هنوز 22میلیون نفر عضو خدمات ارزش افزوده هستند

۱۳۹۸/۰۸/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۱۳۶
هنوز 22میلیون نفر عضو خدمات ارزش افزوده هستند

وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور، ظرف یک سال اطلاع‌رسانی در خصوص لغو عضویت در خدمات ارزش افزوده‌ ناخواسته را آغاز و روش‌های متفاوتی را در این خصوص اعلام کرده‌اند. با وجود این، مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری اعلام کرد هنوز ۲۲ میلیون نفر عضو خدمات ارزش افزوده هستند. به گزارش ایرنا، سامانه #۶٭۸۰۰٭ بستری را برای مردم فراهم کرد تا بتوانند میزان پولی که بابت خدمات ارزش افزوده از حساب آنها کسر شده را استعلام کنند. زمانی که شرایط استعلام از این سامانه فراهم شد، مردم با گرفتن کد دستوری دست به کار شدند تا ببینید در میان کلاهبرداری‌های صورت‌گرفته، سهم آنها چقدر است. در این بین اما مشکلاتی وجود داشت که رفته‌رفته مرتفع شد. در این راستا پیمان قره‌داغی با اشاره به مشکلات مربوط به این سامانه و تفاوت در استعلام‌های افراد اظهار کرد: «هر سیستمی که راه‌اندازی می‌شود ممکن است در روزهای اول خطاهایی داشته باشد، در سامانه #۶٭۸۰۰٭ نیز این مشکلاتی وجود داشت که ما گزارش‌های آن را دریافت کردیم. برای برطرف کردن این مشکلات با اپراتورها جلسه گذاشتیم و این مشکل سریعا برطرف شد و اکنون مشکلی در این استعلام‌ها وجود ندارد. احتمال بروز چنین مشکلاتی زمان استعلام‌های میلیونی طبیعی است. اما در تمامی موارد از آن‌جایی که ممکن است اختلالی پیش بیاید، از مردم می‌خواهیم آن را به سامانه ۱۹۵ گزارش کنند تا بتوانیم آن را پیگیری کنیم.»

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری در پاسخ به اینکه چطور می‌توان مطمئن شد بخشی از مبالغی که از کاربران کسر شده، به درخواست صاحب خط نبوده؟ توضیح داد: «افراد در زمان استعلام خدمات ارزش افزوده، می‌توانند فهرست خدمات را به تفکیک دریافت کرده و متناسب با اینکه عضو خدمات ارزش افزوده بوده یا نه، شکایت خود را مطرح کند. از نظر ما تمام کسانی که پس از دریافت لیست خدمات ارزش افزوده، کد سرویس مورد نظر خود را به سامانه ۸۰۰۷ ارسال کرده‌اند و به ثبت رسانده‌اند جزو شاکی‌ها دسته‌بندی می‌شوند. ما یک میلیون و ۲۰۰ هزار شکایت‌ دسته‌بندی شده را برای قوه قضاییه ارسال کرده‌ایم و اینکه تشخیص دهند افراد در کدام بخش از شکایت‌ها محق هستند و تخلف صورت گرفته‌، برعهده قوه قضاییه است.» وی در پاسخ به اینکه چرا چنین سامانه‌ای زودتر از این طراحی نشده بود، گفت: «ما از مدت‌ها قبل سامانه #۸۰۰٭ را راه‌اندازی کردیم تا کاربران بتوانند با شماره‌گیری این کد ساده، از خدمات ارزش افزوده‌ای که ناخواسته عضو آن هستند بیرون بیایند. بعد از اطلاع‌رسانی که به شیوه‌های مختلف توسط شخص وزیر ارتباطات انجام شد، مردم بیش از گذشته متوجه ماجرا شدند و درست در همین زمان مبارزه جدی‌تر با داستان وس آغاز شد. هر چند با تمام اطلاع‌رسانی‌هایی که صورت گرفته، ۲۲ میلیون نفر همچنان در خدمات ارزش افزوده عضویت دارند.»

با توجه به اعلام رگولاتوری مبنی بر عضویت ۲۲ میلیون نفر در خدمات ارزش افزوده، اگر از سازوکار لغو این خدمات اطلاع ندارید، با گرفتن این کد دستوری #2٭۸۰۰٭ می‌توانید تمام خدمات مربوط به ارزش افزوده را لغو کنید. همچنین می‌توانید برای لغو کردن خدمات ارزش افزوده همراه اول با شماره ۹۹۹۰، برای ایرانسل به شماره ۷۰۰ و رایتل با شماره ۲۰۰ تماس بگیرید و از آن‌‎ها درخواست کنید خدمات ارزش افزوده شما را لغو کنند.

 

ارسال نظر