌شود. به نظر می‌رسد دولت هند بی‌توجه به این مسائل استفاده از برنامه مخصوص خود را برای تمامی کارمندان دولتی و خصوصی و تقریبا هر شخصی که شغل دارد، اجباری کرده است. به گزارش دیجیاتو به نقل از انگجت، نصب برنامه «آروگیا سِتو (Aarogya Setu) » برای تمامی افرادی که شغل دارند، از چهار می‌اجباری شده و وزارت داخلی کشور هند از مقامات دولتی و صاحبان مشاغل انتظار نظارت بر نصب این برنامه را دارد. این اپ تاکنون روی ۸۰ میلیون دستگاه نصب شده و دولت هند انتظار دارد که تمامی ۳۵۰ میلیون کاربر گوشی هوشمند، از آن استفاده کرده و این اپ را نصب کنند. با وجود اینکه استفاده از برنامه برای کنترل و پیش‌بینی شیوع کرونا ممکن است در مهار آن کمک کند، اما ترس از سوءاستفاده از آن برای نظارت همگانی شهروندان، باعث شده بسیاری از کشورها تمایلی به استفاده از این نوع برنامه‌ها نداشته باشند. البته این برنامه، شناساگرهای هر دستگاه‌ها را به صورت ناشناس ذخیره کرده و تعاملات بلوتوثی با دیگر دستگاه‌ها را به صورت رمزنگاری شده نگه می‌دارد. اما بنیاد اینترنت آزاد می‌گوید این اپ استانداردهای لازم امنیتی را ندارد و الگوریتم‌های ذخیره‌سازی را نیز به صورت شفاف ارایه نمی‌کند.

سیاست‌گذاری سنای امریکا برای اپلیکیشن‌های کرونایی

سنای امریکا قصد دارد قانون جدیدی را به تصویب برساند که در آن درباره نحوه حفظ حریم شخصی کاربران و اپلیکیشن‌های مقابله با کرونا تصمیم‌گیری شده است. به گزارش مهر به نقل از انگجت، با شیوع گسترده ویروس کرونا، بسیاری از دولت‌های جهان اپلیکیشن‌هایی را برای شناسایی موقعیت مکانی شهروندان خود عرضه کرده‌اند تا جلوی شیوع بیشتر این ویروس گرفته شود. این برنامه‌ها با مشخص کردن محله‌ها و افراد آلوده به دیگران برای یافتن مسیری ایمن‌تر به منظور جابه‌جایی کمک می‌کنند، اما می‌توانند حریم شخصی و امنیت کاربران خود را به‌علت دسترسی به داده‌های موقعیت مکانی به خطر بیندازند. با توجه به سابقه بسیاری از دولت‌های غربی در زمینه جاسوسی از کاربران اپلیکیشن‌های تلفن همراه، این بار گروهی از سناتورهای امریکایی برای مشخص کردن دقیق تنظیمات حریم شخصی اپلیکیشن‌های ردگیری افراد دست به کار شده‌اند. بر اساس طرح پیشنهادهای چهار سناتور، قانونی موسوم به حفاظت از داده‌های مصرف‌کنندگان برنامه‌های کرونایی به تصویب می‌رسد که جزئیات مربوط‌به شیوه جمع‌آوری اطلاعات کاربران در آنها مشخص شده است. در این قانون در مورد تنظیمات امنیتی که باید در چنین اپلیکیشن‌هایی رعایت شود به تفصیل توضیح داده شده است. میزان و کیفیت داده‌های قابل افشا برای دولت و شرکت‌های ثالث و مدت زمان نگهداری داده‌ها و نیز شیوه ذخیره‌سازی آنها هم در طرح پیشنهادی مذکور اعلام شده است.

