دنیای فناوری

۱۳۹۸/۱۰/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۳۴۶

اسکن کف دست جایگزین کارت خرید می‌شود

دیلی‌میل| آمازون حق امتیاز اختراع سیستمی را ثبت کرده که با اسکن کف دست فرد به او اجازه می‌دهد تراکنش مالی انجام دهد. به گزارش مهر، آمازون تصمیم دارد در فروشگاه‌های بدون صندوق‌دار خود پرداخت‌ها را بدون کارت انجام دهد. این شرکت حق امتیاز اختراع یک سیستم اسکن بدون لمس را ثبت کرده که مشتریان را براساس دستشان شناسایی می‌کند. مشتریان می‌توانند با اسکن دست خود وارد فروشگاه شوند و زمانی که آماده خرید در صندوق هستند نیز از همین سیستم استفاده کنند. سیستم مذکور خطوط و رگ‌های کف دست افراد را شناسایی می‌کند. هرچند این حق امتیاز هنوز تولید نشده اما یک روزنامه امریکایی در ماه سپتامبر گزارش داد آمازون مشغول آزمایش سیستم مشابهی در فروشگاه‌های Whole Foods است که به افراد اجازه می‌دهد با ثبت اسکن دست خود پرداخت انجام دهند.  

حل مشکل  بیکاری با اپلیکیشن‌های   درآمدزا

زددی‌نت| با تشدید نرخ بیکاری در برزیل، مردم این کشور برای درآمدزایی به استفاده گسترده از اپلیکیشن‌های تلفن همراه روی آورده‌اند. به گزارش مهر، باوجود افزایش بیکاری در برزیل، ضریب نفوذ بالای تلفن همراه در این کشور و علاقه مردم به استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف فرصتی برای کسب درآمد در اختیار عموم مردم این کشور قرار داده است. ۳۲ درصد از مردم برزیل از اپلیکیشن‌های تلفن همراه برای کسب درآمد استفاده می‌کنند. طبق آمار منتشرشده حدود ۱۲.۴ میلیون نفر در این کشور بیکار هستند که این رقم برابر با ۱۱.۶درصد از جمعیت فعال برزیل است. مهم‌ترین فعالیت انجام‌شده توسط مردم برزیل برای کسب درآمد از طریق اپلیکیشن‌های همراه فروش محصولات مختلف است که توسط ۵۸ درصد پاسخ‌دهندگان به آن اشاره شده. بخش عمده تلاش‌ها برای فروش مجازی کالا در برزیل از طریق اپلیکیشن‌های واتس‌آپ و فیس‌بوک صورت می‌گیرد. دومین روش درآمدزایی از طریق اپلیکیشن‌های تلفن همراه ارایه خدمات خانگی مانند نظافت، تعمیرات، نقاشی، نگهداری از کودکان و سالمندان و غیره است. ۲۱درصد از پاسخ‌دهندگان به این روش اشاره کرده‌اند. ۹ درصد از این افراد نیز از اپلیکیشن اوبر برای حمل مسافر استفاده می‌کنند و هشت درصد هم از طریق اپلیکیشن‌هایی مانند آی‌فود خدمات حمل و تحویل غذا ارایه می‌کنند. نکته جالب اینکه ۶۰ درصد از افرادی که از اپلیکیشن‌ها در برزیل برای کسب درآمد استفاده می‌کنند زن هستند و ۸۲ درصد کل این افراد از گروه‌های دارای درآمد متوسط و پایین محسوب می‌شوند. ۳۰ درصد از این افراد هم به غیر از استفاده از اپلیکیشن‌های مذکور هیچ منبع درآمد  دیگری ندارند.

تایپ کردن بدون استفاده از دست با گوشی

انگجت| محققان آزمایشگاه سی‌لب سامسونگ تازه‌ترین دستاوردهای خود را در نمایشگاه سی‌ای‌اس امریکا به نمایش خواهند گذاشت که یکی از آنها قابلیت تایپ بدون استفاده از دست است. به گزارش فارس، سامسونگ به فناوری جدیدی موسوم به سلفی تایپ دست یافته که به کاربران امکان می‌دهد با استفاده از دوربین سلفی گوشی خود تایپ کنند. در قالب این روش حرکات انگشت دست کاربر در برابر دوربین سلفی با استفاده از هوش مصنوعی به حروف و کلمات تبدیل می‌شود و به شکل داده‌هایی قابل استفاده درمی‌آید. این خدمات کاربران را از رنج تایپ کردن به خصوص در زمانی که کارهای مهم‌تری دارند، رها می‌کند. یک اختراع جذاب دیگر سامسونگ اسکنر پوست سر است. هدف از ابداع این اسکنر کمک به افرادی است که نگران ریزش موهایشان هستند. این اسکنر در قالب یک ابزار قابل حمل دارای هوش مصنوعی و نیز یک اپلیکیشن تلفن همراه عرضه می‌شود و با اسکن کردن پوست سر، بخش‌های مرده پوست را شناسایی می‌کند. از این ابزار می‌توان برای بررسی میزان تراکم فولیکول مو و سایر ویژگی‌های آن هم بهره گرفت. این اطلاعات در نهایت بهترین راه‌حل درمانی برای مقابله با ریزش مو را در دسترس افراد قرار می‌دهد.

اطلاعات 4‚2 میلیون مشتری محصولات اینترنت اشیا  افشا  شد

زددی نت| سهل‌انگاری در زمینه حفاظت از سرورهای یک شرکت مشهور تولیدکننده ابزار و محصولات اینترنت اشیا منجر به ناامنی ده‌ها محصول تولیدی این شرکت شد. به گزارش مهر، شرکت امریکایی Wyze افشای اطلاعات ذخیره‌شده روی سرورهای خود را تأیید کرده است. این شرکت به علت تولید و عرضه محصولات هوشمند ارزان‌قیمت مانند دوربین‌های امنیتی، لامپ‌های هوشمند، قفل‌های در هوشمند و برخی حسگرهای مبتنی بر اینترنت اشیا مشتریان فراوانی دارد. افشای اطلاعات سرورهای Wyze باعث دسترسی به داده‌های ۲.۴ میلیون نفر از مشتریان این شرکت شده که محصولات مختلف آن را خریداری کرده‌اند. این شرکت اعلام کرده برای جلوگیری از وقوع حوادث مشابه تغییراتی را در سازوکار دسترسی به داده‌های خصوصی کاربران ایجاد می‌کند. افشای داده‌های یادشده در تاریخ چهارم دسامبر و به دنبال بی‌دقتی یکی از کارکنان Wyze رخ داده و هیچ حمله هکری به Wyze انجام نشده است. اولین‌بار یک شرکت امنیتی به نام Twelve Security از این موضوع مطلع شد و آن را اعلام کرد.

 

ارسال نظر