اخبار

۱۳۹۹/۰۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۹۸۵

40  هزار شغل بنیاد برکت برای بیکارشدگان کرونایی

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام 40 هزار فرصت شغلی برای کسانی که شغل‌شان را در اثر شیوع کرونا از دست داده‌اند ایجاد می‌کند.

مدیرعامل بنیاد برکت ضمن بیان این مطلب افزود: 5 هزار میلیارد ریال را برای ایجاد 40هزار فرصت شغلی در سال 1399 اختصاص داده‌ایم که با توجه به شیوع ویروس کرونا و بیکار شدن بسیاری از کسانی که در مشاغل خدماتی مشغول به فعالیت بوده‌اند، این افراد در اولویت اشتغال‌زایی قرار دارند.

امیرحسین مدنی که در برنامه زنده «جان جهان» شبکه 5 سیما سخن می‌گفت، ادامه داد: طبق برآوردهای ما، 4 میلیون نفر در کشور در مشاغل خدماتی و روزمزد مشغول به فعالیت هستند و وابسته به هیچ مجموعه دولتی و خصوصی نیستند که بسیاری از آنها در اثر شیوع ویروس کرونا مشاغل خود را از دست داده و بیکار شده‌اند. متاسفانه هر چه کرونا ادامه پیدا کند، این آسیب جدی‌تر هم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بخشی از اعتبارات سال 99 خود را به اشتغال‌زایی برای این افراد اختصاص داده است و با هماهنگی و همکاری مجریان و تسهیل‌گران خود در سراسر کشور، 40هزار شغل برای آنها ایجاد می‌کند.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به بسیج همه امکانات این بنیاد و ستاد اجرایی فرمان امام برای مقابله با ویروس کرونا گفت: با همه توان در حوزه‌های مختلف مقابله با کرونا ورود کرده‌ایم و با تمام ظرفیت ماسک تنفسی سه لایه مکانیزه و بهداشتی، محلول و ژل ضدعفونی کننده، پوشاک بیمارستانی (گان) و لباس ایزوله مخصوص پزشکان و پرستاران تولید می‌کنیم. همچنین همه بیمارستان‌های برکت با 1200 تخت‌خواب در خدمت بیماران کرونایی هستند و به آنها خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی با ارایه آماری از اقدامات بنیاد برکت عنوان کرد: تا به امروز 4 میلیون و 100 هزار ماسک تنفسی، 36 هزار دست لباس‌های ایزوله بیمارستانی، 148 هزار دست لباس محافظ و 100 هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده را تولید و تحویل نهادهای ذیربط و دست اندرکار داده‌ایم.

مدیرعامل بنیاد برکت افزود: همچنین بسته‌های بهداشتی شامل ژل و مایع ضدعفونی کننده، ماسک تنفسی و دستکش یک‌بار مصرف را در مراکز درمانی مناطق محروم 6 شهرستان راور استان کرمان، دلفان استان لرستان، بهاباد استان یزد، سقز استان کردستان و هیرمند و دلگان استان سیستان و بلوچستان توزیع کرده‌ایم و در حال برنامه‌ریزی برای استمرار توزیع بسته‌های بهداشتی در سایر مناطق محروم کشور با ظرفیت بهره‌برداری برای 60 هزار نفر هستیم.

افزایش 477 کیلومتر خطوط توزیع به شبکه‌های توزیع برق

 مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران از افزایش477 کیلومتر خطوط توزیع به شبکه‌های توزیع برق مازندران در سال گذشته خبر داد.  مهندس رضا غفاری گفت: در سال گذشته 220 کیلومتر شبکه فشار متوسط و 257 کیلومتر شبکه فشار ضعیف به شبکه‌های توزیع برق مازندران افزوده شده است.  وی افزود: در مجموع حدود 29 هزار کیلومتر خطوط توزیع در حوزه توزیع برق مازندران وجود دارد که از این میزان 12 هزار و 393 کیلومتر شبکه فشار متوسط و 16 هزار و 653 کیلومتر شبکه فشار ضعیف است.

ادامه فعالیت‌های گازرسانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

 مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: پیمانکاران با رعایت پروتکل‌ها و ضوابط بهداشتی و ایمنی فعالیت خود را آغاز نمایند تا ضمن از سرگیری روند توسعه گازرسانی با نظارت واحد HSE سلامت کارگران نیز حفظ شود. به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان مازندران، «جعفر احمدپور» در نشست با مدیران ستادی گفت: تا 20 فروردین ماه ادارات استان با یک سوم پرسنل خود فعالیت می‌کنند و پس از این تاریخ، تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا خواهیم بود. وی با قدردانی از همکاران شرکت گاز مازندران به جهت رعایت تمامی اصول بهداشتی و پروتکل ابلاغ شده، بر ضرورت ادامه رفتار درست در مواجهه با بیماری کرونا و توجه جدی به الزامات بهداشتی تاکید کرد.

 

 

ارسال نظر