کیک‌استارتر 45  درصد  نیروی کار خود را اخراج می‌کند

شرکت امریکایی کیک‌استارتر که در زمینه پشتیبانی از شرکت‌های نوپا و ایده‌های خلاقانه فعالیت می‌کند، از اخراج 45 درصد از نیروی کار خود به‌علت رکود اقتصادی ناشی از بیماری کرونا خبر داده است. به گزارش فارس به نقل از انگجت، شیوع ویروس کرونا به بسیاری از کسب‌وکارها به‌شدت لطمه زده و کیک‌استارتر نیز از این مشکل مصون نمانده است. این شرکت که به تامین منابع مالی مورد نیاز استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های خلاق کمک می‌کرد، خود دچار مشکل شده و به‌طور رسمی از کاهش نیروی کار خود خبر داده است. این شرکت هنوز برنامه دقیق خود برای اخراج نیروی کار را اعلام نکرده و قرار است جزییات بیشتر در این زمینه را طی روزهای آینده اعلام کند. کیک‌استارتر افزوده که افراد اخراجی برای پیوستن به شرکت‌های رقیب منعی نخواهند داشت. کیک‌استارتر برای کاهش فشار وارده به کارمندان اخراجی خود از پرداخت 4 ماه حق سنوات به آنها و نیز پرداخت 6 ماه حق بیمه درمانی به کارمندانی که سالانه ۱۱۰ هزار دلار و کمتر دریافت می‌کرده‌اند خبر داده است. رقم اخیر در مورد افرادی که بیش از ۱۱۰ هزار دلار دریافتی داشته‌اند تنها برای 4 ماه پرداخت می‌شود. ایده‌های جدید در همه زمینه‌ها از فناوری گرفته تا آشپزی در وب‌سایت این شرکت برای جذب سرمایه عمومی تحت پوشش قرار می‌گرفتند. تا به امروز بیش از ۱۱۵ هزار ایده خلاقانه توسط کیک‌استارتر تامین مالی شده‌اند.

هکرها اطلاعات ۱۵ میلیون را منتشر کردند

هکرها بعد از دسترسی به اطلاعات ۱۵ میلیون نفر اندونزیایی که کاربر سایت توکوپدیا بودند، این اطلاعات را در فضای مجازی منتشر کردند. به گزارش مهر به نقل از زددی‌نت، توکوپدیا بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین کشور اندونزی است و میلیون‌ها نفر از مردم این کشور هر روز از آن استفاده می‌کنند. داده‌های هک‌شده کاربران توکوپدیا در یک مجمع آنلاین مشهوری هکری منتشر شده است. افشای اطلاعات کاربران توکوپدیا در روز جمعه گذشته انجام شده و بر اساس ادعای هکرها سرقت این اطلاعات در ماه مارس انجام شده است. آنان می‌گویند اطلاعات منتشرشده تنها بخش کوچکی از حجم بسیار بالای داده‌های مسروقه است. هکرها می‌گویند امیدوارند با افشای بخش‌هایی از اطلاعات ۱۵ میلیون کاربر توکوپدیا، افراد دیگری برای رمزگشایی از کلمات عبور کدگذاری‌شده به کمک آنها بیایند تا این افراد در نهایت به‌طور کامل به حساب کاربری هر فرد دسترسی یابند. از جمله اطلاعاتی که هکرها در فضای مجازی منتشر کرده‌اند می‌توان به نام و نام خانوادگی افراد، آدرس‌های ایمیل، شماره‌های تلفن همراه، کلمات عبور رمزگذاری‌شده، تاریخ تولید افراد، شناسه‌های کاربری، زمان ایجاد حساب کاربری، آخرین ورود، آدرس، سطح تحصیلات و غیره اشاره کرد. توکوپدیا که شباهت زیادی به آمازون دارد، با جلب سرمایه‌ای ۲.۴ میلیارد دلاری فعالیت خود را در ماه‌های اخیر به‌شدت گسترش داده و یکی از ۲۰۰ سایت برتر اینترنت بر اساس آمار الکساست.

 

ارسال نظر