دنیا ی فناوری

۱۳۹۸/۰۹/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۵۴۶

افزودن قابلیت تصویردر تصویر ویدئویی به فایرفاکس

انگجت| فایرفاکس قابلیت نمایش تصویردرتصویر فایل‌های ویدئویی را به نسخه ویندوزی مرورگر اینترنتی خود افزوده است. به گزارش مهر، یکی از مشکلات جدی در زمان استفاده از مرورگرهای اینترنتی مربوط به نمایش مستقل فایل‌های ویدئویی در آنهاست. این کار در بسیاری از مواقع دشوار است و در اجرای برنامه‌های نرم افزاری دیگر اختلال ایجاد می‌کند. اما در نسخه جدید فایرفاکس این نقص برطرف شده است. شرکت موزیلا قابلیت تصویردرتصویر را به نسخه ویندوزی مرورگر فایرفاکس اضافه کرده که مشاهده ویدئو را در این مرورگر به صورت مستقل و آزادانه ممکن می‌کند و اجازه نمی‌دهد تا زبانه‌ها یا پنجره‌های دیگر روند مشاهده ویدئو را مختل کنند. این قابلیت با حرکت دادن نشانگر روی ویدئو و انتخاب گزینه تصویر‌درتصویر یا Picture-in-Picture  در دسترس قرار می‌گیرد. با کلیک روی این گزینه، ویدئو در پلیر دیگری باز می‌شود و می‌توانید آن را در هر بخش از صفحه قرار داده و مشاهده کنید. موزیلا وعده داده که در آینده این خدمات را در نسخه‌های مک و لینوکس فایرفاکس نیز ارایه می‌دهد.

فیس‌بوک به پناهگاه مجرمان تبدیل شده است

آسوشیتدپرس| مقامات پلیس شیکاگو اعلام کرده‌اند فیس‌بوک به پناهگاهی برای خرید و فروش غیرقانونی اسلحه و مواد مخدر تبدیل شده است. مجرمان در گروه‌های خصوصی در این پلتفرم اسلحه و مواد مخدر می‌فروشند. به گزارش مهر، پلیس شیکاگو اعلام کرده گروه‌هایی در فیس‌بوک زمینه ارتباطی میان فروشندگان مواد مخدر و اسلحه‌های غیرقانونی را با خریداران احتمالی فراهم می‌کنند. روسای پلیس شیکاگو همچنین فیس‌بوک را متهم کردند در جلوگیری از فروش غیرقانونی اسلحه‌ها موفق نبوده است. این شبکه اجتماعی فروش، تجارت و تبادل اسلحه در پلتفرم خود را از سال ۲۰۱۶ میلادی ممنوع کرده اما کارآگاهان پلیس اعلام کرده‌اند دلالان همچنان با استفاده از گروه‌های خصوصی و ارسال پیام‌های شخصی اسلحه و مواد مخدر را با قیمتی بالا به فروش می‌رسانند. به گفته مقامات پلیس، فیس‌بوک توافق کرده گروه‌های غیرقانونی‌که در تحقیقات پلیس شیکاگو شناسایی می‌شوند را حذف و اعضای این گروه‌ها‌ را از  شبکه اجتماعی بیرون کند. همچنین پلیس شیکاگو اعلام کرد از عملکرد فیس‌بوک درباره پاک کردن حساب‌های کاربری جعلی که پلیس برای ردیابی مجرمان می‌سازد، خسته شده است.

بنیان‌گذاران گوگل آلفابت را ترک می‌کنند

انگجت| بنیان‌گذاران گوگل و مدیران ارشد اجرایی آلفابت از سمت خود کناره‌گیری و مدیریت هر دو شرکت را بساندار پیچای واگذار کرده‌اند. به گزارش مهر، سرگی برین و لری پیج، بنیان‌گذاران گوگل از سمت خود به عنوان مدیران ارشد اجرایی آلفابت (شرکت مادر گوگل) کناره‌گیری می‌کنند. در عوض «ساندار پیچای» مدیرعامل شرکت و مدیرارشد اجرایی گوگل رهبری هر دو شرکت را برعهده می‌گیرد. البته پیج و برین همچنان به عنوان بنیان‌گذاران، اعضای هیات‌مدیره و سهام‌داران شرکت آلفابت فعال هستند اما نقش مدیریتی نخواهند داشت. این دو مدیر ارشد اجرایی توضیح داده‌اند شرکت آلفابت اکنون موقعیت تثبیت شده‌ای دارد و برندهای آن (از جمله گوگل) به عنوان شرکت‌هایی مستقل مشغول فعالیت هستند. برین و پیج اشاره کردند پیچای یک گزینه منطقی برای رهبری است زیرا سابقه‌ای طولانی دارد و به ارزش‌های ساختاری آلفابت معتقد است و احتمال کمی وجود دارد که پیچای فرمت فعلی شرکت را تغییر دهد. آلفابت همچنان به تحقیقات وسیع، سرویس‌های ابر، اندروید و کروم اتکا دارد. همزمان پروژه‌های دیگر مانند اینترنت بالنی Loon و خودروهای خودران Waymo را نیز دنبال می‌کند. این تغییرات مدیریتی در حالی است که کارمندان گوگل کارفرمای خود را متهم کرده‌اند سازماندهی کارگران را از بین برده، نسبت به آزارهای جنسی موضع مناسبی اتخاذ نکرده و همچنین نسبت به نگرانی‌های کارمندان واکنشی نشان نمی‌دهد. از سوی دیگر آلفابت با موضوعات مختلفی مانند چالش تبلیغات سیاسی و اتهامات تبعیض دست‌وپنجه نرم می‌کند.

انگشتری که اثر انگشت مصنوعی تولید می‌کند

دیلی میل| انگشتری ساخته شده که می‌تواند اثرانگشت مصنوعی تولید کند و برای باز کردن قفل موبایل و تایید پرداخت آنلاین کاربرد دارد. به گزارش مهر، شرکت امنیت سایبری «کاسپراسکای» یک انگشتر ابداع کرده که می‌تواند اثر انگشت‌های یگانه‌ای بسازد و کاربر می‌تواند از آن برای باز کردن قفل موبایل یا احراز هویت برای پرداخت استفاده کند. این انگشتر با پرینتر سه‌بعدی ساخته می‌شود و هدف از تولید آن راهی برای جلوگیری از سرقت اطلاعات بیومتریک افراد است. اثر انگشت واقعی را نمی‌توان تغییر داد و در صورت لو رفتن، اطلاعات فرد برای همیشه فاش می‌شود. اما با کمک این وسیله می‌توان اثر انگشت‌هایی خاص تولید کرد. سطح این انگشتر را می‌توان مانند انگشت واقعی روی اسکنر بیومتریک فشار داد تا قفل موبایل و در را باز یا یک پراخت آنلاین را تایید کند. اگر انگشتر مذکور گم شود یا اثر انگشت تولیدی آن فاش شود، فرد می‌تواند یک حلقه دیگر را با طرح اثرانگشتی جدید جایگزین کند.

 

ارسال نظر