باگی که مانع خاموش کردن رایانه‌ها می‌شود

۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۲۰۰

زددی نت| یک مشکل جدید در سیستم عامل ویندوز ۷ باعث شده که کاربران برای خاموش کردن رایانه‌ها یا راه‌اندازی مجدد آنها با مشکل مواجه شوند. به گزارش مهر، مشکل یادشده در هفته گذشته برای رایانه‌های مجهز به ویندوز ۷ به وجود آمده و بسیاری از کاربران با حضور در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این موضوع اعتراض کرده‌اند. کاربران می‌گویند در زمانی که برای خاموش کردن یا شات داون رایانه اقدام کرده‌اند، پیامی برای آنها به نمایش درآمده دال بر اینکه «شما اجازه خاموش کردن این رایانه را ندارید.»

 این کاربران افزوده‌اند که مشکل مذکور اجازه راه‌اندازی مجدد یا ری‌بوت رایانه را هم به افراد نمی‌دهد. هنوز سرمنشا وقوع این مشکل مشخص نیست و متخصصان امنیتی نیز نتوانسته‌اند در این زمینه اطلاعاتی جمع‌آوری کنند. در دو روز اخیر اعتراض به این موضوع در شبکه‌های اجتماعی شدت گرفته، اما مایکروسافت هنوز نسبت به این مشکل واکنشی از خود نشان نداده است.

راه‌حل موقت این مشکل آن است که کاربران باید یک حساب ادمین جدید برای ویندوز ۷ درست کنند و از طریق حساب مذکور وارد ویندوز شوند. سپس از همین مسیر وارد حساب کاربری پیش‌فرض شده و در نهایت رایانه را خاموش کرده یا مجدداً راه‌اندازی کنند.

 

ارسال نظر