دنیای فناوری

۱۳۹۸/۰۸/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۴۵۷

هک اسپیکرهای هوشمند تنها با نور لیزر

گروهی از هکرها به تازگی مدعی شده‌اند که قادر خواهند بود با استفاده از نور یک لیزر، اسپیکرهای هوشمند را هک کرده و به اطلاعات آن دسترسی پیدا کنند. به گزارش ایسنا، اسپیکرهای هوشمند یکی از آن دسته از گجت‌های خانگی هستند که این روزها از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران برخوردار شده است. این گجت‌های هوشمند به کاربران امکان می‌دهند تا درصورت داشتن مشغله، وسائل خانگی خود را با دستورهای صوتی کنترل کنند، به عنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار روز مطلع شوند، تایمر و زنگ هشدار برای خود تنظیم کنند، با دوستان و خانواده خود تماس صوتی برقرار کرده و به مخاطبان موردنظر خود پیام متنی ارسال کنند. همه این کارها بدون دخالت دست کاربر و تنها با ارسال یک پیام و دستور صوتی به اسپیکر هوشمند انجام خواهد گرفت.بر اساس گزارش منتشرشده در وب‌سایت بیزینس اینسایدر، گروهی از هکرها و مجرمان سایبری به تازگی ادعا کرده‌اند که می‌توانند با استفاده از یک پوینتر لیزر که تنها ۱۴ دلار قیمت دارد، اسپیکرهای هوشمند را هک کرده و به دستیار صوتی آن فرمان داده و تمامی کارهای موردنظر خود را انجام دهند. این هکرها بر این باورند که تاباندن یک نور متمرکز همچون لیزر می‌تواند میکروفون اسپیکرهای هوشمند را هک کرده و پس از فریب دادن این گجت، به آنها این امکان را بدهد تا به آن فرمان‌های صوتی داده و کار و فعالیت‌های موردنظر آنها را انجام دهد امنیت سایبری اسپیکرهای هوشمند همواره یکی از موضوعات چالش برانگیز در سال‌های اخیر است که بر اساس بسیاری از نظرسنجی‌های صورت‌گرفته، بالغ بر ۴۵ درصد از کاربران جهان هنوز به این گجت‌های هوشمند اعتماد کامل ندارند و آنها را یک جاسوس خانگی می‌دانند.

ویژگی‌های جدید توییتر ۲۰۲۰ عرضه می‌شوند

در ۲۰۲۰ میلادی احتمالا ویژگی‌های جدیدی به توییتر افزوده شود. گزینه ادیت توییت‌ها و جلوگیری از بازنشر برخی پست‌ها به انتخاب کاربر از جمله این موارد است. به گزارش مهر به نقل از پرس‌اسوسیشن، یکی از مدیران ارشد توییتر اعلام کرد احتمالا در ۲۰۲۰ میلادی چند ویژگی جدید به این شبکه اجتماعی افزوده می‌شود، از جمله توانایی مسدود کردن منشن افراد در یک پست بدون اجازه آنها. دنتلی دیویس، نایب‌ مدیر بخش طراحی و تحقیق این پلتفرم اجتماعی، توییتی حاوی چند ایده در این باره را منتشر کرد. البته هنوز مشخص نیست آنها بطور واقعی اجرا شوند.  در حساب کاربری دیویس اشاره شده ویژگی‌های جدید به کاربران اجازه می‌دهد در یک محاوره در شبکه اجتماعی خود را حذف کنند. همچنین ابزارهایی ابداع می‌شود که اجازه نمی‌دهد کاربران برخی پست‌ها را بازنشر کنند. او در یک مجموعه توییت نوشت: «معتقدم با افزایش قدرت کاربران در کنترل پست‌ها می‌توان توییتر را ارتقا داد و از میزان سوءاستفاده‌ها در پلتفرم کاست. در کنار این موارد ویژگی‌های مذکور باید به راحتی قابل دسترس باشند.» دیویس اشاره کرد زنجیره توییت‌ها باید بطور خودکار در شبکه اجتماعی برچسب‌گذاری شوند. این بدان معنا است که دیگر نیازی نیست کاربران خود رشته‌توییت‌ها را مشخص کنند. همچنین یک گزینه «ادیت» به کاربران اجازه می‌دهد اشتباهات خود را اصلاح کنند.

لوگوی فیس‌بوک عوض شد

فیس‌بوک از لوگوی جدیدش رونمایی کرد تا به همه نشان دهد که جایگاه شرکت، به مراتب بالاتر از محصولاتی مثل فیس‌بوک، اینستاگرام، واتس‌اپ و غیره است. این لوگو فقط عبارت FACEBOOK را با فونت ساده اما با حروف بزرگ انگلیسی نشان می‌دهد. لوگوی جدید فیس‌بوک در قالب تصویر متحرک، رنگ‌های متفاوتی دارد که هرکدام به یکی از محصولات این شرکت مربوط هستند؛ آبی برای فیس‌بوک، سبز برای واتساپ، و قرمز-ارغوانی-صورتی-نارنجی-زرد هم برای اینستاگرام. این لوگو طی هفته‌های آتی به شکل رسمی در محصولات فیس‌بوک و محتوای مارکتینگ آنها به کار گرفته خواهد شد. فیس‌بوک همیشه از نام شبکه اجتماعی (سابقا) محبوبش برای نمایش کل شرکت استفاده می‌کرد، اما حالا پس از گذشت 15 سال، فیس‌بوک به عنوان یک برند اصلی جایگاه مجزایی دارد. هدف فیس‌بوک از تغییر لوگو، افزایش شفافیت و ایجاد تمایز بین شرکت مادر و محصولات بوده است. غول شبکه‌های اجتماعی می‌گوید از این به بعد عبارت «From FACEBOOK» در محصولات این شرکت به کار می‌رود تا نشان دهد که همگی آنها زیرساخت مشترکی دارند و توسط یک تیم مشترک توسعه یافته‌اند. آنتونیو لوسیو، مدیر ارشد مارکتینگ فیس‌بوک می‌گوید «مردم باید بدانند چه شرکتی محصولات مورد استفاده آنها را تولید می‌کند.» البته برخی رسانه‌ها، تغییر لوگوی فیس‌بوک را نشانه تلاش این شرکت برای بیرون آمدن از دل جنجال‌های پایان‌ناپذیر می‌دانند. آنها می‌خواهند بگویند شرکت FACEBOOK با «شبکه اجتماعیFacebook » تفاوت دارد و فقط نامشان یکیست؛ بنابراین مشکلات شبکه اجتماعی شامل کل شرکت و دیگر محصولات نمی‌شود. لوسیو به خبرگزاری بلومبرگ گفته که احتمال تغییر نام شرکت مادر فیس‌بوک نیز وجود دارد، اما فعلاً به خاطر اینکه به فرار از مشکلات متهم نشوند، تصمیم‌گیری در این زمینه را به تعویق انداخته‌اند. باید دید آیا تغییر لوگوی فیس‌بوک می‌تواند تفاوتی در وضعیت بغرنج این شرکت ایجاد کند یا خیر.

 

ارسال نظر