دنیای فناوری

۱۳۹۸/۰۹/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۳۸۶

40 درصد خریدهای بلک‌فرایدی با گوشی انجام شد

نتایج یک بررسی در امریکا نشان می‌دهد ۳۹درصد از خریدهای بلک فرایدی با استفاده از گوشی‌های هوشمند انجام شده که نسبت به رقم ۳۳ درصدی سال قبل افزایش قابل توجهی نشان می‌دهد. به گزارش مهر به نقل از انگجت، پژوهشی که توسط شرکت ادوبی در این زمینه انجام شده نشان می‌دهد مبلغ هزینه‌شده برای خریدهای بلک فرایدی از طریق گوشی امسال به ۲.۹ میلیارد دلار افزایش یافته، در حالی که رقم مذکور در سال گذشته تنها ۲.۱ میلیارد دلار بوده است. در مجموع در سال جاری میلادی ارزش نقدی خریدهای بلک فرایدی که با استفاده از اینترنت انجام شده۷.۴ میلیارد دلار بوده، در حالی که سال گذشته میلادی این رقم

۶.۲ میلیارد دلار بوده است. متوسط هزینه انجام‌شده برای خریدهای بلک فرایدی از طریق اینترنت امسال به ۱۶۸ دلار رسیده و این موضوع نشان می‌دهد مردم در زمینه صرف مبالغ قابل توجه برای این کار مشکلی ندارند. از سوی دیگر خرید محصولات فناورانه در بلک فرایدی متداول بوده است. محبوب‌ترین محصولات فناورانه خریداری‌شده در این ایام عبارت بوده‌اند از لپ‌تاپ‌های اپل، ایرپاد، کنسول بازی نینتندو سوئیچ و تلویزیون‌های سامسونگ.

تولید حافظه‌های کامپیوتری سریع‌تر با ابزارهای جدید

محققان دانشگاه آکسفورد توانستند یک ابزار قابل برنامه‌نویسی در مقیاس نانو تولید کنند که برای اولین‌بار ارتباط بین سیستم‌های پردازش الکترونیکی و اپتیکی را برقرار می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری ساینس‌دیلی، این ابزار الکترو اپتیکی با استفاده از فوتون‌ها یا الکترون‌ها برنامه‌ریزی می‌شود و امکان تولید حافظه‌ها و پردازنده‌های سریع‌تر و کم‌مصرف‌تر را فراهم می‌کند. به گفته محققان، پردازش اطلاعات با سرعت نور یک آرزوی دست‌نیافتی بوده، اما اکنون با توسعه فناوری، به یک هدف قابل دستیابی بدل شده است. استفاده از نور برای رمزگذاری و انتقال اطلاعات، امکان اجرای این فرآیندها را با سرعتی بسیار نزدیک به سرعت نور در اختیار می‌گذارد. با وجود اینکه اخیرا امکان استفاده از نور برای پردازش اطلاعات به صورت عملی به نمایش درآمده است، تاکنون جای خالی یک دستگاه کم‌حجم برای برقراری ارتباط بین این فناوری جدید و معماری الکترونیکی کامپیوترهای عادی احساس می‌شود. ناسازگاری سیستم‌های پردازشی اپتیکی و الکترونیکی از تفاوت بین حجم تعامل الکترون و فوتون ناشی می‌شود. در واقع برای اینکه تراشه‌های الکترونیکی کارآیی لازم را داشته باشند، باید ابعاد کوچکی داشته باشند، اما از آنجا که طول موج‌های نور بزرگ‌تر از طول موج‌های الکترون است، تراشه‌های اپتیکی باید ابعاد بزرگی داشته باشند تا به‌طور موثر عمل کنند. برای حل این مشکل محققان دستگاهی را ساختند که قادر است نور را در ابعاد نانو محدود کند. این دستگاه با استفاده از یک پدیده تحریک‌کننده الکترومغناطیسی موسوم به پلاریتون پلاسمون‌های سطحی، نور را در ابعاد نانو فشرده می‌کند. این میزان فشردگی به همراه افزایش قابل توجه چگالی انرژی، امکان برقراری ارتباط بین سیگنال‌های الکترون و فوتون‌ها و در نتیجه ذخیره و پردازش اطلاعات را با سرعت نور فراهم می‌کند. گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Science Advances منتشر شده است.

کاربران ویندوز، هدف اصلی بدافزارهای تبلیغاتی

نتایج بررسی یک موسسه امنیتی نشان می‌دهد، بخش عمده بدافزارهای تبلیغاتی که با هدف آلوده کردن دستگاه‌های الکترونیک منتشر می‌شوند، کاربران سیستم عامل ویندوز را هدف قرار می‌دهند. به گزارش مهر به نقل از زددی نت، آماری که توسط موسسه Devcon منتشر شده، حاکی است ۶۱ درصد از بدافزارهای تبلیغاتی که حد فاصل ۱۱ جولای تا ۲۲ نوامبر سال ۲۰۱۹ در فضای مجازی منتشر شده‌‌اند برای ضربه زدن به کاربران سیستم عامل ویندوز طراحی شده بودند. بعد از ویندوز، سیستم عامل کروم گوگل با ۲۲.۵ درصد در رتبه دوم و سیستم عامل مک اپل با ۱۰.۵ درصد در رتبه سوم است. پس از این سه سیستم عامل، آی‌اواس اپل با ۳.۲ درصد، اندروید با ۲.۱ درصد، سیستم عامل آی‌پد با ۰.۸ درصد و لینوکس با ۰.۳ درصد رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند. بخش عمده این بدافزارهای تبلیغاتی که مشابه با تبلیغات آنلاین معمولی به نظر می‌رسند، کاربران را به سمت سایت‌های آلوده به بدافزارهای مخرب هدایت می‌کنند یا آنها را به بارگذاری بدافزارهای مخفی شده در خود ترغیب می‌کنند. به نظر می‌رسد بازار بزرگ سیستم عامل ویندوز و حفره‌های متعدد امنیتی نسخه‌های مختلف این سیستم عامل، علاقه هکرها برای طراحی بدافزارهای تبلیغاتی اختصاصی آن باشد. البته این وضعیت پدیده تازه‌ای نیست و در سه دهه اخیر ویندوز همیشه هدف اول حملات هکری و بدافزاری بوده است.در این میان تمرکز جدی طراحان بدافزارهای تبلیغاتی روی سیستم عامل کروم گوگل پدیده تازه‌ای است که نشان‌دهنده افزایش محبوبیت آن است. همچنین با توجه به استفاده گسترده از سیستم عامل لینوکس روی رایانه‌های سرور، طراحی بدافزارهای تبلیغاتی برای آن توجیه چندانی ندارد.

 

ارسال نظر