امریکا غول مخابراتی چین را به رشوه‌خواری متهم کرد

۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۶۴۵

تکنولوژی نیوز| وزارت دادگستری امریکا در ادامه نبرد تجاری با شرکت‌های فناوری چینی، این‌بار زد‌تی‌ای، غول مخابراتی این کشور را به رشوه‌خواری متهم کرده است. به گزارش مهر، وزارت دادگستری امریکا می‌گوید در حال تحقیق در مورد عملکرد زد‌تی‌ای است تا مشخص شود آیا این شرکت به برخی مقامات خارجی رشوه پرداخت کرده یا خیر. در صورت اثبات این موضوع دولت امریکا برای وضع مجازات‌های جدید علیه زد‌تی‌ای بهانه‌ای جدید خواهد یافت.

دولت امریکا پیش از این با متهم کردن شرکت چینی هواوی به جاسوسی سایبری به نفع پکن تلاش کرده بود تا کشورهای دیگر را از همکاری با آن بازدارد. اما تا به امروز اکثر متحدان اروپایی و آسیایی کاخ سفید درخواست‌های دولت ترامپ در این زمینه را رد کرده‌اند.

 تحقیقات در مورد زد‌تی‌ای در امریکا از سال ۲۰۱۷ و پس از متهم شدن آن به دور زدن تحریم‌های ایالات متحده بر ضد ایران و تلاش غیرقانونی برای دستیابی به فناوری امریکایی آغاز شد و امریکا به همین علت زد‌تی‌ای را ۸۹۲ میلیون دلار جریمه کرد. البته دولت امریکا تصریح کرده که رشوه‌خواری یادشده در ارتباط با مقامات امریکایی رخ نداده، اما باز هم با تسری فرامرزی قوانین داخلی خود به دنبال بهانه‌ای برای تحریم و اعمال فشار به زد‌تی‌ای است.

 

ارسال نظر