جاسوسی هکرهای اسراییلی از کاربران واتس آپ

۱۳۹۹/۰۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۶۹۵
جاسوسی هکرهای  اسراییلی از کاربران  واتس آپ

واتس آپ یک بار دیگر یک شرکت اسراییلی را به جاسوسی و هک اطلاعات بسیاری از مقامات، فعالان حقوق بشر و بسیاری دیگر از کاربران این پیام رسان متهم کرد. به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، سال گذشته جنجال‌های متعددی در خصوص جاسوسی یک گروه هکری اسراییلی از مقامات رسمی برخی از کشورهای جهان، فعالان حقوق بشر، روزنامه‌نگاران و خبرنگاران از طریق اپلیکیشن واتس آپ در فضای مجازی منتشر شد. همان زمان نیز شرکت واتس آپ که از زیرمجموعه‌های فیس‌بوک به شمار می‌رود، انگشت اتهام را به سمت یک شرکت اسراییلی توسعه‌دهنده نرم‌افزارهای جاسوسی و هکری تحت عنوان

 NSO Group نشانه گرفت و در ۲۹ اکتبر شکایتی رسمی را علیه این گروه هکری تنظیم کرد و تحویل دادگاه عالی در خصوص رسیدگی به این پرونده داد. حالا واتس‌آپ یک بار دیگر در اسناد و مدارک جدید خود که تحویل این دادگاه عالی داده است، شرکتNSO Group را به نفوذ، هک و جاسوسی از اطلاعات 1400 نفر از کاربران اپلیکیشن پیام‌رسان واتس آپ متهم و خاطرنشان کرده است که این گروه از هکرها و مجرمان سایبری با سوء‌استفاده از سرورهای مستقر در ایالات متحده، داده‌ها و اطلاعات مهمی از مقامات ارشد دولتی و فعالان حقوق بشر و خبرنگاران در سراسر جهان را به سرقت برده و به آنها دسترسی پیدا کرده‌اند. 

پیش تر اعلام شده بود که فناوری این شرکت به واسطه مجوزهای صادر شده به دولت‌ها فروخته شده است تا علیه جنایت و تروریسم به کار گرفته شود.

 

ارسال نظر