تشکیل زیست‌بوم تلفن همراه در وزارت ارتباطات

۱۳۹۸/۰۹/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۸۶۶
تشکیل زیست‌بوم تلفن همراه در وزارت ارتباطات

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از تعریف پروژه‌های پیشران در راستای اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به تشکیل زیست‌بوم تلفن همراه با نگاه حمایت از تولید داخل اشاره کرد. به گزارش ایرنا، ستار هاشمی روز دوشنبه در آیین انعقاد تفاهم‌نامه‌های مشترک سازمانی هسته‌های نخبگانی مساله محور طرح «شهید احمدی روشن» بین وزارت ارتباطات و سازمان صداو سیما در بنیاد ملی نخبگان گفت: «در معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات یک طرح اقتصاد مقاومتی تحت عنوان کریدور فاوا در دست اجرا و به عنوان یک پروژه مقاومتی مطرح است. در این طرح چیزی که مد نظر است، تعدادی پروژه است که به عنوان پروژه‌های پیشران در نظر گرفته‌ایم که از جمله آنها یکی بحث کمک به شکل‌گیری زیست بوم تلفن همراه با نگاه به حمایت از تولید داخل است. وقتی از بستر تلفن همراه صحبت می‌کنیم، مولفه‌های متعددی در این زیست بوم نقش ایفا می‌کنند، از افراد و مجموعه‌هایی که تولید سخت افزار را بر عهده دارند تا افرادی که به تولید اپلیکیشن‌ها برای ارایه خدمات و ارایه سرویس فعال هستند.»

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بحث بیگ دیتاها و شکل‌گیری اینترنت اشیا به صورت عملیاتی و منطبق با نیاز جامعه و نیز بحث و مسائل مرتبط با آن از دیگر محورهای پروژه‌های تعریف‌شده در پروژه پیشران است. آنچه صنعت و وزارت ارتباطات را با بنیاد ملی نخبگان ارتباط می‌دهد، این است که ما چیزی که نیاز صنعت و به ویژه نیاز صنعت ارتباطات در کشور است را ضمن شناسایی، عملا به عنوان کمک فکری در هسته‌های نخبگانی که شکل می‌گیرد ذیل این تفاهم‌نامه همکاری به کار بگیریم.»

وی یادآور شد: «دغدغه‌هایی که همیشه وجود داشته، این بوده که ارتباط صنعت و دانشگاه را برقرار کنیم و می‌توان گفت که این کار می‌تواند ذیل این چارچوب و گفتمان شکل بگیرد. در این خصوص این معاونت آمادگی دارد بخشی از نیروی نخبگانی کشور را در راستای حل مساله کمک کند تا علاوه بر حل مسائل صنعت، این تعامل نزدیک صنعت و دانشگاه شکل بگیرد.»

در این برنامه همچنین محمد شریف‌خانی -معاون فضای مجازی سازمان صداوسیما- با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در طرح شهید احمدی روشن گفت: «این تفاهم‌نامه مشترک یک حلقه واسط است میان بنیاد ملی نخبگان که نیروهای نخبه را در جمع دارد و سازمان صدا و سیما که به این نیروها نیاز دارد. نخبگانی که در این طرح با این معاونت همکاری خواهند داشت، می‌توانند در دو حوزه نیازهای فنی و تولید محتوا کمک کنند.»

معاون فضای مجازی سازمان صداوسیما بیان کرد: «هر سازمانی چه خصوصی و چه دولتی مهم‌ترین سرمایه‌اش، سرمایه انسانی است. اگر این سرمایه انسانی نخبه و کاربلد باشد می‌تواند هر سازمانی را متحول کند. از جمله نیازهای حوزه فضای مجازی سازمان صدا و سیما، حوزه‌های فنی و محتوایی است و نخبگان نیز در این حوزه می‌توانند ما را یاری کنند و امیدوارم با امضای این تفاهم‌نامه در صفحه همکاری میان این سازمان و بنیاد ملی نخبگان برگ زرینی ایجاد شود.»

 

ارسال نظر