دنیای فناوری

۱۳۹۸/۱۲/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۳۶۹

امریکا اجازه همکاری با هواوی را تمدید کرد

رویترز| دولت امریکا اجازه همکاری با هواوی را برای شرکت‌های امریکایی تا ۱۵ مه‌ تمدید کرده است. به گزارش مهر، دولت ترامپ اعلام کرده لیسانس همکاری شرکت‌های امریکایی با هواوی را تا ۱۵ ماه مه‌ (۲۶ اردیبهشت) تمدید می‌کند. وزارت بازرگانی امریکا اجازه‌نامه موقت تمدید کسب‌وکار با شرکت هواوی را برای شرکت‌های امریکایی صادر کرده است. پیش از این نیز وزارت بازرگانی امریکا اجازه همکاری با هواوی را تا یکم آوریل تمدید کرده بود. به گفته وزارت بازرگانی امریکا، این اجازه‌نامه به کریرهای مخابراتی که برای مناطق حومه شهرها سرویس فراهم می‌کنند، اجازه می‌دهد تا به فعالیت خود ادامه دهند. هواوی دومین تولیدکننده بزرگ موبایل در جهان همچنین یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تجهیزات مخابراتی و فناوری 5G در سراسر جهان است. دولت امریکا در ماه مه‌۲۰۱۹ میلادی ادعا کرد فعالیت‌های هواوی تهدیدی علیه امنیت ملی این کشور است و در نتیجه آن شرکت چینی در فهرست سیاه وزارت بازرگانی قرار گرفت.

اطلاع از موجودی ماسک داروخانه‌ها با اپلیکیشن

زد‌دی‌نت| شهروندان کره جنوبی از روز دوشنبه به‌دلیل محدودیت اعمال‌شده از سوی دولت این کشور، فقط می‌توانند دو بار در هفته از داروخانه‌ها ماسک بخرند. به گزارش دیجیاتو، حدود 23هزار داروخانه در کره جنوبی ماسک می‌فروشند که از این تعداد 22هزار داروخانه با انتشار موجودی انبار خود موافقت کرده‌اند. اطلاعات داروخانه‌هایی که از انتشار موجودی انبار خود خودداری کرده‌اند، در اپلیکیشن نمایش داده نخواهد شد. تاکنون 10 توسعه‌دهنده با استفاده از داده‌های منتشرشده، اپلیکیشن ساخته‌اند و قرار است در آینده توسعه‌دهندگان بیشتری از داده‌ها استفاده کنند. ناور (Naver) بزرگ‌ترین موتور جست‌وجوی کره جنوبی و کاکائو (Kakao) بزرگ‌ترین اپلیکیشن چت این کشور نیز از داده‌ها جهت نمایش موجودی ماسک داروخانه‌ها در اپلیکیشن‌های نقشه خود استفاده خواهند کرد. دولت کره جنوبی آمار فروش ماسک را به صورت عمومی منتشر کرد تا برنامه‌نویسان بتوانند اپلیکیشنی را توسعه دهند که مردم را از موجودی انبار داروخانه‌های این کشور مطلع می‌کند. دولت کره جنوبی امیدوار است با این کار از تشکیل صف‌های طولانی در مقابل داروخانه‌ها و شکایت مردم از کمبود ماسک به دلیل شیوع بیماری کووید 19 جلوگیری کند. جانگ سیوکیانگ، معاون وزیر علم، فناوری اطلاعات و ارتباطات کره جنوبی در نشستی خبری اعلام کرد دولت کره جنوبی می‌توانست اپلیکیشن موجودی ماسک داروخانه‌های این کشور را خودش بسازد، ولی معتقد است همکاری با بخش خصوصی به فراهم‌آوری خدمات بهینه‌تر و نوآورانه‌تر منجر شده که در نهایت به خدمت‌رسانی بهتر به مردم کره منتهی می‌شود.

درخواست گوگل برای دورکاری ۱۰۰ هزار کارمند

سی‌ان‌بی‌سی| گوگل در اقدامی برای پیشگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹، از همه کارمندانش در منطقه امریکای شمالی خواست وظایف‌شان را از خانه انجام دهند. به گزارش ایسنا، گوگل هم‌زمان با شیوع سریع ویروس کرونا، به همه کارمندان خود در امریکای شمالی اعلام کرد حداقل تا ۱۰ آوریل در خانه بمانند. بیش از ۱۰۰ هزار کارمند گوگل در منطقه امریکای شمالی مستقر هستند. پیش از این گوگل به برخی از دفاتر خود گزینه دورکاری از خانه را داده بود و در این دفاتر بازدیدکننده‌ای را نمی‌پذیرفت. یک سخنگوی گوگل در ایمیلی به شبکه سی‌ان‌بی‌سی اعلام کرد: «اکنون همه دفاتر گوگل در امریکای شمالی دورکاری از خانه را در‌صورت امکان توصیه می‌کنند. هدف ما کاهش حضور افراد در دفاتر است که بنا به توصیه کارشناسان، ممکن است روند شیوع ویروس کرونا را آهسته کرده و فشار بر منابع بهداشت و جامعه را کاهش دهد.» محدودیت‌های اخیر در پی بحرانی شدن شیوع کرونا در امریکا روی داده است. تاکنون ۴۲۰۰ نفر در سراسر جهان بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده و حداقل ۱۱۸ هزار نفر مبتلا شده‌اند. گوگل روز دوشنبه ورود بازدیدکنندگان به دفاتر این شرکت در نیویورک و منطقه سانفرانسیسکو را ممنوع کرد. مدیران گوگل هفته گذشته در ایمیل‌هایی که با هم ردوبدل کرده بودند به بحث درباره وخامت شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن روی بیش از ۳۰۰ هزار کارمند این شرکت پرداخته بودند که نشان می‌دهد آلفابت خود را برای وخامت اوضاع آماده کرده بود. گوگل روز سه‌شنبه یک صندوق کووید ۱۹ تشکیل داد که به کارمندان موقت و فروشندگان گوگل در جهان درصورت بروز عوارض احتمالی ویروس کرونا و قرنطینه شدن و عدم امکان حضور آنها در محل کار، مرخصی با حقوق پرداخت خواهد کرد. این صندوق همچنین تعهد شرکت برای پرداخت حقوق کارمندان ساعتی که با کاهش برنامه‌های کار روبه‌رو می‌شوند را تحت پوشش قرار می‌دهد.

 

ارسال نظر