تغییر الگوی جست‌وجوی کاربران گوگل

۱۳۹۹/۰۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۱۷۷

گوگل با انتشار گزارشی در مورد الگوهای جدید جست‌وجو پس از بحران ویروس کرونا، توضیحاتی را درباره پنج تغییر مهم در رفتار کاربران ارایه کرده است. اطلاع از این ترندها در دوران کرونا می‌تواند در رفع نیازهای مشتریان و کاربران نقش موثری ایفا کند. به گزارش دیجیاتو به نقل از سرچ‌انجین‌، تاثیر کرونا بر دنیا آنقدر گسترده و عمیق است که کمتر سازمانی کسب‌و‌کار خود را به شیوه قبل به پیش می‌برد و این تاثیر حتی نحوه جست‌وجوی کاربران در گوگل را هم دستخوش تغییر کرده است. گوگل با تحلیل رفتار کاربران پنج تغییر عمده را شناسایی کرده که اهدافی از جمله جمع‌آوری اطلاعات حیاتی، ایجاد ارتباطات جدید، انطباق با تغییرات در زندگی روزمره، تحسین قهرمان‌ها و مراقبت از خود و دیگران را دنبال می‌کنند.

این روزها با بسته شدن مدارس، دورکاری کارکنان و اعمال قرنطینه زندگی روزمره شاهد تغییراتی عمیق است و کاربران و مشتریان برای کنار آمدن با شرایط به محتوای جدید و مفید نیاز دارند. کسب‌وکارها و سازمان‌ها باید با اطلاع‌رسانی دقیق، شفاف و همراه با جزییات درباره چگونگی ارایه سرویس‌ها و زمان و مکان آن به مشتریان کمک کنند به همین دلیل جست‌وجوها در موارد خرده‌فروشی، سوالاتی در مورد امکان فریز کردن غذاهای مختلف، تحویل اجناس در خانه، کار و مشاغل کوتاه‌مدت و تعویق بازپرداخت وام رو به افزایش است. برندها و بازاریاب‌ها با تولید محتوا در این زمینه می‌توانند کاربران را جذب کرده و به آنها کمک کنند. گوگل در این زمینه به برندها توصیه‌ کرده است: فعالیت‌هایتان را دقیق و واضح برای مخاطبان شرح داده و به آنها اطمینان دهید که کنارشان ایستاده‌اید، در پذیرش لغو سفارش‌ها و بازپرداخت هزینه دریافتی انعطاف‌پذیر باشید.

از طرفی شهروندانی که ناچار به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی شده‌اند، در دنیای مجازی به دنبال برقراری ارتباطات جدید هستند. همین عامل باعث شده جست‌وجو برای موضوعاتی مثل ویدیوهایی با مضمون اجرای یک کار به‌صورت دسته‌جمعی (مطالعه، آشپزی و ضدعفونی گروهی در یوتیوب شاهد بیشترین رشد بوده‌اند)، بازی آنلاین چندنفره و دورهمی‌های مجازی بیشتر شود. گوگل به این کسب‌و‌کارها توصیه می‌کند به دنبال راه‌هایی برای برقراری ارتباط بین مشتریان به صورت محلی یا جهانی باشند و ایفای نقش در ایجاد یا ارتقای تجارب مشترک و مجازی افراد را در دستور کار قرار دهند.

از طرفی در این مدت عادات آنلاین کاربران در حال تغییر است چرا که ناچاربه انطباق خود با نیازهای زندگی در قرنطینه هستند. همین عامل باعث شده جست‌وجو برای عبارت‌های «خودت انجامش بده»، «دوچرخه ثابت» و «ست دمبل» بیشتر شود. همچنین مردم به تماشای نحوه کنار آمدن دیگران با قرنطینه نیز تمایل دارند و به همین خاطر تعداد بینندگان شوهای تلویزیونی که مجری آن را در خانه خود اجرا می‌کند، بیشتر شده است. گوگل برای کمک به مشتریان در این زمینه توصیه می‌کند به مردم اطمینان دهند که راه‌حل‌ها همیشه و همه جا در دسترس آنهاست، با استفاده از گوگل ترندز یا ابزارهای تحلیلی نیازهای افراد را تشخیص داده و استراتژی ارتباطی را بر اساس آن تدوین کنید و به‌صورت مرتب محتواهایی را برای اطلاع‌رسانی، سرگرمی، برقراری ارتباط یا افزایش روحیه منتشر کنید.

مردم به تلاش‌های مشاغل خاص در این روزها احترام گذاشته و از کادر درمان و کارمندان بانک گرفته تا پیک‌های تحویل کالا را تحسین می‌کنند. شاهد این مدعا هم افزایش جست‌وجوی عبارت سپاسگزاری از کارکنان مشاغل ضروری است. برای تشویق مردم به تحسین قهرمان‌های این روزها توصیه می‌شود افرادی که به بهبود شرایط کمک می‌کنند را پیدا کرده و از آنها پشتیبانی یا قدردانی کنید، قهرمان را بین کارکنان، مشتریان و حتی در منطقه فعالیت خودتان پیدا کرده و معرفی کنید و اگر در تجهیزات یا فناوری شما مواردی وجود دارد که به بهبود شرایط کمک می‌کند، آنها را معرفی کنید.در شرایط دشوار کنونی مردم به دنبال راهی برای تقویت خود و دیگران از نظر جسمانی و روانی هستند و به همین خاطر جست‌وجو برای راه‌حل‌های واقعی یا مجازی که به رفع کسالت، اضطراب و رفع تردیدها کمک کند، رو به افزایش است. شاخص‌ترین جست‌وجوها در این زمینه شامل پازل، ریلکس کردن و تور مجازی در گالری‌ها و موزه‌ها می‌شود. بهترین راهکارها برای کمک به مشتریان و کاربران از نظر گوگل شامل تسهیل امکان بازدید از موسسات فرهنگی یا مناظر طبیعی مورد علاقه مردم، حضور در گفت‌وگوها در مورد روش‌های حفظ سلامت و تندرستی در خانه و استفاده از پلتفرم‌های مورد استفاده بر اساس شرایط مشتریان تحت قرنطینه می‌شود.

 

 

ارسال نظر