دنیای فناوری

۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۵۴۶

تلاش گوگل برای پاکسازی پلی‌استور

گوگل قصد دارد برای حل معضل انتشار برنامه‌های آلوده در فروشگاه آنلاین پلی‌استور، با شرکت‌های امنیتی همکاری کند. به گزارش فارس، گوگل قصد دارد با سه شرکت امنیتی ای است، لوک‌اوت و زیم‌پریوم همکاری کند تا از این طریق شناسایی اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های کاربردی آلوده در فروشگاه پلی‌استور تسهیل و از آلوده شدن گوشی‌ها و تبلت‌های کاربران به انواع بدافزار و ویروس و غیره جلوگیری شود. گوگل عنوان این ابتکار عمل جدید را اتحاد دفاعی اپلیکیشن‌ها گذاشته و امیدوار است با این کار قبل از حملات گسترده به گوشی‌های اندرویدی با استفاده از بدافزارهای مختلف بتواند آنها را شناسایی کرده و به سرعت حذف کند. بیش از 2.5 میلیارد گوشی و تبلت در سراسر جهان مجهز به سیستم عامل اندروید هستند و لذا این سیستم عامل پرطرفدار به هدفی جذاب برای هکرها و جنایتکاران آنلاین مبدل شده است. سوءاستفاده‌ها از پلی‌استور معمولا در قالب مخفی کردن انواع بدافزارهای مخرب در برنامه‌هایی با ظاهر عادی صورت می‌گیرد و گوگل گاهی تا مدت‌ها نمی‌تواند برنامه‌های آلوده و خطرناک را شناسایی کند و از همین رو برخی اوقات میلیون‌ها گوشی اندرویدی به برنامه‌های سارق اطلاعات آلوده می‌شوند.

چین درحال توسعه شبکه 6G

به نظر می‌رسد چین توسعه شبکه 6G را در دستور کار خود قرار داده است. به گزارش ایسنا، در طول سال‌های اخیر شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای مختلف روی توسعه زیرساخت‌های لازم برای برقراری و راه‌اندازی نسل پنجم اینترنت همراه یا 5G در رقابت تنگاتنگی به سر می‌برند، حالا چین قصد دارد از سایر کشورها سبقت گرفته و در راه‌اندازی فناوری‌های مربوط به شبکه 6G پیشتاز باشد. چین که در سال‌های اخیر به‌شدت در توسعه و برقراری فناوری‌های نوین و پیشرفته مخابراتی قسمت به سایر کشورهای جهان پیشگام بوده و میزبان غول‌های تکنولوژی و اپراتورهای فعال همچون هواوی بوده است، حالا با پشتیبانی از شرکت‌های فعال در این حوزه در نظر دارد که به نسل بعدی شبکه اینترنت همراه نیز بیندیشد و در صورت لزوم به توسعه زیرساخت‌های مربوط به آن بپردازد. این در حالی است که این کشور ماه گذشته در راستای برنامه توسعه شبکه‌های اینترنتی و ارتباطی ۲۰۲۰، شبکه 5G را راه‌اندازی و امکان بهره‌مندی کاربران و مشترکان از این شبکه اینترنت پرسرعت را برای آنها فراهم کرد.

«نوکیا» تلویزیون هوشمند می‌سازد

طبق اخباری جدید نوکیا قصد دارد در بازار هند تلویزیون‌های هوشمند عرضه کند. به گزارش مهر، نام نوکیا از مدت‌ها قبل با موبایل‌های محکم عجین شده است، اما این شرکت پیش از تولید موبایل و در دهه ۹۰ میلادی تلویزیون تولید می‌کرد. البته تلاش‌های نوکیا برای تولید تلویزیون پس از دوره تولید موبایل هیچگاه مورد توجه قرار نگرفت. اما به نظر می‌رسد این موضوع در حال تغییر است و شرکت سعی دارد طیفی از تلویزیون‌های هوشمند را در هند عرضه کند. بطور دقیق‌تر، خرده‌فروشی بزرگ Flipkart در هند تصمیم دارد طیفی از تلویزیون‌های هوشمند را با برند نوکیا عرضه کند. این در حالی است که شرکت چینی OnePlus نیز در این اواخر تلویزیون‌های خود را در هند عرضه می‌کند. البته عرضه تلویزیون هوشمند در هند برای برند نوکیا اقدام تجاری معقولانه‌ای به نظر می‌رسد. بسیاری از مردم در هند از موبایل‌هایشان به عنوان وسیله اصلی اتصال به اینترنت استفاده می‌کنند، بنابراین به دلیل آشنایی مردم هند با این برند و موبایل‌های آن احتمالا تلویزیون‌های نوکیا نیز با استقبال روبرو شوند.

هشدار هک و سرقت به دارندگان خودروهای هوشمند

بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری هشدار داده‌اند خودروهای هوشمند آسیب‌پذیری بالایی در برابر نفوذ هکرها و مجرمان سایبری دارند. به گزارش ایسنا، در سال‌های اخیر صنعت خودروسازی با همکاری غول‌های تکنولوژی در جهان فناوری و سیستم‌های هوشمند جدیدی را به خودروهای تولید شده خود معرفی و عرضه کرده‌اند تا بتوانند نظر و رضایت مشتریان و رانندگان را جلب کرده و به این ترتیب سهم خود را در بازارهای جهانی افزایش دهند. حالا به‌تازگی کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری با بررسی و تحقیقات جدید خود هشدار دادند که نرم‌افزار و سخت‌افزارهای موجود در خودروهای مدرن و هوشمند آسیب‌پذیری بسیار بالایی در برابر نفوذ هکرها و مجرمان سایبری دارند که به خاطر سهل‌انگاری خودروسازان است، زیرا آنها خطر نفوذ هکرها از طریق سیستم‌های هوشمند خودرو و احتمال سرقت آن را دست‌کم گرفته‌اند. آنها خاطرنشان کردند هکرها با تهیه ابزارهای هک به سادگی قادر خواهند بود ابزارهای ضدسرقت خودرو را قطع کرده و و خودرو را به سرقت ببرند. انتشار گزارش‌های این‌چنینی وظیفه و مسوولیت خودروسازان را چندین برابر بیشتر خواهد کرد تا به فکر ارایه سیستم‌های هوشمند با امنیت بسیار بالاتر افتاده و پروتکل‌های امنیتی بهتر و جدیدتری را برای خودروهای تولیدشده خود اتخاذ کنند.

 

ارسال نظر